Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3055292
Onze jonge dame heeft sinds kort een paar wratjes in haar bekkie.
Ze moeten vanzelf weg gaan, volgens de da. Het kan ook eerst nog veel erger worden...

Even zitten googlen en ik kom tegen dat het enige wat je kunt doen de weerstand verhogen is.
Onze dame is niet recent ziek geweest, geent of ??

Ik kwam tegen Thuja occidentalis D6 inc met MacSamuael Weerstand..
Iemand nog een beter idee? Ik ben totaal niet thuis in dit soort middelen.
#3055356
Ik heb helaas geen tips voor middelen voor een betere weerstand, Ik kan alleen zeggen dat Sally, mijn vorige hond ze ook had toen ze nog jong was en best veel. Ze zaten voornamelijk op haar tandvlees en aan de binnenkant van haar mond. Ik ben destijds ook heel erg geschrokken toen ik dat de eerste keer zag maar de Da vertelde toen ook dat het vanzelf over zou gaan maar niets over het verhogen van de weerstand. De wratjes waren na een tijdje inderdaad allemaal vanzelf verdwenen.

Laatst was ik ook even aan het googlen omdat Donna (bijna 2) er ook een heeft op haar tong. Daar werd idd wel gesproken het verhogen van de weerstand maar ook zij is niet ziek (geweest) of geeent. Ze eet gevarieerd en is hartstikke fit.  Ik wacht even af of deze ook vanzelf weg gaat maar hou het wel in de gaten.

Sterkte iig met de wratjes
#3055386
De weerstand verhogen lijkt mij ook een goed idee, maar daar kan ik je helaas geen tips uit eigen ervaring over geven.

Een aantal jaar geleden heeft één van m'n pups bij de nieuwe eigenaar ook papillomatose gehad toen hij een paar maanden oud was. Omdat het toen na een paar weken vrij heftig werd heb ik ook 's gegoogled naar andere oplossingen dan afwachten en kwam toen uit bij het geven van een antibioticum (ik weet niet meer welke, maar als je googled op antibiotic & papillomatosis dog moet dat wel te achterhalen zijn). Een antibioticum helpt natuurlijk niets tegen de virusinfectie die de wratten veroorzaakt, maar het blijkt dat een secundaire bacteriële infectie vaak zorgt voor het niet willen verdwijnen van de wratten. Bij de hond in kwestie gaf het heel snel goed resultaat en waren de wratten snel verdwenen.

Ik ben geen voorstander van het snel geven van antibiotica (en zou dat dus ook niet meteen doen), maar misschien is het wel fijn om in het achterhoofd te houden mochten de wratten erger worden en je het niet op z'n beloop wil laten gaan. Beterschap!
#3055395
Mijn honden hebben het beiden gehad, want het is zo besmettelijk als wat!!! Ze waren niet ziek er van maar ze zaten flink onder de bloemkooltjes.....En idd het gaat ook vanzelf weer weg, het is idd bij mijn jongste hond begonnen, en idd heeft zij weinig weerstand, zij pakt alles mee altijd :( Ik ben toen wel op aanraden van hier EChinacea gaan geven ( dacht ik)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door