Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#3053330
Vanmiddag gingen we Davey ophalen en er stond iemand die een kind kwam ophalen voor een ander.

Zij had een hond bij zich een soort Mechelse herder althans denk ik en er kwam een andere hond voorbij was een beetje nauw daar en de hond valt uit en ze geeft een harde klap met de riem de hond dook gelijk weg van haar , toen kreeg de hond nog een schop waarop mijn dochter even haar mond open deed en keihard riep dat ze op moet houden er stonden allemaal kinderen bij.
Nou ja het hele schoolplein heeft het gehoord, ze snauwde tegen haar denk ik dochter dat ze zich er niet mee mocht bemoeien en ze ging zo snel mogelijk weg.


Kan je hier verder iets mee??

Je kon merken dat de hond doodsbang is voor haar.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3053332
Om eerlijk te zijn, denk ik niet dat je door 1 gebeurtenis er meteen iets van kan maken.  Mocht het een bekende zijn, kan je eventueel informeren in de buurt. Mensen/buren vragen of er meer van die situaties zijn geweest. Eventueel mocht dit nog eens gebeuren waarbij je bent de gebeurtenis filmen. Daarmee sta je sowieso sterker. Je kan een melding maken bij de dierenpolitie of de dierenbescherming. Alleen weet ik niet of ze al na 1 melding, controle gaan uitvoeren. Heel erg jammer dit.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3053349
Zou inderdaad melding maken bij dieren politie/dierenbescherming.
Meer kan je niet doen. Na 1 melding zullen ze (nog) geen actie onderrnermen maar misschien zijn er al meer meldingen of komen er in de toekomst meer meldingen over deze persoon ;-)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#3053357
Ik ga het zeker in de gaten houden ..

En mocht het nog een keer daar gebeuren vraag ik of mijn dochter het filmt.

We moeten dan eerst het adres zien te krijgen van haar..
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3053396
*Marga* schreef: Ik ga het zeker in de gaten houden ..

En mocht het nog een keer daar gebeuren vraag ik of mijn dochter het filmt.

We moeten dan eerst het adres zien te krijgen van haar..
Hou er wel rekening mee, als je aan je dochter vraagt om te filmen, ze wel op openbaar terrein blijft. Ben wel blij om te weten dat er toch mensen zijn die actie durven nemen!! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Borke
#3053403
Inouchka schreef: Hou er wel rekening mee, als je aan je dochter vraagt om te filmen, ze wel op openbaar terrein blijft. Ben wel blij om te weten dat er toch mensen zijn die actie durven nemen!! :)
En ik haat het om dit te zeggen, maar pas op voor de veiligheid van je dochter...  :'(
Gebruikersavatar
Door Sher
#3053404
Hier in de straat woont iemand die regelmatig zijn hond schijnt te slaan en schoppen.  :'(
De hond is een keer weggelopen en toen hebben heel veel mensen gemeld wat ze gezien hadden. De politie had toen niet meer zoveel zin om de hond terug te geven en de dierenambulance is nog gekomen. De politie en dierenambulance hebben toen samen met de eigenaar gepraat, maar de hond ging wel weer terug naar de baas. De baas is toen gewaarschuwd dat de hond meegenomen zou worden als er weer meldingen zouden komen, dat is ook aan de buurtbewoners gemeld die verontwaardigd gegroepeerd waren.
Zelf heb ik  nooit iets van mishandeling gezien, maar de hond is wel erg bang voor zijn baas. Volgens mij is het erg moeilijk om iets te doen tegen mishandeling, als je er geen beelden van hebt.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3053459
Borke schreef: En ik haat het om dit te zeggen, maar pas op voor de veiligheid van je dochter...  :'(
Daar moest ik ook aan denken, maar vond het een beetje crue om te zeggen :S


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Borke
#3053461
Inouchka schreef: Daar moest ik ook aan denken, maar vond het een beetje crue om te zeggen :S
Je weet gewoon niet wat zo'n mens doet en het is wel bij de school van Davey  :-\
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3053522
tja... wat dan? niks meer zeggen als je iets ziet?
alles toelaten... nu een hond straks een kind? niks zeggen en doorlopen?
Ik kan dat niet hoor.....en zal t ook nooit doen ook..
Hier een man die met volle vuist op de bek van een rottweiler ramde..... heb hem toen 'fijntjes' gezegd hoe ik erover dacht....
Heb het hem niet meer zien doen, wel heeft ie een poosje opmerkingen gemaakt als ik voorbij liep maar dat boeit me niet....
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3053567
Als er meerdere mensen melding doen, en het adres is bekend, dan kan er wel degelijk actie worden ondernomen door de politie.
Hier vlakbij ook meegemaakt, een man die zijn hond (pup) echt schopte en omhooghijste aan de riem en even liet bungelen, dat soort dingen.... meerdere buren hadden het gezien en melding gedaan. Toen zijn die meldingen opgenomen en zijn er echte aangiftes van gemaakt. Die man is vervolgens door de officier van justitie gehoord. Ik weet niet hoe het verder is gelopen maar op den duur had hij het hondje niet meer.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#3053682
Net gehoord dat een moeder daar al op de dieren moest passen omdat ze in de bak zat, en het schijnt dat er veel huisdieren zijn en dat er meerdere hebben gezien dat ze de hond schopt.

Dus mijn dochter houdt het in de gaten en zeker gaat ze het filmen mocht het nog eens gebeuren en ze gaat het tegen die moeder zeggen , lijkt mij niet zo best als dat kind daar over de vloer komt..
Gebruikersavatar
Door Sher
#3053740
beginnertje schreef: Als er meerdere mensen melding doen, en het adres is bekend, dan kan er wel degelijk actie worden ondernomen door de politie.
Hier vlakbij ook meegemaakt, een man die zijn hond (pup) echt schopte en omhooghijste aan de riem en even liet bungelen, dat soort dingen.... meerdere buren hadden het gezien en melding gedaan. Toen zijn die meldingen opgenomen en zijn er echte aangiftes van gemaakt. Die man is vervolgens door de officier van justitie gehoord. Ik weet niet hoe het verder is gelopen maar op den duur had hij het hondje niet meer.
Misschien hadden wij hier dan de verkeerde politieman?  :-\
Ik vind het wel nog steeds een vervelende situatie en ik ben niet de enige. Op het moment dat het speelde werd "het baasje" bijna gelyncht. Daarna heb ik er niets meer van gehoord. Misschien heeft hij iets geleerd, want hij heeft dus wel een indringend gesprek gehad met politie en dierenambulance. Die hebben geloof ik wel een uur bij hem in huis gezeten, terwijl ik buiten zijn hond stond te knuffelen.  :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door