Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Danny
#3054354
Ik hoorde laatst van iemand die zijn hond na de entingen of ab kuur ofzo altijd levercompositum geeft?
Om de lever te reinigen? Kennen jullie dat? Vinden jullie dat aan te raden?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3054413
Ja, ik doe dat met onze paarden nadat er ooit één niet lekker bleef na een enting.
Ik geef ze nu altijd na de enting lever compositum. De eerste dagen merk ik dat de urine stinkt er donker gekleurd is. Ik vind het fijn spul.

Advies was wel drie weken wachten met geven omdat de enting anders minder goed aan zou (kunnen) slaan.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3056557
Danny schreef: Oke dank jullie wel.
Die van mij hebben vorige week Weil en Rabiës gekregen, ik zou ze dus nog wel kunnen geven straks.
Ja, dat kan zeker.
Wat ik begreep was dat groene leem niet-lichaamseigen stoffen uit het bloed en de darmen aan zich bindt en deze via de nieren het lichaam verlaten.
Lever compositum geeft echt specifiek de lever een reiniging, en dat is de plaats waar de zware metalen uit de enting vaak blijven 'hangen'. Vandaar dat ik na een enting altijd levercompositum geef en geen groene leem.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door