Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Shidou
#3053012
Mijn stafford is wit gestroomlijnd en laatst zag ik iets vaags op z'n zijkant zitten. In het midden heeft hij een witte plek zitten (tekening van de vacht) met daar omheen het gestroomlijnde maar de witte plek was niet zo mooi wit zoals voorheen.

Ik dacht eerst misschien dat het smerigheid was van het rollen in zand of iets dergelijks maar na een wasbeurt was er geen verschil. De rest is wel mooi wit alleen die plek op de zijkant is een stuk minder.
Denk dat de gemiddelde persoon het niet 1,2,3 zou zien maar ik zie het wel degelijk en het lijkt een beetje op een bruinige/roodachtige gloed die er overheen zit.

Heb alles nagekeken maar kon geen irritaties zien in de huid of dat hij er last van had door eventueel te bijten,likken, krabben etc etc.

Wat kan dit nu nou zijn? Voeding lijkt me sterk want dan zou het overal zo moeten wezen en dat is het dus niet. Misschien vanwege de winter want in de zomer en voordat het zo koud werd had die het niet.

Wie o wie weet wat het eventueel kan zijn..
Door keetje
#3056743
Ik kan me voorstellen dat je niet iedere dag op BP komt maar als je een vraag stelt wil je toch ook een antwoord?

Ok, geloof dat ik nu op een post van 17 december een foto van een plek tegen gekomen ben?
Laatst gewijzigd door keetje op ma 12 jan 2015, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Shidou
#3056770
Sorry voor de late reactie, beetje hectische week achter de rug.

Helaas is de plek nog steeds aanwezig en ik snap er niks van. Ik heb zo goed mogelijk geprobeerd om het op de foto te krijgen.

Afbeelding
Afbeelding

Je ziet duidelijk dat bij de onderkant het veel witter is dan aan de zijkant. De rest is wel mooi wit zoals het hoort te zijn.

Op z'n hoofd heb ik ook een foto alleen is die niet zo recent. Plekken zijn daar nu wel minder maar nog steeds aanwezig en ook kleiner dan op de foto.

Afbeelding
Door Shidou
#3056815
Die bruine plekken/gloed pigmentvlekken?

Die op z'n kop verdwijnen na verloop van tijd alleen komen er dan ook weer een paar bij dus het is nooit echt weg alleen soms minder erg dan de andere keer..

Op de zijkant was eerst mooi wit en is sinds 2 a 3 weken zo geworden...
Gebruikersavatar
Door Radja
#3056934
Ik denk dat TS de rood/bruine vlekken bedoelt, die vlekken zie je ook wel eens bij Bonzobrokken etende honden ;)! Of bij Malterzers waar de snor rood kleurt! Zo vind ik het eruit zien!Die donkere vlekken dat zijn idd pigmentvlekken!
Die rood/bruine zou best kunnen dat daar een irriterende huid onder zit. Zou best een allergie kunnen zijn :-\
Door Shidou
#3057012
Hij is nu 15 maanden en krijgt gewoon KVV met als toevoeging zeewier en kokos olie. Zo nu en dan een rauw eitje en 1x per week vis.
Kwa dieren krijgt die: konijn, paard, rund, kalkoen, lam, geit, zalm en eend.

Ik gaf een maandje geleden nog kip maar dat heb ik er nu uitgehaald om te kijken of het daar aan lag maar zie nog niet echt verbeteringen.

Geen brokken hier in ieder geval maar ik zit toch wel erg te denken om toch weer terug te gaan naar brokken om te kijken of er dan iets gaat veranderen. Mocht dit gaan gebeuren dan wordt het Acana of Orijen. Voor de KVV kreeg hij eerst Farm Food en later Dog Lovers Gold en toen was er volgens mij niks aan de hand.

Ik heb gekeken op de huid zelf maar ik zie er niks raars aan, mooi roze en is ook verder niet ziek want hij eet gewoon. Heeft er ook geen last van door te krabben of dergelijke alleen het baasje vind het vervelend.

Al het andere wat wit is bij hem ziet er wel mooi uit alleen die plekjes op de kop en dan bij de zijkant is niet zoals de rest.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door