Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#3057010
Ik heb net het leverdieet gelezen.
Nou heb ik aantal vragen hierover,
Mijn berner heeft nu 4 aanvallen van epilepsie gehad ,in de vorm van echt omvallen,schokken,schuim,kwijlen,dat duurt min of 2/3,daarnaast is ook haar blaas niet goed (de ph is nu wel op pijl 6,2)
Ik wil/kan haar niet op medicijnen zetten voor de epilepsie omdat haar leverwaarde afgelopen zomer iets verhoogt was,dus ik ben nu op zoek om haar te ondersteunen doormiddel van wat ik net las.
Ik heb ook gelezen dat het kan dat vit B complex ook aanvallen misschien kunnen voorkomen,
nou heb ik dus dat lever dieet gelezen,en daar staat oa in 40 % havermout (ik neem aan met water aankoken) 50% eiwitten vlees kip/kalkoen kabeljouw,ei,kwark/yoghurt,en 10% groente (aardappel,ook de zoete,kelp,alfalfa,en 1x per week 2 theelepels hart,en mariadistel (de krijgt ze al paar dagen
Vraag mij alleen af hoeveel knoflook ? En ook moet het gekookte ei zijn? En moet ze dan helemaal geen bot hebben van kip?

Ik hoop dat er iemand is die even mij op weg kan helpen
Ik ga morgenochtend gelijk beginnen met havermout en de rest

En waar koop je kelp en alfalfa daar heb ik wel meer naar lopen zoeken
En zijn er evt nog meer soorten groentes goed
En ik ga maar weer nieuw bloedonderzoek doen,de vorige is verdwenen bij mijn fijne da,ga uiteraard naar een andere
alvast bedank
Laatst gewijzigd door kiara op di 20 jan 2015, 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.
#3057069
Ik zou eerst met een bloedtest laten kijken of de waardes nog steeds afwijkend zijn voordat je vanalles gaat veranderen!
Als het nog verhoogt is weet je de waardes, kan je je menu aanpassen en kan je zien of het werkt voor je hond.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3057204
Ja dat bedacht ik mij ook, morgen om 11 uur bloed test
Vanochtend weer bijna aanval , heb het kunnen sussen althans dat denk ik dat het geholpen heeft, en ook zeer vreemd ongeveer uurtje later gromde ze ineens naar mijn moeder, die was er al toen het gebeurde en kent ze heel goed, vind het maar vreemd allemaal .
Maar goed ik wacht af
Door charmed
#3057238
Is je berner al onderzocht en gekeken wat het precies is. Of het Primaire of secundaire epilepsie is? Bij Secundaire Epilepsie hebben ze tegenwoordig ook andere behandelingsmethoden dan AED's. Zo worden mijn honden met stofwisselingsziekte behandeld met lichaamsenigenstoffen in supplement vorm.

Goed idee om eerst bloedonderzoek te doen voordat je alles om gaat gooien. Hoop dat het bloed weer goed is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3057265
kiara schreef: Ja dat bedacht ik mij ook, morgen om 11 uur bloed test
Vanochtend weer bijna aanval , heb het kunnen sussen althans dat denk ik dat het geholpen heeft, en ook zeer vreemd ongeveer uurtje later gromde ze ineens naar mijn moeder, die was er al toen het gebeurde en kent ze heel goed, vind het maar vreemd allemaal .
Maar goed ik wacht af
Zo'n aanval sus je niet. Die komt wanneer die wil. Kan wel dat ze een lange aanloop neemt en daar kan ook het grommen van komen. Ik zag hier (soms) een aanval dagen vantevoren aankomen (door subtiele trekjes of gedragingen) en net zo kwamen ze uit het niks.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3057350
kiara schreef: ongeveer uurtje later gromde ze ineens naar mijn moeder, die was er al toen het gebeurde en kent ze heel goed, vind het maar vreemd allemaal .
Wat Hannabelgje zegt: hersenen? Ooit een Duitse Herder gehad, kon er mee lezen en schrijven, begon ineens vanuit het niets te grommen naar mij. Later, nadat ze op 7-jarige leeftijd was ingeslapen (niet vanwege grommen uiteraard  :biggrin2:), dacht da met vrij grote zekerheid te kunnen zeggen dat ze waarschijnlijk hersentumor had. Heb het overigens niet laten onderzoeken.
Ook in deze situatie was het onbegrijpelijk dat ze naar mij gromde; we waren twee handen op één buik. Zag je haar, zag je mij en vv.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3057353
Ja of het is gewoon gedrag. Ik ken de hond niet en ik weet niet in welke situatie ze gromde, maar iemand goed kennen is natuurlijk geen reden om nooit te grommen. Waarbij ik goed begrijp dat zulk gedrag bij een aanval kan horen, maar het blijft denk ik ook wel zinvol om te kijken naar waarom iets precies gebeurd. Vooral ook omdat er nu zoveel medische dingen door elkaar heen lijken te lopen en er op geen enkel vlak echt duidelijkheid is.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3057423
nou en er is sinds vanochtend nog iets bij,een bult ter grote van ruim een tennisbal op der rug tussen der schouderbladen,voelt warm aan,ik zie door de bomen het bos niet meer nu,morgen toch bloed prikken en vraag het wel,ik begrijp er werkelijk niks meer van,en aan de hand van de uitslag van het bloed laat ik nog een echo maken,bij noordwijk warmerdam heet hij geloof ik.
Er komt steeds meer bij en schiet geen ....op

wat betreft het sussen kwa aanval denk ik ook niet dat dat kan,maar had het idee dat ze rustiger werd. En mijn moeder liep alleen langs meer niet,ze heeft nog nooit van der leven gegromd is de goedheid zelf
Ik vermoed dat er meer aan de hand is als wat ik nu weet,zie het somber in zeker nu weer met die plotseling grote bult :-\ :(
Door Ruisje
#3057443
kiara schreef: nou en er is sinds vanochtend nog iets bij,een bult ter grote van ruim een tennisbal op der rug tussen der schouderbladen,voelt warm aan,ik zie door de bomen het bos niet meer nu,morgen toch bloed prikken en vraag het wel,ik begrijp er werkelijk niks meer van,en aan de hand van de uitslag van het bloed laat ik nog een echo maken,bij noordwijk warmerdam heet hij geloof ik.
Er komt steeds meer bij en schiet geen ....op

wat betreft het sussen kwa aanval denk ik ook niet dat dat kan,maar had het idee dat ze rustiger werd. En mijn moeder liep alleen langs meer niet,ze heeft nog nooit van der leven gegromd is de goedheid zelf
Ik vermoed dat er meer aan de hand is als wat ik nu weet,zie het somber in zeker nu weer met die plotseling grote bult :-\ :(
Ach meid, wat een ellende. :'( Ik zou ook door de bomen het bos niet meer zien met zulke, ogenschijnlijk verschillende dingen.
Ik hoop dat je nu eens heel snel duidelijkheid krijgt wat ze (allemaal) mankeert en wat de mogelijkheden zijn.
Helpen kan ik niet, alleen wel heel hard voor jullie duimen. :duimen: :-*
Gebruikersavatar
Door kiara
#3057457
Dank je wel hoor, word weer een niet slapen nacht, en de uitslag krijg je ook niet gelijk geen idee meer hoelang het duurt
Het lijkt wel of die bult groter word ook vergeleken met vanochtend, heb er al even een koel compres opgedaan en een pijn stiller gegeven, zie/ zag aan der ogen ( beetje rood) dat ze pijn heb  :'(
#3057524
Dus je gaat niet meer naar Paul, terwijl je daar een afspraak voor de controle had? Niet dat je van mij per see naar Paul moet hoor, het zal me een zorg zijn welke dierenarts je helpt, maar ik snap het niet meer. Je springt van de hak op de tak, gaat van de ene dierenarts naar de andere. Een paar weken geleden was je helemaal enthousiast over Sneek en nu ga je hup weer naar een ander, omdat er een bult op haar rug zit. Hoe kunnen dierenartsen je nou helpen als je ze de kans niet geeft hun behandeling af te ronden?
#3057528
Kaela schreef: Dus je gaat niet meer naar Paul, terwijl je daar een afspraak voor de controle had? Niet dat je van mij per see naar Paul moet hoor, het zal me een zorg zijn welke dierenarts je helpt, maar ik snap het niet meer. Je springt van de hak op de tak, gaat van de ene dierenarts naar de andere. Een paar weken geleden was je helemaal enthousiast over Sneek en nu ga je hup weer naar een ander, omdat er een bult op haar rug zit. Hoe kunnen dierenartsen je nou helpen als je ze de kans niet geeft hun behandeling af te ronden?
Je begrijpt het verkeerd, ik ga wel terug naar Paul , alleen ga ik bloedprikken hier in de buurt meer niet, en alleen even laten kijken naar de bult meer niet, ik heb alle vertrouwen in Paul en stuur ook de bloeduitslag door, het is voor dit niet nodig om anderhalf uur te rijden, ik overleg daarna voor evt behandeling met Paul
#3057531
kiara schreef: Je begrijpt het verkeerd, ik ga wel terug naar Paul , alleen ga ik bloedprikken hier in de buurt meer niet, en alleen even laten kijken naar de bult meer niet, ik heb alle vertrouwen in Paul en stuur ook de bloeduitslag door, het is voor dit niet nodig om anderhalf uur te rijden, ik overleg daarna voor evt behandeling met Paul
Ooooh sorry! Dan begreep ik het inderdaad verkeerd. Absoluut niet nodig om zo ver te rijden voor bloedprikken, gelijk heb je.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door