Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chipjolie
#3054053
Wie kan mij meer vertellen over toxomasplose/ toximasplose.. Geen idee of ik t goed schrijf haha
Op m'n werk is een hond naar de dierenarts gebracht omdat ze niet op kon staan (oud beestje, hele dikke ribben, geen bespiering in achterhand) die zag op de foto "iets" aan t ruggenmerg, het zou zonder verdere onderzoeken toxomasplose zijn omdat ze soms vers te eten krijgt (ong om de dag smorgens, en de rest heel goedkope brokken, stink blikvoer en tafelresten wat alles kan zijn zonder op te letten)

Het lijkt mij nergens op gebaseerd en gewoon maar iets geroepen? Gezien ze ook geen verder onderzoek heeft gedaan maar wel medicijnen gekregen heeft
Gebruikersavatar
Door Onix
#3054296
Dat lijkt me inderdaad heel kort door de bocht. Volgens mij geeft toxo juist geen zichtbare veranderingen in het ruggenmerg. daarbij geeft toxo meestal geen klinische klachten, zeker niet bij dieren. Enkele bij een heel ernstige besmetting of bij dieren met een zeer lage weerstand kun je idd neurologische klachten zien en bij zwangeren een grotere kans op abortus.
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#3054727
Het leek mij ook nogál kort door de bocht ja..
Al het vlees is inmiddels al de deur uit gegooid want wat de da zegt is zo  haha tsja... Nogal simpel
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door