Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3052988
Lieve allemaal,



Ik ben JayDee en heb een bordeaux dog kruising am. Bul van 15 maanden. Al sinds augustus is mijn hond aan het kwakkelen.. wel diarree,  geen diarree, spuitpoep, geen spuitpoep en af en toe een normaal drolletje.

Een hele tijd heb ik dit aangekeken en verzekerde zowel de honden club als de dierenarts mij ervan dat dit een virusje zou zijn. Omdat het mij gewoon niet lekker zat ben ik op internet gaan rondstruinen en al snel kwam ik op giardia. Niemand die mijn zelfgestelde diagnose serieus nam.. maar ook niemand die het wel wist. Ik heb aangedrongen op ontlastingsonderzoek, en dan met name op giardia. De uitslag was negatief (weet inmiddels dat dat niets zegt). Wel een aantal wormeitjes gevonden waarvoor ik milbemax kan ophalen. 

Mijn hond kreeg duck, maar omdat daar ook iets granen in zit heb ik besloten daar van af te stappen. Misschien dat mijn hond daar op reageerde? En zo niet, zo weet ik inmiddels, niet slim in combinatie met giardia. Mijn hond krijgt nu vers vlees van de slager, drie soorten (orgaan) vlees gemengd met bot en spiervlees. Hij poept nu veel minder en minder vaak dan van de duck, maar de ontlasting blijft zeer wisselend qua consistentie. Hij ging zelfs laatst na het eten van een kalfsbeen (wat hij voorheen vaak kreeg) gigantisch aan de spuitpoep.. 

Daarnaast heeft mijn 3 jaar oude chihuahua drolletjes waarbij er een dikke slijmlaag op zit. Dat ziet er uit als gestold frituurvet, maar wanneer ik het opruim is het juist erg jelly achtig. Dit heeft mijn kruising voor augustus ook even gehad.

Nu mijn vraag.. wat denken jullie hiervan? Zouden jullie mij aanraden om te vragen om een kuur panacur of metrazol  ipv de gewone milbemax? Zou het kunnen zijn dat hij geen kvv kan verdragen?

Sorry voor het enorme verhaal, maar ik zit momenteel echt met de handen in het haar!
#3053002
Wat voor wormeitjes waren het? Was het toevallig haakworm? Dat heeft mijn hond ook ooit eens gehad en dat bleek toen een passage te zijn van wormeieren van andere diersoorten, omdat hij buiten wat op had gegeten. Ik heb hem dus niet hoeven ontwormen.
Ik denk dat je koste wat kost moet vermijden om je hond nu (voor niets) te ontwormen! Liever zou ik voor de zekerheid nog een keer ontlastingsonderzoek laten doen, nádat je hem er 3 dagen van onthouden hebt om van buiten iets op te pikken. Als dan blijkt dat hij toch écht besmet is, zou ik met Tannetje overleggen!

ps. Welkom hier trouwens!
Laatst gewijzigd door doranto op di 06 jan 2015, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
#3053005
Welkom op Barfplaats!

Hier zitten een heleboel mensen met heel veel kennis van voer, misschien is het handig dat je hier eens neerzet wat en hoeveel je hond allemaal eet om uit te sluiten dat het daar al niet fout gaat.
Een kundige dierenarts is inderdaat Tannetje (Hitam hier op het forum) en anders Erwin van Geitenbeek, zij kunnen je absoluut verder helpen.
#3053043
Jaydee schreef: Lieve allemaal,



Ik ben JayDee en heb een bordeaux dog kruising am. Bul van 15 maanden. Al sinds augustus is mijn hond aan het kwakkelen.. wel diarree,  geen diarree, spuitpoep, geen spuitpoep en af en toe een normaal drolletje.

Een hele tijd heb ik dit aangekeken en verzekerde zowel de honden club als de dierenarts mij ervan dat dit een virusje zou zijn. Omdat het mij gewoon niet lekker zat ben ik op internet gaan rondstruinen en al snel kwam ik op giardia. Niemand die mijn zelfgestelde diagnose serieus nam.. maar ook niemand die het wel wist. Ik heb aangedrongen op ontlastingsonderzoek, en dan met name op giardia. De uitslag was negatief (weet inmiddels dat dat niets zegt). Wel een aantal wormeitjes gevonden waarvoor ik milbemax kan ophalen.

Mijn hond kreeg duck, maar omdat daar ook iets granen in zit heb ik besloten daar van af te stappen. Misschien dat mijn hond daar op reageerde? En zo niet, zo weet ik inmiddels, niet slim in combinatie met giardia. Mijn hond krijgt nu vers vlees van de slager, drie soorten (orgaan) vlees gemengd met bot en spiervlees. Hij poept nu veel minder en minder vaak dan van de duck, maar de ontlasting blijft zeer wisselend qua consistentie. Hij ging zelfs laatst na het eten van een kalfsbeen (wat hij voorheen vaak kreeg) gigantisch aan de spuitpoep..

Daarnaast heeft mijn 3 jaar oude chihuahua drolletjes waarbij er een dikke slijmlaag op zit. Dat ziet er uit als gestold frituurvet, maar wanneer ik het opruim is het juist erg jelly achtig. Dit heeft mijn kruising voor augustus ook even gehad.

Nu mijn vraag.. wat denken jullie hiervan? Zouden jullie mij aanraden om te vragen om een kuur panacur of metrazol  ipv de gewone milbemax? Zou het kunnen zijn dat hij geen kvv kan verdragen?

Sorry voor het enorme verhaal, maar ik zit momenteel echt met de handen in het haar!


Wat mij opvalt in je verhaal is het vlees van de slager . Om welk vlees /vleesbot /orgaanvlees gaat dat ? En in welke verhoudingen word dat gegeven ?
#3053071
Bedankt voor jullie reacties en bedankt voor het welkom heten! De precieze verhoudingen weet ik niet meer, maar in de kant en klare zakjes zitten o.a. pens, hart, lever, kippennekken, botten, zenen, pezen afkomstig van paard, rund, kip en ik geloof lam of geit. Mijn hond krijgt dit sinds 2 weken en zo'n 1.5 kilo per dag. De slagerij heeft dit voer ontwikkeld omdat zij zelf geen geschikt kvv konden vinden voor hun honden en zich er enorm in verdiept. Het leek mij beter dan Duck, en ik voer hem verder soms een rauw ei of gekookte en gemalen groenten.
Laatst gewijzigd door Jaydee op di 06 jan 2015, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
#3053078
Jaydee schreef: Bedankt voor jullie reacties! De precieze verhoudingen weet ik niet meer, maar in de kant en klare zakjes zitten o.a. pens, hart, lever, kippennekken, botten, zenen, pezen afkomstig van paard, rund, kip en ik geloof lam of geit. Mijn hond krijgt dit sinds 2 weken en zo'n 1.5 kilo per dag. De slagerij heeft dit voer ontwikkeld omdat zij zelf geen geschikt kvv konden vinden voor hun honden en zich er enorm in verdiept. Het leek mij beter dan Duck, en ik voer hem verder soms een rauw ei of gekookte en gemalen groenten.
Pezen en zenen heeft een hond niet nodig, er zit amper voedingswaarde in. Voor de slager is dit puur afval en dat is de enige reden die ik kan bedenken om het in hondenvlees te doen, lekker goedkoop. Ik mis in het geheel nier.

Het ligt ook een beetje aan de verhoudingen of dit een acceptabele kvv is, op bovengenoemde punten na.

Gezien het feit dat je problemen met de ontlasting hebt bij beide honden, zou je of na moeten vragen wat er exact in de kvv van je slager gaat, of voor een merk moeten kiezen waarvan dit bekend is. Het zou mij niets verbazen als de problemen vooral aan de voeding zouden liggen.
#3053538
Jaydee schreef: Lieve allemaal,
Ik ben JayDee en heb een bordeaux dog kruising am. Bul van 15 maanden. Al sinds augustus is mijn hond aan het kwakkelen.. wel diarree,  geen diarree, spuitpoep, geen spuitpoep en af en toe een normaal drolletje.

Een hele tijd heb ik dit aangekeken en verzekerde zowel de honden club als de dierenarts mij ervan dat dit een virusje zou zijn. Omdat het mij gewoon niet lekker zat ben ik op internet gaan rondstruinen en al snel kwam ik op giardia. Niemand die mijn zelfgestelde diagnose serieus nam.. maar ook niemand die het wel wist. Ik heb aangedrongen op ontlastingsonderzoek, en dan met name op giardia. De uitslag was negatief (weet inmiddels dat dat niets zegt). Wel een aantal wormeitjes gevonden waarvoor ik milbemax kan ophalen.

Mijn hond kreeg duck, maar omdat daar ook iets granen in zit heb ik besloten daar van af te stappen. Misschien dat mijn hond daar op reageerde? En zo niet, zo weet ik inmiddels, niet slim in combinatie met giardia. Mijn hond krijgt nu vers vlees van de slager, drie soorten (orgaan) vlees gemengd met bot en spiervlees. Hij poept nu veel minder en minder vaak dan van de duck, maar de ontlasting blijft zeer wisselend qua consistentie. Hij ging zelfs laatst na het eten van een kalfsbeen (wat hij voorheen vaak kreeg) gigantisch aan de spuitpoep..
Toe maar, nu ook al slagers die KVV maken! Ik weet niet hoor, slagers hebben heel veel verstand van vlees maar ik moet de eerste nog tegenkomen die verstand heeft van hondenvoeding.... Ik zou gewoon eens overstappen op een goed KVV merk. Eentje die zich al lange tijd bewezen heeft. En kalfsbeen: zelfs als ik dat aan mijn honden geef (die 3de en 4de generatie BARF gevoerd zijn) hebben ze de dag erop slechte ontlasting. Ik zou dat gewoon niet meer geven.
Daarnaast heeft mijn 3 jaar oude chihuahua drolletjes waarbij er een dikke slijmlaag op zit. Dat ziet er uit als gestold frituurvet, maar wanneer ik het opruim is het juist erg jelly achtig. Dit heeft mijn kruising voor augustus ook even gehad.
Dit is op zich een normaal verschijnsel. Dit is een soort darmreiniging. Hoe vaak heeft je Chi dat, zo'n slijmlaag om de ontlasting?
Nu mijn vraag.. wat denken jullie hiervan? Zouden jullie mij aanraden om te vragen om een kuur panacur of metrazol  ipv de gewone milbemax? Zou het kunnen zijn dat hij geen kvv kan verdragen?
Milbemax.
Dat kan. Maar ik zou hem eerst eens op een goed merk KVV zetten en daarbij probiotica gaan geven. Langdurig. Van een goed merk. Solgar is erg goed. Dat is om de darmflora te verbeteren.

En tegelijkertijd met probiotica, zou ik een kuurtje groene leem gaan geven. Dat kost niks en levert heel veel op! Je kunt 1 dessertlepel (of een ruime theelepel) per dag door het eten roeren. En dit geef je dan 3 weken lang. Samen met probiotica. En dan kijk je eens hoe dat gaat. Je hond kan er wat ontgiftingsverschijnselen van gaan krijgen zoals winden laten, stinken, ooguitvloeiingen. Dat is niet erg, dat hoort erbij. Hij kan zelfs een paar dagen wat sloom worden. Ook dat hoort erbij.
#3054001
Maar je schreef dat je ook eerst Duck gaf, en dat je hondje daar ook al slechte ontlasting van had. Mogelijk door de granen, maar er zijn ook varianten van Duck.ander KVV waar dat niet in zit. Ben je al bij je DA geweest? Wat zegt die ervan? Vind sinds augustus af en toe spuitpoep wel heel lang!

Naast probiotica zou je ook eens kunnen kijken naar fulvic, schijnt ook erg goed te zijn voor de darmen van de hond!

Sterkte, hoop dat je uitvindt waar die klachten vandaan komen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door