Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Husky
#3054024
Beste,

Graag zou ik van jullie willen of jullie jullie trouwe viervoeter(s) ook een dag laten vasten. Dit vroeg ik me af, omdat dit bij carnivoren in de natuur ook voorkomt :) Graag hoor ik van jullie!
Door M@rina
#3054117
Onder de barfers wordt er wel gevast, bij kvv voerders weet ik eigenlijk niemand, misschien ff in de barfhoek neerzetten deze vraag?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3054679
Hier wordt niet gevast. Niet met barf en ook niet toen ze kvv aten. In de natuur vasten ze meestal enkel als ze niks te vreten kunnen vinden, of nog vol zitten van de megamaaltijd van de dag ervoor.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3054780
Hier ook niet. Ik voerde voorheen wel 1 keer per dag, omdat ik dit het beste vind passen bij hoe de vertering bij een hond werkt. Nu noodgedwongen 2 keer per dag wegens medicatie.
Door Annemarie Rijnveld
#3054816
Hier gebeurt het wel eens, heel af en toe...meestal betreft het Yuma, als zij weer eens ergens zich helemaal heeft volgevreten met het een of het ander...
Door Lida. S
#3054859
Toen ik vroeger nog brokken voerde, mochten ze wel eens net zoveel eten als ze wilden. De dag erna liet ik ze vasten. Nu ik barf doe ik dat niet meer. Volgens mij stoppen ze nog niet met eten als ik ze 20 maaltijden geef.
Door Martine-Tom
#3054860
Soms beslist Tom zelf om een dagje niet te eten dus hier word wel gevast, niet omdat ik het opleg maar omdat hij er dan zelf voor kiest. Ik zie dan wel de dag erna dat zijn ontlasting anders is dus heb wel het idee dat het een echte schoonmaakactie is van het lijf.
Door malimaniac
#3054921
Ik laat de honden niet vasten. Voer wel eens een dag wat meer bv een halve geitenkop met pens. Dit komt op ongeveer het dubbele van wat ze normaal eten. De volgende dag krijgen ze dan wat minder.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3055775
Soms krijg hij een dag veel minder.. maar dat doe ik puur omdat hij erg zinnig kan zijn met zijn eten. Als hij het niet wil dan eet hij maar een dag niet.. komt het de dag daarna iig wel op  :biggrin2:
Door Ruisje
#3055789
Ik denk ook dat vasten in de natuur 'verplicht vasten' is omdat ze dan niks te eten konden vinden. Dat ze, als ze wat vangen, zich tonnetje rond eten, vangt de vastendag(en) weer op.
Wij laten ze ook niet vasten, maar er kan weleens meer dan 24u tussen een maaltijd zitten omdat ze dan later op de avond eten krijgen. Ook de grootte van de porties verschillen per dag, omdat vleesbot nou eenmaal niet allemaal hetzelfde bevleesd is.

Nog nooit gebeurd sinds ik rauw voer, maar als een van de honden flink aan de 'race' zou zijn, zou ik hem/haar wel een dagje laten vasten.
Door smulpaap
#3055820
[quote="Lida. S"]
Toen ik vroeger nog brokken voerde, mochten ze wel eens net zoveel eten als ze wilden. De dag erna liet ik ze vasten. Nu ik barf doe ik dat niet meer. Volgens mij stoppen ze nog niet met eten als ik ze 20 maaltijden geef.
[/quote]

Hier hebben ze weleens een ""vreet maar raak dag "" En ze stoppen beiden als ze vol zijn . Er zit hier dus wel degelijk een rem op .
Dat breng ik de volgende dag weer in mindering
En er word hier ook niet gevast
Met de ""vreet maar raak dag "" ben ik begonnen toen het Barf nieuwtje er een beetje af was . En toen ze beheerst gingen eten , en dus echt gingen genieten van hun maaltje
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door