Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bakker01
#3054842
Goedemorgen!

Vorige week heb ik ongeveer 3 uur lang staan kliederen met mijn keukenmachine om een groentemix te maken. En als ik zo het één en ander lees zou een sapcentrifuge dit een stukje makkelijker maken.
Er zijn er alleen zo veel dat ik niet echt weet wat nou 'je van het' is. Wie van jullie gebruikt de Philips HR1861 of de Braun Multiquick 7 type 4294? Dat zijn de twee waar op het eerste gezicht mijn voorkeur naar uit gaat.
Of zijn er veel betere?

Ik ben heel benieuwd!
Gebruikersavatar
Door Wodans avonturen
#3054887
Wow, 3 uur?! Mischien nog een tussenoplossing, hoe ik het doe: groenten koken met wat extra water erbij en staafmixer erdoor. Nauwelijks werk :)
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3054890
Wodans avonturen schreef: Wow, 3 uur?! Mischien nog een tussenoplossing, hoe ik het doe: groenten koken met wat extra water erbij en staafmixer erdoor. Nauwelijks werk :)
Hèhè zo doe ik het ook :D ideaal xD
Je moet alleen wel geen goedkope staafmixer doen :S wel eentje van degelijk kwaliteit.
Ik begin had ik er eentje van action €10 heeft mij die staafmixer gekost. Wou een grote pot vol gekookte groenten van ongeveer 4liter mixen en krak zei men staafmixer :P dus dat schoot niet lekker op xD


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Bakker01
#3054894
Ja erg he!! Zal ook deels wel zijn omdat ik er zelf een handigheid in moet krijgen hoor.
Maar m'n keukenmachine had echt veel moeite met het fijn krijgen van bijvoorbeeld de bieten en wortelen (heb ik middels een soort van sap-pers mogelijkheid gedaan). Daar bleven grote stukken in zitten en ik moest constant alles in delen doen omdat het anders te veel was en ik er eerst weer een deel uit moest halen voordat ik verder kon.

Dat is opzich ook een goed idee, maar heb jij een grote luxe staafmixer? Ik heb zo'n klein staafmixertje voor het maken van pesto etc, ik weet niet of het die grote hoeveelheden aan kan die ik nu heb.
Gebruikersavatar
Door Wodans avonturen
#3054929
Mijn staafmixer van ik dacht 15 euro doet het prima! Merk is Tristar ofzo, bij de Mediamarkt. Was dan 'slechts' een kilo of 2 maar toch :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3055407
Ik heb een keukenmachine van kenwood en maakte daar altijd de groentemix mee. Het was wel te voeren, maar echt goed kreeg ik het niet. Nu heb ik sinds kort een staafmixer (eentje van 35 euro, een Philips) en daar heb ik de groentemix nog eens mee gedaan, dus nadat ik het door de keukenmachine had gehaald. Er moest wat water bij, maar wow, ik ben helemaal blij met het resultaat!

En sapcentrifuge zal vast makkelijker en sneller zijn, maar ik was nu met een ruim half uur klaar en voor het prijsverschil doe ik het er mee. De staafmixer was nog een krijgertje ook  :biggrin2:
Door hannabelgje
#3055441
Hier een Philips sapcentrifuge. Super fijn ding! Voor alleen groentenprut te maken vind ik hem wel duur. Of je moet em via mp kunnen kopen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3055483
Maar zou je dan de pulp weer bij het sap doen achteraf of zo?
Want enkel sap is niet hetzelfde als gemalen groentenprut he.

En waarom geen blender?
Je moet er ook wel wat extra vocht bij doen, maar ik maak wel smoothie's met wortel en biet dus op zich kan mn blender dat prima aan....
Ik heb eentje die ook ijsblokken kan crushen, das heel fijn als ik met bevroren fruit wil werken of voor cocktails  :D
Ik doe zelfs vaak mijn rode biet er in een bevroren stuk in...  :-[
En als dat niet fijn genoeg gaat, zou ik precies doen wat Kaela doet...  Voor de afwas moet je het niet laten, want de sapcentrifuge die wij hebben is een stuk meer afwas dan een blender en staafmixer samen!  :o  Gewoon voor de afwas en het geklieder zie ik tegenop om sapjes te maken. Dus als je voor een sapcentrifuge zou gaan, zou ik daar zeker op letten!  En dat er een groot genoeg reservoir onder kan om sap op te vangen, want dat vind ik bij de mijne ook veel te klein, en het 'kraantje' is zo laag dat er vrijwel niets onder past.
Door Bakker01
#3055550
Ik heb inderdaad eentje via MP op het oog en kan 'm voor €40 op komen halen. Dus dat vind ik opzich nog een mooie prijs.
Ik gebruik nu inderdaad de Kenwood multi pro keukenmachine, maar schiet echt niet op. Ik heb voor bijv. Of ik doe het gewoon helemaal verkeerd, dat kan ook!
Door Borke
#3055571
Ik zweer bij een hele goed krachtige blender voor de groentemix - ideaal en inderdaad ook voor smoothies!

Maar eerlijk is eerlijk, een hele goede krachtige staafmixer kan ook veel, zeker als de hoeveelheid niet zo groot is die je klaar wilt maken.

Toen wij nog 2 honden hadden, gebruikte ik een champion juicer, feitelijk de beste oplossing, want daar gaat geen druppel water bij.
Echter wel heel bewerkelijk om schoon te maken en voor 1 hond kan het ook makkelijker en een stuk goedkoper 8)
Door hannabelgje
#3055573
Voor 40 euro ging ik voor de Philips. Schoonmaken duurt 5-10 minuten. Je groentenprut is binnen enkele minuten klaar.
Door Ruisje
#3055599
hannabelgje schreef: Voor 40 euro ging ik voor de Philips. Schoonmaken duurt 5-10 minuten. Je groentenprut is binnen enkele minuten klaar.
Welke heb jij dan, Hanna? Ik heb namelijk hetzelfde probleem met de food processor; het wordt niet fijn genoeg of duurt een eeuwigheid.
Door hannabelgje
#3055601
Ik heb een philips van de advance serie. Geen foodprocessor. Sommige stukken pulp blijven te groot, die haal ik er dan gewoon tussenuit.
Door Ruisje
#3055605
hannabelgje schreef: Ik heb een philips van de advance serie. Geen foodprocessor. Sommige stukken pulp blijven te groot, die haal ik er dan gewoon tussenuit.
Oke, dankjewel! Maar als jij er ook nog hier en daar grotere stukken tussenuit haal, dan is dat geen verschil met mijn apparaat. ;) Kan ik misschien beter, net als Kaela, daarna een staafmixer erdoor halen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door