Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
#3055707
Ik 'zie' het liefste een .landnaam of.com
Bij .nu of .me denk ik al snel dat het een bokkiewokkie site is. Die mening is echter nergens op gebaseerd. Ik heb geen idee hoe webhosting in elkaar zit. Dus het is puur een gevoel
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3055710
Het ligt er ook aan wat je wil. Wil je een internationaal publiek aanspreken, dan gebruik je een .com adres. Zoek je Nederlanders gebruik je NL, zo ook voor anderslandigen. Je kan ook de .nl en .be  en dergelijk vastleggen en die laten verwijzen naar je .com adres. Ik vind .nu e.d. ook bokkiewokkie. Mensen vinden een .eigenland altijd wat vertrouwder dan .bokkiewokkie.
Door Esther Q
#3055713
[quote="Angelique"]
Het ligt er ook aan wat je wil. Wil je een internationaal publiek aanspreken, dan gebruik je een .com adres. Zoek je Nederlanders gebruik je NL, zo ook voor anderslandigen. Je kan ook de .nl en .be  en dergelijk vastleggen en die laten verwijzen naar je .com adres. Ik vind .nu e.d. ook bokkiewokkie. Mensen vinden een .eigenland altijd wat vertrouwder dan .bokkiewokkie.
[/quote]
Dus .nl kiezen terwijl je in zweden woont zou voor jou geen probleem zijn?
Door K&D
#3055721
Een sterke domeinnaam is tegenwoordig alleen erg van belang bij een sterk 'merk'. Bijvoorbeeld 'tuinmeubelen', of 'trouwringen', V&D,  of zo iets. Bij domeinnamen die niet zoveel zeggen kun je het het beste logisch houden. Online bekendheid moet dan voornamelijk uit de online marketing of netwerken (linkbuilden, FB advertising enzo) komen gebaseerd op de tekstinhoud.
Ik vind steldat.nl de sterkste.
Laatst gewijzigd door K&D op za 10 jan 2015, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3055727
[quote="Esther Q"]
Dus .nl kiezen terwijl je in zweden woont zou voor jou geen probleem zijn?
[/quote]

Neuh, als ik nederlanders wil aanspreken zou ik idd een .nl erbij nemen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3055729
[quote="Angelique"]
Neuh, als ik nederlanders wil aanspreken zou ik idd een .nl erbij nemen.
[/quote]

Ja, dat dus.
.nu bekijk ik vrijwel nooit tenzij ik de afkomst vertrouw.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3055733
Als je een .land extensie gebruikt, richt je je op een specifieke (taal)groep. De extensie .com is meer bedrijfsmatig. Eventueel zou je de extensie .info kunnen overwegen.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3055751
[quote="Ruisje"]
Je kunt toch ook gezellig .eu kiezen. :)
[/quote]Is ook een hele goede!
Gebruikersavatar
Door kira
#3055786
Ik haak altijd af bij wat anders als .nl

Als je meerdere landen wilt bedienen, neem dan per land een extensie, je hebt maar een site nodig die langs al die extensies is te bereiken.
Door Esther Q
#3055852
.eu wilde ik idd graag hebben, maar die is bezet. Ik kan kiezen tussen .nl, .se of .info. Het is voor een kennel. Past .info daar bij? Ik maak de site in het Engels, dus past eigenlijk zowel niet bij .nl en .se.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door