Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door dogofamilie
#3055255
Ben ik weer met een vraag hor!
Waar halen jullie je konijnen hartjes vandaan,konijn kan ik vinden konijnen lever en niertjes ook maar geen hartjes
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3055256
Misschien als je hele konijn KK neemt, met orgaan in. Bij degomeat (naturis) kan je ze volgens mij bestellen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door dogofamilie
#3055259
Ja dat klopt maar me reu eet wel een kilo weg maar mn teef maar 400 tot 500 gram dus ik heb ook losse hartjes nodig om maaltijden compleet te maken.
Ik wil gaan elimineren met beiden honden met konijn.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3055261
Oooh zo, ik zou het echt niet weten dan :0 heb er eigenlijk niet eens op gelet, dat je ze misschien los kan krijgen. Ben ook reuze benieuwd.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3055503
Als je karkas met orgaan erin gaat voeren heb je zeker genoeg hart voor de verhouding.  In je percentages moet normaal ongeveer evenveel hart zitten als in een prooi aanwezig is, dus kan je met enkel karkas van een dier en het hele hart, nooit tekort komen. 
Meestal gaan we wel niet zoveel long voeren als in een prooi aanwezig is, omdat daar niet zoveel voedingswaarde in zit, maar kwaad kan het ook niet.
Konijnklokhuis kan je dacht ik ook kopen bij Lupa, of is dat niet meer zo?
Gebruikersavatar
Door dogofamilie
#3055594
Bedankt voor de tips voor het lijntje ben ik net te laat zie ik net  :'(
Maar idd de karkassen met wat extra spriervlees zouden genoeg moeten zijn want er zit natuurlijk niet alleen hart in dus kom ik wel aan het gewicht.
Tsja ik maak het mezelf soms een beetje moeilijk denk ik.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3056001
Wel lever en nier toevoegen als dat er niet in zit he.  Das noodzakelijk.
En ik weet niet of er wel spier bij moet, dan hangt er vanaf hoeveel vlees eraan zit.  Die die ik heb hebben voldoende vlees om zelfs voor katten als spier en vleesbot bij elkaar te geven en honden eten wat minder spier dan katten...  ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3056734
dogofamilie schreef: Oo okey en waar komen die van jou vandaan.
De link die hierboven gegeven werd.  ;)
Ze zijn niet altijd zo prachtig bevleesd, maar de laatste tijd heb ik altijd geluk gehad.  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door