Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lisantjuhh
#3055724
Ik heb een vraag en ben op zoek naar eventuele tips.
Onze hond eet echt geen karkassen of iets dergelijk.
Wij geven haar kvv. Toen ze pup was heeft ze wel wat karkassen gegeten. Als we het haar nu geven dan verstopt ze het in de tuin of ze eet niet. We hebben haar ook al eens paar dagen geen eten gegeven, maar dan nog eet ze het niet op. Kvv eet ze meteen op.
Weet iemand misschien hoe dit kan?
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3055772
ook bij mij waren de karkassen een probleem. Ik weet niet hoe vaak je het geeft per dag.
Ik geef altijd 2x per dag kvv en als ik een dag ga barfen geef ik dat 1x op een dag en dan aan het einde van de dag. Dus rond een uur of 19 ofzo. En dan eet hij het als een gek.
En misschien helpt het door het kleiner te knippen in eerste instantie
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3055782
Mijn hond had dit ook, die snapte eerst ook domweg niet wat hij er nou mee moest. Lompe grote karkassen  :biggrin2:
Ik heb in het begin alles vastgehouden voor hem zodat hij er zelf stukken af kon knagen. Of alles in kleinere stukken doen.. denk er dan wel om dat hij niet alles zo doorslikt, want dat is niet zo veilig.
Het moet vaak even wennen!
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3056601
Mijn hond vindt het nog steeds dierenmishandeling dat hij botten krijgt  ::) :'(
Hij krijgt tegenwoordig eerst zijn botten, en binnen zijn spiervlees (orgaanpakketjes zitten soms bij bot, soms bij vlees)
Met veel dingen gaat het goed, gisteren meteen zijn eendenpootjes op. Andere dingen die net niet lekker genoeg zijn (kwartel), blijven liggen. Geen bot is bij mij ook geen vlees.
Soms eet hij minder lekkere dingen in 1 keer op, soms niet. Maar hij weet dat-ie toch niets anders krijgt voor zijn bot op is, dus eet hij de laatste tijd steeds beter (of zou ik beter inkopen met dingen waarvan ik weet dat hij het lust  ::) )
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3056622
Ben je begonnen met kleine zachte karkasjes of gelijk eendkarkas/haaskarkas ofzo? Dat kon ik nergens lezen. Wat heb je al geprobeerd? Ik weet niet hoe lang het geleden is dat ze voor het laatst bot gekauwd heeft en wat dat was, maar als ik ze hier een poos (katten) alleen zacht bot geef moeten ze weer even wennen aan harder bot. Ik weet niet of dat ook opgaat voor honden en wat je allemaal geprobeerd hebt.

Eet ze ook geen heel zacht bot zoals kwartelkarkas?
Door lisantjuhh
#3057076
We hebben beginners karkassen geprobeerd. Ook zalmkoppen.
Kwartel karkas eet ze ook niet op.
We hebben nu sinds een paar dagen door haar kvv wat kippenvoetjes gedaan en een bosduifkarkas. En tot nu toe heeft ze dat op gegeten. We proberen het maar op deze manier
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door