Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#3052819
Tom is een mutser, de ene keer slobbert ie zijn eten zo weg, de andere keer staat t de halve dag. Heb geprobeerd om streng te zijn, maar dat past mij niet, en ik heb er geen last van, dus bij krijgt zijn eten zodra het mij uitkomt....en eet zodra het hem uitkomt, als Doki eerder bij zijn eten zijn...heeft ie gewoon pech  :P
Ik ben er makkelijk in geworden, als we ergens logeren bij andere honden kan ie ineens wel snel eten  :biggrin2:

Doki is makkelijk, zet eten neer...om het even wat en hij eet het, heel handig moet ik zeggen!
#3052840
Ze eten op 2 momenten op de dag.  Niet eten op dat moment is wachten tot het volgende moment.  Maar dat gebeurt eigenlijk erg weinig, normaal gaat het gewoon op bij aanbieden.
Omwille van schrokgedrag eet Cuzco in een vervoersbakje waar hij de anderen niet ziet en daar mag hij pas uit als het eten van de anderen op of weg is.  Cuzco laat nooit wat liggen...  ::)

Heeel uitzonderlijk wil ik wel eens tussendoor aanbieden als vb Kleintje het eten 's ochtends niet wilde eten, maar wel overdag aangeeft ontzettende honger te hebben. Dan geef ik haar soms nog een kans.  Maar daar raakt Cuzco altijd van in de stress omdat hij niets krijgt en hij het gevoel heeft dat hij het gemist heeft (niet snel genoeg was om mee binnen te glippen). Wat ook zo is natuurlijk...  ::)
Dus daarom doe ik dat normaal niet.

Soms krijgen ze 3 keer per dag te eten. Vb als we 's avonds weg moeten en pas erg laat thuis gaan zijn. Dan geef ik ze soms voor we vertrekken wat en dan als we terug thuis zijn de rest.  Maar meestal eet Luis dan niet (nog te vroeg op de avond) bij het eerste eetmoment.  Soms geef ik wat te knabbelen als we wat later dan het normale eetmoment gaan thuiskomen. 
Het voordeel is dat Cuzco geen gedroogde zaken wil eten, de andere twee wel. Anders zou het niet veel zin hebben iets neer te leggen, want dan eet Cuzco het op voor de anderen een kans krijgen...  ::)
Door smulpaap
#3052846
Ze staan hier heel geduldig te wachten . Dan is de butler klaar , dan gaat de keukendeur open . En dan komen er twee danseressen achter me aan
Dan worden de bakken in de tuin gezet , en dan is het aanvallu  :D :D :D
De butler hoeft de bakken eigenlijk niet meer af te wassen . Daarna volgt er nog een inspectie , stel dat er nog iets ligt
Het komt hier nooit voor dat er iets in de bakken achter blijft , ze genieten dagelijks van hun maal
De beide dames lusten bijna alles , uitzondering is wilde eend en duif . Dus dat is makkelijk
Na de inspectie gaat Smurf gelijk naar binnen , stapt op haar bed , pakt een deken en verstopt zich en valt in slaap
Pretletter doet na de inspectie altijd de ""Tour de France "" rolt zich op de rug en gaat liggen fietsen
Trekt hierna nog een sprintje richting steeg , komt op lompe wijze terug richting keukendeur , zegt woef , gaat naar binnen en ploft op de bank neer
#3052855
Oh, mooi staan wachten op eten doen ze hier nooit.
Elkaar al 2 uur voor het eetmoment wijsmaken dat het al tijd is en bij de minste beweging van mijn kant roepend richting keuken rennen, wel...

en als het dan tijd is, dan gaat de sirene helemaal af...  ::)
Om de 10 sec schieten ze dan allemaal richting eetplaats want denken ze dat ik klaar ben met verdelen van het vlees. Om dan terug te komen omdat ik blijkbaar niet volg...  ::)
Daarna gaat iedereen vliegensvlug op zijn eetplekje staan wachten tot zijn bakje komt en roepen (want stel dat je hen over het hoofd zou zien  :o). Dat doe ik in een bepaalde volgorde. Want Cuzco zou zowiezo in het eerste bakje vliegen, zelfs als dat niet het zijne zou zijn.  Luis wacht gerust op het laatste. 

Na het eten wordt er kopje gewassen en gerust.  Cuzco gaat eerst alle vreetkleedjes inspecteren en dan komt hij in de keuken kijken of er geen ontdooibakje is dat hij kan uitlikken...  :)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3052867
Joep loopt tegenwoordig weer naar de achterdeur omdat hij het tijd vindt om eten te krijgen en tja..., als goed opgevoed personeel doe ik dat dan ook.

Ze eten allebei als bootwerkers, 1x daags, gewoon in de keuken en als het mooi weer is achter het huis.
Door miik
#3052876
Hier 5 honden en 2 katten die allemaal vreten en altijd honger hebben  :biggrin2:
Wel eten ze allemaal keurig op hun eigen plek en wachten ze tot ze aan de beurt zijn. Ze eten vlak bij elkaar en dat geeft eigenlijk nooit problemen.
Door bloemetje
#3052884
Iedereen eet 1 keer per dag op een vaste plek. Meestal voer ik tussen acht en twaalf uur s avonds. Als je voer staat te maken staan ze allemaal achter je te kijken of je t wel goed doet. Danny krijgt eerst want die is het langzaamst. De rest hoe t uitkomt. Theo rent altijd heen ennterug van de keuken naar de bench  :biggrin2:.

Poezen eten achter een hekje onder de trap. Die eten wanneer het hun uitkomt.
Theo eet in zijn bench. De antischrok bak is bij hem een uitkomst. Het enige wat hij rustig eet is botwerk. De rest slobbert hij achter elkaar naar binnen stikt er half in en begint te schuimen als een hond met rabiës.
Danny eet in de bijkeuken apart en achter een gesloten deur. Als hij denkt dat je naar hem kijkt of tegen hem praat tijdens het eten laat hij alles staan of geeft het af aan een ander.
Guus en Bambi eten tegenwoordig samen in de keuken onder supervisie. Bambi is een allesvreter behalve met botwerk en te grote stukken vlees dat vind ze te lastig. Guus eet haast alles graag behalve stukken groente.
Bambi en Guus zijn goede eters maar ze stikken nooit ergens in. Bambi kan wat fel zijn op eten vandaar de supervisie. Maar Guus is intelligent genoeg en weet dat hij haar met rust moet laten. Hij doet dat dus eigenlijk ook altijd.
Door smulpaap
#3052890
Mijn beide dames vinden het een straf als ze binnen moeten eten
Als het zeikt van de lucht heb ik daar meer last van dan zij
Nu hebben ze allebei een jasje gekregen , en laatst plensde het van de lucht . Ik dacht weet je wat , jullie mogen met de jas aan eten  :biggrin2:
Door Ruisje
#3052945
De katten, behalve B'Elanna, tweemaal daags. De jongens apart anders vinden de meisjes de hond in de pot. :biggrin2:
De honden op hun ene gemalen barfdag 2x daags, de 6 barfdagen eenmaal per dag. Bij droog en niet te koud weer eten ze buiten, nu dus meestal binnen. En ze gaan altijd akelig netjes zitten en vallen aan als ik "Eet smakelijk!" heb gezegd. ;) Net als de katten lusten de honden alles en wordt door Sergi de voorwas van de vaat gedaan.
Door inni
#3052950
Na een hele slechte eter kwam een jaar geleden Tobi. Ook een slechte eter............'t zal dan toch aan de opvoeding liggen, dacht ik. In juni kwam Boy erbij, onze stof(voer)zuiger. Als 't etenstijd is staat Boy al klaar...ik zet de kommetjes neer en Tobi kijkt, snuffelt 's en gaat zitten.......euh??? wat moet ik daarmee?? Boy...."kop naar beneden.....voer weg. aha....in die andere kom is er nog" Boy schrokt, kijkt met één oog over de rand om te zien of Tobi nog wat laat staan en Tobi wacht op 't moment dat Boy gedaan heeft en 1 stapje in zijn richting zet, dan begint hij op zijn eigen rustige manier te eten "hapje, kop omhoog, kauwen, kijken, hapje....... terwijl Boy naast hem komt zitten hopen dat er nog wat overblijft.......maar met boy in de buurt eet Tobi z'n kommetje leeg. En net Boy is een tonnetje rond, hij krijgt al minder dan Tobi alhoewel hij meer weegt en heeft altijd trek, mijn jongste is een plezier om te voeren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door