Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door yara2013
#3051943
Hoi,
Ik ben nieuw hier dus zal mezelf eerst even netjes voorstellen.
Ik heet marijke, kom uit alkmaar en heb een kruising stafford van 20 maanden genaamd yara.
Sinds afgelopen vrijdag weten we dat ze LPC heeft in beiden ellebogen. In de linker elleboog heeft ze ook al artrose.
Op dit moment ben ik me aan het inlezen over de operatie en voeding.

Nu heb ik gelezen dat de gewrichten goed ondersteund kunnen worden met de juiste voeding en supplementen.

Op dit moment krijgt ze per 12 dagen:
1 kl tinlo paard premium
1 kl tinlo lam premium
1 kl puur naturis geit
1 kl tamro kalkoen (of eend)
160 gram geitenpens
400 gr zalmlijven

Yara krijgt geen granen, kip of rund.

Heeft iemand tips mbt dit menu? En eventuele supplementen die geschikt zijn?

Alvast bedankt!
Door Lizzy
#3051960
yara2013 schreef: Hoi,
Ik ben nieuw hier dus zal mezelf eerst even netjes voorstellenAfbeelding.
Ik heet marijke, kom uit alkmaar en heb een kruising stafford van 20 maanden genaamd yara.
Sinds afgelopen vrijdag weten we dat ze LPC heeft in beiden ellebogen. In de linker elleboog heeft ze ook al artrose.
Op dit moment ben ik me aan het inlezen over de operatie en voeding.

Nu heb ik gelezen dat de gewrichten goed ondersteund kunnen worden met de juiste voeding en supplementen.

Op dit moment krijgt ze per 12 dagen:
1 kl tinlo paard premium
1 kl tinlo lam premium
1 kl puur naturis geit
1 kl tamro kalkoen (of eend)
160 gram geitenpens
400 gr zalmlijven

Yara krijgt geen granen, kip of rund.

Heeft iemand tips mbt dit menu? En eventuele supplementen die geschikt zijn?

Alvast bedankt!
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er graag nog 1 diersoort aan KVV bij zou zien. Waarom voer je geen kip/rund?

Ik zou zeker kurkuma gaan geven (zie medische bieb). En ik zou visolie gaan geven. Een goede, bijv. Solgar, Doils of Royal Green. En een goede glucosamine/chondroitine/msm kan geen kwaad.
Gebruikersavatar
Door yara2013
#3051980
@ lizzy, yara heeft verschillende allergieën. Waaronder zeker graan, sommige grassoorten en div. Mijten. Voor de bloedtest waren weer begonnen met graan, kip en rund uit te sluiten.
Nu zijn we ook bezig met een desensibilisatiekuur. Doordat dat nog niet 100% onder controle is heb ik tot nu toe de kip en rund nog niet toe durven te voegen.
De tamro eend en kalkoen wisselen we trouwens per 12 dagen af. Dus in principe dacht ik dat ze genoeg afwisseling had?

En ik zal even op zoek gaan in de bieb, bedankt.

@doranto, Bedankt! Ik zie erg op tegen de benchrust. Maar goed, wat moet dat moet
Door Lizzy
#3051986
yara2013 schreef: @ lizzy, yara heeft verschillende allergieën. Waaronder zeker graan, sommige grassoorten en div. Mijten. Voor de bloedtest waren weer begonnen met graan, kip en rund uit te sluiten.
Nu zijn we ook bezig met een desensibilisatiekuur. Doordat dat nog niet 100% onder controle is heb ik tot nu toe de kip en rund nog niet toe durven te voegen.
De tamro eend en kalkoen wisselen we trouwens per 12 dagen af. Dus in principe dacht ik dat ze genoeg afwisseling had?

En ik zal even op zoek gaan in de bieb, bedankt.

@doranto, Bedankt! Ik zie erg op tegen de benchrust. Maar goed, wat moet dat moetAfbeelding
Ik snap het, bedankt voor je uitleg!
OK, ja, dan is het wel genoeg hoor, zeker ook omdat je ook nog zalm voert.
Gebruikersavatar
Door yara2013
#3051998
Lizzy schreef: Ik snap het, bedankt voor je uitleg!
OK, ja, dan is het wel genoeg hoor, zeker ook omdat je ook nog zalm voert.
GelukkigAfbeelding. Het kostte me namelijk al bloed zweet en tranen om dit menu samen te stellen haha.

Ik moet toch nog even de analyses uit gaan zoeken, want lees net dat het van belang is dat het calciumpercentage 1% is. En de calcium/fosfor verhouding 1.0/1.2.
Daar heb ik nooit op gelet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door