Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3056685
Inmiddels is het 8 uur en buiten begint de dag ook het licht aan te doen. De buurt is massaal in de auto aan het duiken en "vrolijke" kinderstemmetjes vullen de straat. Ja het is maandag hoor. Een rood/wit monster die leid aan grootheidswaanzin denkt een enorme tijger te zijn. In complete "ik vreet iedereen op" modus loopt de maffe kat de kamer rond. Van de bank opstaan is levensgevaarlijk want hij laat zich onmiddellijk plat op de grond vallen en de blik in de ogen zegt genoeg. Nog een enkele stap en ik bijt je enkels doormidden. Baas of honden het maakt meneer niet uit. De 45 kilo puur spier weet niet hoe snel hij uit de buurt moeten komen. Tja zo een losgeslagen identiteitscrisis is echt eng hoor. Maar er is geen ontkomen aan. Het monster rent rond en springt als een op hol geslagen xtc-pil alle kanten op. Honden compleet in de stress. En het monster lijkt zich iets te bewust van zijn bereikte effect. Twee paar puppy ogen kijken me aan en wanhoop spreekt uit de ogen. Help dan toch baas. Maar baasje wil wel maar kan niet. Oh niet dat ik niet wil helpen hoor. Maar ik kan het niet want ik lig bijna in mijn broek te pissen van de pret. Terrorcat is wakker en tja dan moet je als hond gewoon dekking zoeken. Misschien toch wel eens een idee om op internet een soort van catproof vest te zoeken.

Nadat de honden angst genoeg is aangedaan blijkt opeens de baas aan de beurt. Met een blik die boekdelen spreekt weet ik meteen wat er gaat gebeuren. Dat nieuws kijken dat kan ik wel vergeten. Het is weer de kat voor de tv tijd. Grrrrr. Kijk de kat op tafel tijd dat los je snel op. Men neme een plantenspuit en zet deze op straal. FF richten en whoppa kat weg. Maar nee die is slim. Die denkt dat doet baas niet als ik voor die dure tv ga zitten. En nee zo gek is baas niet nee. En eerder was even rammelen met snoepjes de manier om hem weg te krijgen. Maar tegenwoordig niet meer. Nee als die een middelvinger had dan geloof me zou die er de hele dag mee zwaaien. Maar goed dat tv spel is leuk voor een half uur. Op naar de volgende campagne. Oh cool de deur naar boven is dicht. Stamp, stamp tijgert meneer naar de deur. Na een paar keer goed in en uit te ademen trekt meneer zijn scheur toch open zeg. Het is dat je weet dat het geen tijger is maar zelfs een tijger zou je met 16 nagels het plafond in zien schieten. Compleet voldaan blijft meneer zijn solo nog even voortzetten. Net niet lang genoeg om een slipper te moeten ontwijken maar wel net lang genoeg om een irritatiefactortje te zijn. Na zijn complete missie te hebben voldaan is het natuurlijk even eten.

Buikje vol en het hele huis weer op zijn plaats zet tijger met een rustige gang zijn tred voort naar het luik. Nog even achterom kijken of honden en baas ook nog steeds hun plaats kennen. En hup tijd om ook buiten eens orde op zaken te stellen. Ja beste lezers het is een zwaar leven hoor als kat. Maar goed kwestie van een goede opvoeding. Zolang de baas maar denkt de baas te zijn ach dat is tactisch denken. En die honden? Oh joh dat is een kunst op zich. Er is niks leukers dan zo een natuurlijke kattenkiller te zien verstijven en of in paniek alle kanten op te zien stuiven. Die andere hond ach die is leuk om af en toe een lekker een map te verkopen of gewoon te bespringen. Zo en nu is het hoog tijd om weer eens even een uurtje te pitten. Tja hard werken hoor die boel terroriseren hier.
#3056763
Het is zo herkenbaar. Onze Monster heet niet voor niets zo. En dat is inderdaad een kat, die niets van andere katten wil weten. Wel gek op honden. Geregeld een Lodi in paniek is heel gewoon hier. Maar ze is grote vrienden met een aantal buurhonden, die krijgen kopjes.
#3056788
pearlsofpassion schreef: Een solo kitten is een kitten dat zonder andere kittens is opgegroeid.  Ik vroeg me af of dat bij jouw katje het geval is.
Je verhaal klinkt nogal tekstboek, vandaar...
Tis wel leuk dat je er zo mee om kan en het niet erg lijkt te vinden. Ik denk niet dat ik dat zou kunnen...  ;)


Ow op die manier. Mayby is inmiddels al 8 jaar en altijd samen met andere katten in huis geweest. Dit gedrag vertoont hij eigenlijk pas sinds een paar weken ;) Ik kan er smakelijk om lachen als hij in zo'n bui is. Het is natuurlijk niet zo dat hij j vrij baan heeft in het etteren van de andere 4voeters maar hij mag echt wel als een bezetene door huis heen scheuren. De laser bolt van Nadia is dan ook echt een uitvinding voor meneer.
#3056915
zhiva schreef:

Ow op die manier. Mayby is inmiddels al 8 jaar en altijd samen met andere katten in huis geweest. Dit gedrag vertoont hij eigenlijk pas sinds een paar weken ;) Ik kan er smakelijk om lachen als hij in zo'n bui is. Het is natuurlijk niet zo dat hij j vrij baan heeft in het etteren van de andere 4voeters maar hij mag echt wel als een bezetene door huis heen scheuren. De laser bolt van Nadia is dan ook echt een uitvinding voor meneer.
Oh, sorry dan  :)
Een heel actief bazetje dan  :o  :biggrin2:  met karakter, als ik het zo lees.  8)

Fijn dat je er zo om kan lachen. 
Ja, das persoonlijk. Ik kan nog wel op kittenstreken lachen, maar dan zijn ze nog klein he.  Eens volwassen grootte mogen ze van mij iets rustiger zijn. Maar dat ligt gewoon aan mij hoor.  Dagelijkse speeluurtje vind ik heerlijk zowel van de jongens achter elkaar, als gekke streken tijdens het hengel of laserlampje spelen.  Of als Kleintje helemaal gek doet met haar muis en hele huis door gaat als een bezetene.  Daar wordt ik heel vrolijk van. Maar in mijn kuiten bijten, daar zou ik niet van moeten weten.  ;)

Voor mij komt dit verhaal niet zo bekend voor, en ergens ben ik daar dus gewoon blij mee...  :-[
Kwestie van jezelf te kennen, het niet moeilijk te maken en geen oosterse katten te nemen (die zijn gekend om hun activiteit  :D) in mijn geval.  ::)
#3056946
Ooit een kruising siamees gehad, nooit weer. Wat een spook wat dat zeg  :-X Daar zou ik boeken vol over kunnen schrijven.
Haar naam was Remy en dat had een reden. Zij was echt van mening dat ze alleen op de wereld was. Maar dan in de zin van dat de hele wereld maar naar haar pijpen moest dansen  ::) Mayby heeft een aantal keren uitgeprobeerd of mijn kuiten lekker waren wat hem een brul oplevert. Ik heb echter alleen maar het idee dat hij het prachtig vindt dat er dan geluid uit een werknemer komt.
Het mooiste spelletje vind hij nog steeds wanneer een dekbedhoes hangt te drogen over de trapafscheiding om daar onder te gaan zitten. Een ieder die voorbij komt krijgt dan totaal onverwacht een mep op zijn hoofd. Met stieflief en zijn vele vriendjes die hier graag spelen is het dus prijsschieten in het weekend voor Mayby  ;D ;D ;D ;D.

Daar tegenover staat dat hij wel de hele avond op schoot ligt bij me en gewoon echt een vreselijk lief dier is.
Hij is gewoon wat baldadig  :biggrin2:
#3056964
zhiva schreef: Ooit een kruising siamees gehad, nooit weer. Wat een spook wat dat zeg  :-X Daar zou ik boeken vol over kunnen schrijven.
Haar naam was Remy en dat had een reden. Zij was echt van mening dat ze alleen op de wereld was. Maar dan in de zin van dat de hele wereld maar naar haar pijpen moest dansen  ::) Mayby heeft een aantal keren uitgeprobeerd of mijn kuiten lekker waren wat hem een brul oplevert. Ik heb echter alleen maar het idee dat hij het prachtig vindt dat er dan geluid uit een werknemer komt.
Het mooiste spelletje vind hij nog steeds wanneer een dekbedhoes hangt te drogen over de trapafscheiding om daar onder te gaan zitten. Een ieder die voorbij komt krijgt dan totaal onverwacht een mep op zijn hoofd. Met stieflief en zijn vele vriendjes die hier graag spelen is het dus prijsschieten in het weekend voor Mayby  ;D ;D ;D ;D.

Daar tegenover staat dat hij wel de hele avond op schoot ligt bij me en gewoon echt een vreselijk lief dier is.
Hij is gewoon wat baldadig  :biggrin2:
Ach ja, er moet wel wat in zitten toch? :biggrin2:
#3056966
zhiva schreef: Ooit een kruising siamees gehad, nooit weer. Wat een spook wat dat zeg  :-X Daar zou ik boeken vol over kunnen schrijven.
Haar naam was Remy en dat had een reden. Zij was echt van mening dat ze alleen op de wereld was. Maar dan in de zin van dat de hele wereld maar naar haar pijpen moest dansen  ::) Mayby heeft een aantal keren uitgeprobeerd of mijn kuiten lekker waren wat hem een brul oplevert. Ik heb echter alleen maar het idee dat hij het prachtig vindt dat er dan geluid uit een werknemer komt.
Het mooiste spelletje vind hij nog steeds wanneer een dekbedhoes hangt te drogen over de trapafscheiding om daar onder te gaan zitten. Een ieder die voorbij komt krijgt dan totaal onverwacht een mep op zijn hoofd. Met stieflief en zijn vele vriendjes die hier graag spelen is het dus prijsschieten in het weekend voor Mayby  ;D ;D ;D ;D.

Daar tegenover staat dat hij wel de hele avond op schoot ligt bij me en gewoon echt een vreselijk lief dier is.
Hij is gewoon wat baldadig  :biggrin2:
Dat vind ik dan weer prachtig.  :biggrin2:  Daar zou ik echt heel erg mee kunnen lachen.  :)

Ik denk dat het wel vaak is dat de katten die het allerliefst zijn, ook de meest moeillijke mindere kantjes hebben. Dat is hier alleszinds ook het geval.  Luis is zonder twijfel de kat waar je het meest liefde van krijgt en waar iedereen zo voor valt, hij is ontzettend charmant (dat zie je zelfs op foto). Maar tegelijk is hij en eeuwige puber, is hij een stress-plasser en kan je hem helemaal niets afleren (ofwel maakt het geen indruk, ofwel te veel) ...  ::)
Cuzco daarentegen komt niet elke dag knuffelen en is heel rustig. Hij is ook heel lief en eigenlijk een voorbeeldige kat, maar is dus vaak iets meer op zichzelf...

Kleintje is gewoon een typisch dametje.  Heel erg graag bij ons, heel erg mensgericht, maar af en toe wel een beetje eigenzinnig en een beetje pittig. Typisch vrouwelijk en daar houdt ik ook heel erg van. :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door