Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door RobinVC
#3053555
Spike is nu ruim 1 jaar een BARFER. Tot enkele weken geleden ging alles goed, enkel de lever gaf een klein probleem, maar dat is ondertussen opgelost.

Sinds enkele weken eet hij geen karkassen van fazant, duif, eend, gans en lamsribben met vlees en dergelijke niet meer. Zelfs als ik ze in kleinere stukken hak blijft hij wijgeren. Nochtans heeft hij honger want hij wil constant het eten van de poes opeten. Ik moet hem echt voederen, stukje voor stukje tot het bot op is. Het spiervlees en organen met groenten eet hij nadien zelf op. Enkel nekken en vleugels, konijnrug en runderstrot (ook in stukken) eet hij wel direct op.

Het vlees is niet van mindere kwaliteit aangezien hij de  stukken tot een tweetal weken geleden wel zelf opat.

Ik moet wel wat vlees gaan bijbestellen en denk erover om eventueel (tijdelijk) over te stappen op (gedeeltelijk) KVV. Enkel de botsoorten die hij nu niet meer wil in KVV en de rest BARF.

Heeft er iemand ook al zo iets voorgehad of andere sugesties?
Door **Jillaroo**
#3053569
Yep, mijn jongste heeft ook een barfstaking gehad in haar puberperiode/ na eerste loopsheid/schijnzwangerschap. Teruggezet op kvv en daanrna zoetjes aan weer laten wennen
Door TessaThomas
#3053585
Ja, hier ook gehad. Ik ben weer terug gegaan naar KVV, alweer 2 jaar geleden, en probeer langzaam weer meer barf in te voeren, alleen lukt dat niet helemaal. We blijven steken op konijnkarkas, pens en vis. Spiervlees eet ze ook alleen rund en dat wilde ik eigenlijk niet geven ivm variatie.
Gebruikersavatar
Door RobinVC
#3053767
smulpaap schreef: Heb je zijn bekje al bekeken ? Misschien iets van een splinter ?
Heeft hij geen last van zijn oren ?
Zijn onlangs nog bij de DA geweest voor de vacins. Alles was in orde voor de rest.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3054153
hier ook weigering met de sint gehad,toen was ze bijna 2 dus grote kleuter,terug gezet op kvv,ging even goed,maar ook dat ging ze weigeren,nu na 4 maanden terug op barf en zeg het nog voorzichtig maar ze eet weer barf,nou ja op groente na  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door