Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#3057132
Mijn nieuwe frutsel krijgt voorlopig kvv. Nou kan ik makkelijk aan Degomeat.be komen, maar daar zitten wel groenten en appels in verwerkt. Liever niet doen, of zou dat niet veel kwaad kunnen?
Er wordt ook Naturis kwartel, hert en paard gevoerd. Ook ga ik nog All animal bestellen in konijn, parelhoen en kip.
Uiteindelijk gaat hij dadelijk over op barf, maar nu nog even niet.
Door Martine-Tom
#3057149
Hoeveel % zit erin en hoe lang wil je het geven?

opzich zou ik er niet zoveel bezwaar tegen hebben mits het niet 20% groente is of het maanden duurt (dan zou ik toch bang worden voor tekorten)
Door hannabelgje
#3057165
Voorbeeld van de konijn compleet:

57 % konijnspiervlees
20 % konijnbot
10 % konijnorgaan
10 % gepureerde groenten
2 % appeltjes zonder pit
1 % zalmolie

En die hebben ze dan ook in eend, kip en kalkoen. De rest is met pens en dat heeft ie ook niet nodig.
Door Martine-Tom
#3057191
Ja is idd best veel....als je er nou wat spiervlees bij kan geven trek je dat iig omlaag  :)
Door hannabelgje
#3057218
Ik wil het ook meer voor de afwisseling gaan geven in combinatie met andere kvv soorten. Ik kan hier moeilijk aan katten kvv komen. Ook lupa heeft daar meestal niet veel van op voorraad. Dus bijvoorbeeld 2 dagen degomeat en 4 dagen naturis en 1 dag vis.
Door hannabelgje
#3057219
Maar als jullie het geen goed plan vinden dan ga ik het niet doen. Het is wel nog een kat in de groei uiteraard. Voeding is dus wel belangrijk.
Ik ga kijken of hij spiervlees eet. Dan kan ik sowieso aanvullen met spiervlees.
Door Martine-Tom
#3057222
Als je prima aan naturis zou komen zou ik het daarbij houden, die heeft een mooie afwisseling in "geschikt voor katten"  :)
Door Ruisje
#3057226
hannabelgje schreef: Ik wil het ook meer voor de afwisseling gaan geven in combinatie met andere kvv soorten. Ik kan hier moeilijk aan katten kvv komen. Ook lupa heeft daar meestal niet veel van op voorraad. Dus bijvoorbeeld 2 dagen degomeat en 4 dagen naturis en 1 dag vis.
Als je de degomeat met 12% groenten maar 2 dagen in de week voert, dan wordt het percentage over 1 week nog maar 3,4%. Daar zou ik me niet druk om maken. ;)
Vis is een ander verhaal. Eén dag vis (dus alleen maar vis) komt op 14% per week en dat is veel!
Door hannabelgje
#3057245
Ruisje schreef: Als je de degomeat met 12% groenten maar 2 dagen in de week voert, dan wordt het percentage over 1 week nog maar 3,4%. Daar zou ik me niet druk om maken. ;)
Vis is een ander verhaal. Eén dag vis (dus alleen maar vis) komt op 14% per week en dat is veel!
Das een mix van kalkoen/makreel en haring:
Kalkoen/Haring/Makreel compleet
100 % GLUTENVRIJ
Ideaal voor afwisseling 1 x/week
bevat veel omega 3 - voor honden
met allergie

40 % kalkoenspiervlees
20 % kalkoenbot
40 % hele haringen en makrelen

Die dus.

Martine ik kan maar aan enkele soorten Naturis komen:
Paard, kwartel, hert, kangoeroe en geit. Dat zijn net de dure soorten dus volledig Naturis is ook aan de prijzige kant.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3057750
Ruisje schreef: Als je de degomeat met 12% groenten maar 2 dagen in de week voert, dan wordt het percentage over 1 week nog maar 3,4%. Daar zou ik me niet druk om maken. ;)
Vis is een ander verhaal. Eén dag vis (dus alleen maar vis) komt op 14% per week en dat is veel!
Zo denk ik er ook over.
1 visdag vind ik nog gaan, dat was een aantal jaar geleden nog de richtlijn, maar das het max en op voorwaarde dat er zalm in zit.
Echter zou ik dan wel opletten dat dat niet te zwaar op de maag valt want dat zou hier zeker het geval zijn. Ik voer vis altijd in combinatie met andere kvv.
Door Lil
#3058387
Ik bestel bij lupa altijd een doos Tinlo voor de kat en heb nog nooit nul op het rekest gehad. Ik zit op route België trouwens (gaan bij ma meteen snelweg op en de eerst volgende afslag is al België)
Door kakocavi
#3074370
Ik zou me ook echt geen zorgen maken om die groente. 12% is inderdaad aan de hoge kant (hangt ook af van de kwaliteit van het vlees) maar als je afwisselt met Naturis zie ik er geen probleem in. 
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door