Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door joelle.p
#3051358
Hooi,,

Onze puo (DH 16 weken) krijgt KVV nu wil ik hier zelf de groente bij maken.

Ik weet echter niet precies welke groenten geschikt zijn en welke hoeveelheid hij erbij moet krijgen. Krijgt hij dit elke dag of een aantal dagen per week?

Thnxxx
Door Ruisje
#3051470
Je kunt tot ongeveer 10% van zijn menutotaal een groentenmix voeren. Ik zou dat verdelen over minstens 5-6 dagen, maar het mag natuurlijk ook elke dag.
Gebruikersavatar
Door MarjoleinM
#3052603
Hier heb ik wat aan. Wilde ook al vragen hoe het zat met de groentes. Koken of pureren dus. Maar licht koken en dan pureren Kan ook?
Maken jullie dan een hoeveelheid die je per portie invriest? En dan de gewone hoeveelheid KVV?
Meng je de groente door de KVV?
Door Ruisje
#3052936
Licht, kort koken en dan pureren kan ook. ;) Ik zou de bladgroenten en eventeel  komkommer (voor het vocht) niet koken.
Ikzelf heb een sauslepel in m'n bestekbak gevonden die precies het juiste gewicht van een dagelijks portie voor Lily heeft, Sergi krijgt het dubbele. De porties doe ik op een bakplaat met bakpapier een paar uur in de vriezer en daarna bij elkaar in een zipzak.
Als je de kvv voor de volgende dag uit vriezer haalt, pak je ook gelijk een groenteportie. In de voerbak lekker door elkaar roeren. :)

Edit: Ik zou aan de hoeveelheid kvv per dag (nog) niets veranderen.
Gebruikersavatar
Door MarjoleinM
#3053186
Gister mijn pup van 4 maanden een prutje van licht gekookt en gepureerd mengsel van broccoli en sperzieboontjes gegeven. Door de KVV. Ze at het achterelkaar op!
Rauw ei laat ze staan. Ook maar door de KVV mengen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door