Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door TessaThomas
#3053007
Even een vraagje. Een paar weken geleden heb ik een topic gehad over Tay die ineens enorme jeuk en kale plekken kreeg. We zijn toen gestopt met een hoop dingen geven, alleen zijn kvv nog. Het gaat al een stuk beter, maar ik kreeg toen ook de tip om een kuurtje groene leem te doen. Daar ben ik nog niet mee begonnen, maar nu wilde ik bestellen en kwam ik ook drainage compositum tegen. Waar ga ik dan voor?

Bij de groene leem is het 4 weken een lepeltje over zijn voer 1 keer per dag? Moet ik nog ergens op letten dan? Hij sport een avond en een dag in de week, daarnaast nog wat dagen voor onszelf trainen en fietsen. Ik las dat ze er wat minder fit van zouden kunnen worden in het begin, moet ik dan even alles op een laag pitje zetten of gewoon aankijken? En kan Tessa ook meedoen met de kuur? Die is pas gecastreerd en heeft een lading medicijnen gehad en sindsdien stinkt ze zo af en toe de pan uit.  :-X
Gebruikersavatar
Door Hope
#3053111
Ik heb mijn paard na een zware operatie de drainage compositum gegeven en merkte echt niks.
En maand later gaf ik ze groene leem en toen kwam het los. Verharen, stinkende mest, donkere urine: de hele mikmak. En moe. Heel moe.

Groene leem is een manier van ontgiften die het sterkst werkt. Het heeft dus ook de meeste impact.
Ik moet zeggen dat ik absoluut een fan ben van groene leem en dat als er geen medische reden is om het niet te geven (medicatiegebruik, zwakke dieren, epilepsie etc) dan koos ik altijd voor groene leem.

Ik gaf Tessa ook gerust een kuur. Hartstikke goed om na een operatie te geven.
Er moet dan wel minimaal 3 weken tussen zitten om het lichaam de tijd te geven te herstellen (hoorde ik van mijn da).
De dosering voor honden is inderdaad 1 lepeltje over het voer gedurende vier weken. Of ze minder moeten gaan doen hangt af van de hond. De één loopt er gewoon mee door en de ander is er beroerd van.
Laatst gewijzigd door Hope op di 06 jan 2015, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3053116
TessaThomas schreef: Dank je wel!

Het is al langer dan 3 weken geleden,maar dan kan ik ze beide meenemen dus. Dan bestel ik het meteen!
Let wel even op waar je het besteld.
Ik kwam er achter dat 2,5 kilo bij Divoza (paardensportzaak) goedkoper was dan 1 kilo bij een webwinkel voor honden.
Door Lizzy
#3053534
TessaThomas schreef: Even een vraagje. Een paar weken geleden heb ik een topic gehad over Tay die ineens enorme jeuk en kale plekken kreeg. We zijn toen gestopt met een hoop dingen geven, alleen zijn kvv nog. Het gaat al een stuk beter, maar ik kreeg toen ook de tip om een kuurtje groene leem te doen. Daar ben ik nog niet mee begonnen, maar nu wilde ik bestellen en kwam ik ook drainage compositum tegen. Waar ga ik dan voor?

Bij de groene leem is het 4 weken een lepeltje over zijn voer 1 keer per dag? Moet ik nog ergens op letten dan? Hij sport een avond en een dag in de week, daarnaast nog wat dagen voor onszelf trainen en fietsen. Ik las dat ze er wat minder fit van zouden kunnen worden in het begin, moet ik dan even alles op een laag pitje zetten of gewoon aankijken? En kan Tessa ook meedoen met de kuur? Die is pas gecastreerd en heeft een lading medicijnen gehad en sindsdien stinkt ze zo af en toe de pan uit.  :-X
Beide werkt ontgiftend. Ik heb wel heftige reacties gezien van Drainage Compositum maar ik ontgift met groene leem. Ik geef mijn Dalmaten (als ze ontgift worden), 1 dessert lepel per dag, door het eten. En dat doe 3 weken, maximaal. Als het langer nodig is, stop ik een maand en doe ik het daarna weer 3 weken.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3053594
TessaThomas schreef: Dan blijf ik aan de voorzichtige kant met groene leem en 3 weken een dessertlepel. (ehh, dat is een iets kleinere eetlepel toch? Of een iets grotere theelepel? Ik heb 4 maten lepels haha)
Een iets grotere theelepel zou ik doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door