Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sje
#30321
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier en heb gelijk een vraag, mijn tekkel is onlangs geopereerd aan blaasstenen, bij nader onderzoek kwam naar voren dat het calciumoxalaat stenen waren. Ik kreeg het advies om u/d van hills te gaan voer. Nu is aan mij de vraag bestaan er nog andere mogelijkheden, behalve brok?

Alvast bedankt voor de informatie.

Camen
Door Paul_Barte
#30341
Sje schreef: Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier en heb gelijk een vraag, mijn tekkel is onlangs geopereerd aan blaasstenen, bij nader onderzoek kwam naar voren dat het calciumoxalaat stenen waren. Ik kreeg het advies om u/d van hills te gaan voer. Nu is aan mij de vraag bestaan er nog andere mogelijkheden, behalve brok?

Alvast bedankt voor de informatie.

Camen
Carmen,
Info genoeg op deze site!!!

De artikelen staan in de bieb onder medisch maar hier zijn de links:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=826
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=820
Door Sje
#30770
Het zijn met name zwervertjes en er zijn er drie bij die iedere dag bij ons op visite zijn, en eentje logeert hier erg vaak de eigenaren zitten veel in het buitenland voor het werk.

Maar het is erg gezellig.

Groetjes Carmen
Door Sje
#30771
Hallo Paul!

Ik heb toch nog een vraagje wat voor versvoer zou je mij kunnen advieseren, het zelf samenstellen of al kant en klaar.

Bedankt alvast.

Groetjes Carmen
Door Paul_Barte
#30772
Carmen,

In principe kun met zelf samenstellen alle kanten uit en het ecentueel aanpassen naar je eigen wensen echter de overgang van brok naar Barf is erg groot vandaar dat ik altijd het advies geef om met versvoer te beginnen!!

Na een tijdje versvoer begin je met 1 dagje in de week wat zelf klaar te maken enz. enz....Na verloop van tijd zit je aan de Barf voordat je er erg in hebt ;D ;D ;D

In die tussentijd heb je alle tijd om jezelf goed in te lezen zodat je ook nog verantwoord bezig ben,
Door Eidos
#30988
Carmen ik geef eidos sinds een paar maanden Carnibest, daar zit dus alles al in wat een woef nodig heeft en alles is goedgekeurd voor menselijke consumptie.. Ik ben daar heel blij mee en eidos ook!!! ;) ;D

Kijk zelf anders eens op : www.carnibest.nl
daar staat alles over dit voer en welke varianten je daarvan hebt. Ook staan er verkooppunten bij..

Liefs barbara
Door Sje
#31030
Bedankt voor de informatie, ga het zeker gelijk proberen ben niet zo een voorstander van al die dieëtbrokken.

Groetjes Carmen
Door Sje
#35745
Even een update, ik ben sinds kort begonnen met Carnibest voor Melchior. Problemen bij het geven hebben wij niet gehad, hij at het met smaak op :D :D.
Ik wil jullie allemaal nog eens bedanken voor het advies, heb er veel aan gehad.

Groetjes Carmen
Door Eidos
#36245
Heb het op een ander forum ook al gezegt, maar ik ben erg blij dat het zo goed gaat met melchior en dat hij zo van zijn versvoer geniet !!!

Fijn uiteinde vanavond he !! En ik wens jou en Renato al het goeds voor 2004!!!

Liefs barbara
Laatst gewijzigd door Eidos op wo 31 dec 2003, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura W
#37272
Beste Carmen,

Fijn dat Melchior Carnibest zo goed opeet, maar gaat het ook goed met zijn urine? Is de Ph goed en zitten er geen kristallen meer in?

Ik heb zelf een kat met blaasgruis en durf niet goed van het dieetvoer af omdat ik bang ben dat het terug komt, dus ik ben erg benieuwd hoe het met Melchior gaat.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#38246
Dat verandert niet zo snel, duurt wel een paar weken. Voor katten met blaasgruis is versvleesvoer erg goed!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door