Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door cheeta
#3051842
Mijn kater, nu 7 maanden oud, heeft nog steeds geen ballen ::), en ja het is echte een kater ;), zijn er ook katers waar de ballen niet van indalen?, zoja heeft dit gevolgen met castreren?
Voor de volledige info,het is een kruizing Maincoon, eet KVV en is super fit.
Door hamada
#3052498
Onze Fekix was een volledig cryptorche kater. Er is ivm zijn reactie op krolse katten en de katerlucht van de urine geprobeerd hem te laten castreren. De operatie is dan vergelijkbaar met de sterilisatie van een kat(buikoperatie).Bij Felix kon de DA niets vinden in zijn buikholte. Hij heeft een keer een periode gehad dat hij ging sproeien. Toen hij de poezenprikpil kreeg stopte dat en is het niet teruggekomen. Maar met krolse katten in de buurt was hij niet binnen te houden, dan sprong hij dwars door de horren vanuit de slaapkamers op de erste verdieping :-X

Edit: Felix was trouwens ook een kruising maincoon.
Laatst gewijzigd door hamada op ma 05 jan 2015, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3052502
Ik zou er ook mee naar de DA gaan en hem laten castreren.
Ik zou denkelijk niet wachten tot hij gaat sproeien of dergelijk, maar luister eens wat de DA zegt.
Doorgaans vinden ze toch echt wel balletjes in de buikholte en is het inderdaad zoals een castratie van een poes.  Ik kan me niet voorstellen waar de hormonen vandaan zouden moeten komen als er geen balletjes tot ontwikkeling zijn gekomen. Wat niet wil zeggen dat ze eenvoudig te vinden zijn, das weer wat anders.  Maar het kan wel dat een balletje niet helemaal ontwikkelt.  Uitzonderlijk, maar het kan wel.
Gebruikersavatar
Door cheeta
#3052514
Mmmm, toch maar een afspraak maken met de da, ik had gehoopt dat hij gewoon wat later zou zijn :angel:
Ik ga de gok maar niet nemen en afwachten tot hij gaat sproeien :-X
Ik laat wel weten wat de da te melden heeft...
Door paasnini
#3053262
Verstandig, zwervende ballen (als ze er dus wel zijn) zorgen vaak voor een tumor.
Wellicht het risico van een kruising.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door