Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bakker01
#3053006
Goedemorgen!

Sinds een paar dagen overgestapt op Barf-en (bevalt tot nu toe super!!!), maar ik loop tegen een probleempje aan met proportioneren.
Voorbeeld voor vanavond:

Er staan zalmkoppen, groentenmix en paardensnijsel op het menu. Gigi krijgt 300 gr. bevleesd bot, Cooper 400 gr. en Rogue 450 gr.

Één zalmkop is al dik 500 gr. Voor Rogue en Cooper is het niet zo'n probleem, maar Gigi wel. Kan ik haar dan gewoon minder spiervlees geven en dit morgen proberen recht te trekken?

Ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3053011
Ja, dat kan prima.  Je kan ook vandaag gewoon voldoende spiervlees bij geven en morgen wat minder voeren.  Of gewoon een keer in de week wat meer in de vorm van die zalmkop voeren zonder dat recht te trekken. Tis maar te zien of ze op haar lijn moet letten of het niet zo nauw komt...

Hebben je honden al eerder zo'n grote vismaaltijd gehad? Want het is erg vet en dat durft op de maag liggen, of de honden gaan ervan aan de race.  Als dat het geval is ben je zelfs beter dat je de kop als spier behandeld en er nog bot bij geeft.  ;)
Das even uitproberen en opletten na de maaltijd of je signalen ziet dat ze misschien een beetje misselijk zijn.  Als ze er misselijk van worden ben je beter dat je de vis over kleinere porties doorheen de week verdeelt.  De kans is ook dat ze het anders na een tijd gaan weigeren.
Door Ruisje
#3053100
Kun je de zalmkop niet gewoon door de midden doen? Hoeft niet zo precies, maar dan heeft Gigi wel ongeveer haar normale portie vleesbot. De andere helft is dan gewoon het portie voor de andere week.
Door Bakker01
#3053149
Dank jullie wel!

Ik denk dat ik de zalmkop dan inderdaad maar door midden hak/zaag/snijd... :P
Ze krijgen zo nu en dan wel vis en ze hebben ooit één keer eerder een zalmkop gehad, maar nooit echt zo'n grote vismaaltijd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door