Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door charmed
#3054552
Onze Phoebe heeft sinds 2de kerstdag problemen, het begon met misselijkheid en overgeven. 2de kerstdag 's morgens zat ze al aan 7x overgeven, dus hup naar de da. Die verdacht haar van een blaasonsteking of baarmoeder onsteking, omdat ze urine liet lopen. AB meegekregen voor 7 dagen en Cerenia injectie voor het braken en misselijk zijn.

Ze ging op en neer, misselijk, braken en niet eten. Whisper had ook exact deze zelfde klachten, dus de ene dag dat ze wel at, gaf Whisper over. 2 januari was het nog niet over, dus eiland af en hup naar de neuroloog. Echo gemaakt van de buik, nix afwijkends te zien, ook aan de blaas niet, bloedje genomen, die was ook perfect, dus het zal bij de stofwisselingsziekte horen. Zij heeft altijd al spijsverteringsklachten gehad, maar die hadden we onder controle met een hele lage dosering Iberogast en hele lage dosering Cinababy.

Een paar dagen later kreeg ze diarree, eerst 2x per dag, maar vannacht was het helemaal bal. 1x per 2 uur moest ze eruit. Het spuit er niet uit, maar ja het is wel dun en ze wordt er wel vies van. Als ze diarree heeft blijft ze misselijk, wil ze niet eten en zo gaan we het cirkeltje rond. Als ze niet eet, kunnen er hele grote problemen ontstaan. :(

Nu kwam ik op het idee om roosvicee stop te halen, maar dat is natuurlijk uit de handel gehaald.
Nu heb ik nog wel darmclear staan, maar is dat nog wel verantwoord om te gebruiken, staat altijd goed afgesloten in een originele emmer bij ons in het achterhuis.

Ze krijgt nu probiotica (vandaag gehaald bij de dierenarts)
Ze krijgt sinds gisteren Norit 3x 5 tabletten

Wat kan ik nog voor haar doen om de diarree in te dammen?
#3054676
Darmclear werkt hetzelfde als isogel, weet alleen niet als dat over de gebruiksdatum heen is of je dat dan nog kan gebruiken.
hamada schreef: Wij geven vaak isogel. Zowel bij de DA te halen of veel goedkoper via internet.
Het bindt de ontlasting.
Sterkte met Phoebe.
Door Lizzy
#3054775
In tegenstelling tot wat veel mensen denken, werkt gekookte rijst helemaal niet stoppend. Geraspte appel werkt stoppend, bosbessen werken stoppend, banaan werkt stoppend. Maar mild stoppend. Gelukkig. En als niet bekend is waar de diarree door veroorzaakt wordt, is norit ook al geen goed idee. Als de diarree veroorzaakt wordt door een foute bacterie, moet dat het lijf uit. Eigenlijk is diarree een prachtige reactie van het lichaam. Als jij er norit in gaat stoppen, bindt dat de handel in de darm, verblijft het daar langer en kunnen de bacterieen juist doen wat je niet wilt dat ze doen.

Wat wel heel goed is bij diarree is Psyllium Husk. NML Health heeft goeie.
#3054852
Dank je Lizzy. Ze had vanmorgen haar eerste vaste ontlasting.

De diarree is veroorzaakt ws. doordat ze de 24ste een lege maag heeft gehad, hierdoor heel misselijk is geweest, niet eten en veel overgeven. Dit is iets wat er vaker gebeurd. Maar het duurde dit keer zo lang dat het denk ik darmproblemen heeft veroorzaakt. Bij haar is door de stofwisselingsziekte, altijd dat de maag/darmen het eerste aan de beurt zijn als er iets is. Er zijn geen ontstekingswaarden gevonden. Maar ondanks dat toch diarree en misselijk, het braken is gelukkig gestopt voordat ze met diarree begon.
Psyllium husk heb ik wel in huis, heb het gebruikt bij Ylanie die chronische diarree had, maar daar hielp het niet bij. Dus daar heb ik ook niet meer aan gedacht.
Lizzy schreef: In tegenstelling tot wat veel mensen denken, werkt gekookte rijst helemaal niet stoppend. Geraspte appel werkt stoppend, bosbessen werken stoppend, banaan werkt stoppend. Maar mild stoppend. Gelukkig. En als niet bekend is waar de diarree door veroorzaakt wordt, is norit ook al geen goed idee. Als de diarree veroorzaakt wordt door een foute bacterie, moet dat het lijf uit. Eigenlijk is diarree een prachtige reactie van het lichaam. Als jij er norit in gaat stoppen, bindt dat de handel in de darm, verblijft het daar langer en kunnen de bacterieen juist doen wat je niet wilt dat ze doen.

Wat wel heel goed is bij diarree is Psyllium Husk. NML Health heeft goeie.
#3054853
Ja ik weet, Isabella en Prudence hebben zeewater binnengehad, maar geen diarree. Phoebe heeft geen zeewater binnen gehad 100% zeker en die had wel diarree.
Doranto schreef: Misschien een raar vraagje, maar nu je daar op vakantie bent, drinken ze dan niet af en toe per ongeluk van het zoute water?
Dat veroorzaakt nl. ook diarree.
#3055258
Zal het onthouden, ze is nu aan de beterende hand, dus we hopen dat het doorzet! Ga nu maar even niets meer bijgeven. Ze heeft geen ontsteking in de darm, er waren geen ontstekingswaarden.
dien schreef: Misschien wat oregano geven wil weleens helpen bij diaree misselijkheid en ontsteking in de darm.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door