Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#30448
Hoi allemaal, vandaag zijn wij met Whoofer naar Dr Aharon geweest van http://www.kreupeldier.nl. Dus, even een verslagje.

Om te beginnen heeft Dr Aharon gekeken naar hoe Whoofer loopt en rent. Daarna heeft zij haar rug en bekken enzo onderzocht en Whoofer heeft hernia-achtige verschijnselen. Het kan dus een echte hernia zijn. Misschien moeten we ook nog een rontgenfoto laten maken hoor, maar vooralsnog wil ze het deze behandeling aankijken omdat het rechtzetten niet bovenmatig pijnlijk was. Haar bekken stond zo scheef als een krab (!!echt niet normaal! Ze liet het me zien. Na de behandeling stond deze weer recht!), in haar rug zaten ook een aantal scheve dingen en deze heeft Dr Aharon ook recht gezet.

Whoofer is trouwens helemaal onderzocht en het werd ook duidelijk dat Whoofer haar ogen slecht worden en zij al minder goed ziet..... (is ons nooit opgevallen!). Ze wordt dus gewoon langzaam blind.... Ouderdom..... (sh*t, ze is nog maar 10!).

Maar goed, Whoofer mag de komende 3 weken absoluut NIET vallen, niet springen en niet uitglijden. Niet springen op de bank, niet springen in de auto en dus niet mee met de uitlaatservice. En verder moet Whoofer ook afvallen..... Ze is een tikkie te zwaar :-[. Haar rug moet nu de komende weken genezen en over twee weken hebben een nieuwe afspraak. Volgende keer kijkt zij ook de gewrichten van Whoofer na.

We nemen dan ook Pinkel mee omdat Dr Aharon kan eventuele beschadigingen op kan sporen van mishandeling. Mogelijk staan daardoor ook dingen verkeerd waardoor honden pijn zouden kunnen hebben of afwijkingen kunnen hebben in de wervelstand. Dit kan soms gedragsafwijkingen geven. Daarom lijkt het ons verstandig om Pinkel ook na te laten kijken. Ze is natuurlijk vreselijk geschopt bij haar vorige eigenaar.... En, ze heeft nogal wat gekke gedragsafwijkingen, dus.... wie weet!

Al met al is Dr Aharon een heel erg aardige mens! Ze heeft heel veel geduld met honden (ik vind haar een echte hondenvrouw) en ze weet ongelofelijk veel....! Ik heb ter plekke heel veel vertrouwen in haar gekregen en onze Whoofertje is daar in goede handen, met haar zere rug!

We zijn na de behandeling trouwens even het graf van onze Snuitje wezen bezoeken want we waren toch vlakbij Zevenhoven. Jeetje, ik had daar de vorige keer nogal negatief over geschreven, maar mijn hemel, wat is daar veel veranderd!! Die schuur waar mensen in ontvangen worden is weg en daarvoor in de plaats is een prachtig gebouwtje gekomen. En, op de begraafplaats zelf is een prachtig koffie huisje gekomen. Echt ongelofelijk mooi. Het boompje wat wij bij Snuitje hadden geplaatst (een wilgje) is prachtig onderhouden en gesnoeid. Ik was wel even ontroerd bij het grafje van onze Snuit. En echt, het zag er allemaal erg mooi en professioneel uit! Wat een verbetering!

Groetjes, Lizzy
Door ine
#30456
Lizzy, wat fijn dat er direct een vertrouwensband is, dat scheelt heel erg!
Het zal best moeilijk zijn om al die dingen te voorkomen met Whoofer, probeer er niet te gestresst van te worden meis!!!
Ik hoop, dat ze over 14 dagen ook Pinkel kan helpen, wat zou dat fijn zijn!
Sterkte de komende weken en ik ben héél benieuwd, of je al snel wat gaat merken aan Whoofer!
#30478
Hoi Lizzy,

Hopelijk slaan de bahandelingen goed aan en wordt Whoefie weer helemaal het Bassetje ;)

Ben wel benieuwd naar de prijs van zo'n behandeling......niet dat ik problemen heb met mijn honden maar ben nieuwsgierig van aard...weet je wel ::)

(mag ook per PB hoor als je het liever niet op een openbaar forum wilt hebben).
#30484
Wat fijn Lizzy dat je de goede persoon hebt gevonden die jou honden kan helpen!
Ben erg benieuwd naar het vervolg en sterkte met het rustig houden van woofer ;)
Dat zal niet mee vallen.
En..als ik haar ook een keer nodig heb, dan klop ik wel bij jou aan goed?
groetjes
Door ine
#30489
Paul_Barte schreef: Hoi Lizzy,

Hopelijk slaan de bahandelingen goed aan en wordt Whoefie weer helemaal het Bassetje ;)

Ben wel benieuwd naar de prijs van zo'n behandeling......niet dat ik problemen heb met mijn honden maar ben nieuwsgierig van aard...weet je wel ::)

(mag ook per PB hoor als je het liever niet op een openbaar forum wilt hebben).
Ben eigenlijk ook wel benieuwd!!
Tenslotte neemt ze alle tijd voor onderzoek en advies!!
#30515
De kosten voor dit eerste consult: 55 euro. Daar is ze 1 uur voor bezig en zet ze de boel recht. Normaalgesproken zijn er 1 tot 2 behandelingen nodig. Ik weet niet wat het tweede consult kost. De verzekering dier & zorg vergoeden de behandeling trouwens. Ik ben alleen niet verzekerd ;D
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 12 dec 2003, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#30521
Lizzy schreef: De kosten voor dit eerste consult: 55 euro. Daar is ze 1 uur voor bezig en zet ze de boel recht. Normaalgesproken zijn er 1 tot 2 behandelingen nodig. Ik weet niet wat het tweede consult kost. De verzekering dier & zorg vergoeden de behandeling trouwens. Ik ben alleen niet verzekerd ;D
Zo dat is niet duur ???
Ik had duurder verwacht.
#30742
hoi lizzy,
hopelijk slaan de behandelingen aan!
ik ga daar ook naartoe met qyan als we alles met de orthopeed achter de rug hebben, want een beetje hulp bij de verdere opbouw kan geen kwaad denk ik.

succes met de verdere behandeling.

gr wendy
#30763
Beterschap voor Whoofer en ik hoop dat ze Pinkel ook zal kunnen helpen. Ik heb veel goeds over Dr. Aharon gehoord. Ook iemand bij ons op de vereniging heeft haar haar hond laten behandelen i.v.m. een nekhernia.
En als je je bedenkt wat je bij de dierenarts aan consult betaalt, wanneer je net 5 min. binnen bent geweest, dan is 55 euro voor een consult van een uur inderdaad helemaal niet duur!
#31310
Volgens mij is een tweede behandeling €37,- en duurt een half uur.
Ik ben bij haar geweest met Timmie. Die gilt ´s nachts als ze zich omdraait en ´s morgens als ze opstaat, terwijl ze overdag nergens last van heeft.
Dorit is wel heel streng. Timmie mocht ook niet meer springen, dat was even erg lastig, want ik til haar nooit en daar heeft ze ook een hekel aan. Dus als we met de auto gaan dan probeert ze langs me heen stiekum in de auto te springen.
Het gillen is overigens nog niet over. Is wel al minder maar nog niet over.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door