Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3056735
Je koopt een hond, een drogertje, konijnenoren, nekpezen etcetera.....

Maar je vergeet 1 ding, je kleine mannetje  :o

Piwi wordt in maart 9 jaar en is al een tijdje erg mager. Met kerst had hij van die kauwstaafjes van de dierenwinkel gehad, en hij was er echt gek mee. Ik had dus de stokjes bewaard nog niet eens wetende waarvoor.
Vorige week wilde ik zelf haarolie maken (TOTAAL MISLUKT)  maar ik kwam er wel achter hoe makkelijk het was om op het rooster van de koelbox kokosolie te smelten was.

Vandaag dus aan de slag gegaan:
gesmolten kokosolie, eigen voer en wat trosgierst.
Afbeelding


Kokosolie met honing gemixt, doe ik de volgende keer dus niet meer...  >:(
Afbeelding


Bakje was kleiner dan ik dacht, dus dan toch maar op het aanrecht..  ::)
Afbeelding

In de koelkast zetten
Afbeelding



En ik heb ze er dus net uitgehaald
Afbeelding

Schrik niet, hij is graag mager maar krijgt echt genoeg te eten
Afbeelding

En zonder flits, missie geslaagd  ;D :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Thea
#3056738
Ik maakte zoiets met Arabische gom. Maar kokosolie is ook een idee ;)
Je zou het ook in ijsblokjesvorm of siliconen bakvormpjes kunnen doen en dan zorgen dat er een (ijzer) draadje door heen zit zodat je kan ophangen ;)
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3056822
Thea schreef: Ik maakte zoiets met Arabische gom. Maar kokosolie is ook een idee ;)
Je zou het ook in ijsblokjesvorm of siliconen bakvormpjes kunnen doen en dan zorgen dat er een (ijzer) draadje door heen zit zodat je kan ophangen ;)
Ah, ik zie mogelijkheden!! Helaas valt het niet zo lekker als de staafjes uit de winkel *beledigdsmiley*
keetje schreef: Leuk idee, ga eens aan de slag voor de gaaien.

(Heeft de kleine misschien wormpjes? Daar kunnen ze ook erg door vermageren)
Nee, het is gewoon een anorexia-patiënt, zo ook mijn hond  :o (zou soms zelf wel wat willen afvallen, maar heb ik echt zo'n slecht effect op mijn dieren  :nono2:  ::) )
Hij heeft 2,5 jaar een vriendje gehad, dat was een vreetzakje en toen at hij wel goed (want hij eiste alles op en die andere vogel moest opzouten) maar sinds hij weer alleen is, is hij weer magerder geworden..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door