Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3056117
Oscar is een paar weken terug enorm gaan verharen. Zijn hele kraag is weg en overal is zijn vacht dun. Het lijkt inmiddels minder te worden, al komt er nog aardig wat haar af.

Nu is zijn vacht ook enorm vet. Wassen is in het geheel geen optie. Zijn er nog andere dingen die ik kan doen die zouden kunnen helpen? Zijn er producten die je kan gebruiken zonder dat er water aan te pas komt? Of zou ik mogen verwachten dat dit vanzelf over gaat?
#3056123
Ik zou het Angelique even vragen, want daar zijn zeker producten voor.

Vroeger toen wij nog Maine Coons showden en onze kater op weg naar Duitsland dunne ontlasting in zijn broek kreeg, hebben we dat op de show ook opgelost zonder water.
Die kater was heel licht van kleur en had enorm veel vacht.
Ik kreeg toen van de keurmeester nog complimenten omdat de kater zo goed showklaar gemaakt was en een half uur daarvoor stonk hij nog naar een beerput en zat zijn broek onder de poep  ;D
#3056218
Doranto schreef: Waarom is wassen geen optie?
Ik zou er dan gewoon afblijven. Hoe meer je gaat doen, hoe meer de huid zal gaan reageren en de vacht vetter zal worden.
Omdat hij dat doodeng vindt. En als ik hem dan ga wassen riskeer ik angstagressie en/of het laten verdwijnen van het vertrouwen waar ik het afgelopen jaar keihard voor gewerkt heb. Ik zou het hem wel aan kunnen leren, maar aangezien wassen een nogal uitgebreid proces is en slechts zeer zelden nodig, vind ik dat wat zonde van de energie. Hij is al een jaar of drie niet in bad geweest.
#3056224
Kaela schreef: Maizena!? Om maar eens iets te noemen waar ik nooit aan gedacht zou hebben! Ga ik dinsdag of woensdag proberen, ik heb nog een heel pakje staan!
1pak is wel genoeg hoor  :biggrin2: baking soda is ook een optie. Is was fijner van poeder, borstelt makkelijker uit.
#3056241
Kaela schreef: Omdat hij dat doodeng vindt. En als ik hem dan ga wassen riskeer ik angstagressie en/of het laten verdwijnen van het vertrouwen waar ik het afgelopen jaar keihard voor gewerkt heb. Ik zou het hem wel aan kunnen leren, maar aangezien wassen een nogal uitgebreid proces is en slechts zeer zelden nodig, vind ik dat wat zonde van de energie. Hij is al een jaar of drie niet in bad geweest.
Zou er dan zoveel mogelijk van afblijven. Ook niet borstelen.
#3056283
Lukt het je om hem te borstelen, met zo'n 'harige borstel'?
Anders krijg je het er niet goed uit?

Je kan overigens ook homeopathie geven tegen een overmatig vettige vacht.
Ik ken iemand met een Maine Coon die een enorm vette vacht had en die gaf homeopathie en kreeg daardoor vachtverbetering.
Dan los je het van binnen uit op, nadeel is dat dat wel langer duurt.
#3056309
Ik gebruik de waterblazer altijd om onze husky te helpen bij het ruien. Tien minuutjes blazen en alle losse vacht is eruit en hij is weer toonbaar en ziet er niet meer uit als een mishandelde wolf. Maar ik weet niet of Oscar en waterblazer een gelukkige combinatie is?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door