Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3051944
Voordat ik aan mijn nieuwe baan ga beginnen willen ik en mijn vriend samen op vakantie naar Curaçao.
Planning is 19 januari vertrekken voor 12 dagen.

Nou vraag ik mij af of hier op BP ervaringen zijn met Curaçao en tips voor mij hebben waar we aan moet denken/op moet letten/moeten zien.
Ik weet in elk geval dat ik lading deet mee moet tegen de tijgermug, tips voor goede variant?

Natuurlijk enorm zin in maar komt ook nogal wat op mij af met zo last minute verre vakantie plannen  :-[

Edoit: Oppas voor Dinky is in elk geval geregeld. Schoonmoeder komt in ons huis en die vind het heerlijk dinky te verwennen met vers vlees dus dat komt helemaal goed ;-)
Laatst gewijzigd door dinky89 op vr 30 jan 2015, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3051953
Sunweb adverteert op de radio dat ze binnen enkele dagen een kortingsactie starten met kortingen tot 40%. Ook al is de hoge korting over het algemeen niet op interessante producten, wie weet scheelt het...
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3051957
Even gekeken op de site van sunweb maar zij verzorgen geen vakanties naar Curaçao helaas :-(
Toch bedankt voor de tip ;-)
Door Elvira
#3052120
Ik ben er jaren geleden geweest, maar voor een bruiloft, dus ik heb helaas niet zo veel van Curaçao gezien.  De klim naar de top van Christoffelberg kan ik wel aanraden, maar start vroeg (ivm warmte) en zorg voor goede schoenen. Je hebt een prachtig uitzicht en onderweg is de natuur prachtig. Aan de noordkust heb je rotsen, waar de golven prachtig omhoog slaan. Willemstad met zijn gekleurde huisjes is ook heel fotogeniek.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3052129
pluk schreef: Zorg in ieder geval dat je ook overdag niet gestoken wordt door muggen. http://www.rivm.nl/Onderwerpen/C/Chikungunya
Meer over deet en verschillende middelen: http://www.antimuggenmiddel.nl/antimug/keuzewijzer/#een_spray_lotion_of_een_gel_kiezen
Bedankt, zeer informatief!
Wordt dan dus product met minstens 40% deet en gelijk 's ochtends sprayen omdat ze overdag meest actief zijn *check*
En misschien eens kijken voor geïmpregneerde kleding.
Elvira schreef: Ik ben er jaren geleden geweest, maar voor een bruiloft, dus ik heb helaas niet zo veel van Curaçao gezien.  De klim naar de top van Christoffelberg kan ik wel aanraden, maar start vroeg (ivm warmte) en zorg voor goede schoenen. Je hebt een prachtig uitzicht en onderweg is de natuur prachtig. Aan de noordkust heb je rotsen, waar de golven prachtig omhoog slaan. Willemstad met zijn gekleurde huisjes is ook heel fotogeniek.
Zo'n bruiloft lijkt mij ook wel wat  :P
Stevige wandelschoenen mee *check* Ik krijg namelijk altijd snel blaren en denk dat je beste dichte wandelschoenen kan hebben ipv stevige sandalen? Heb beide namelijk wel ;-) Christoffel berg beklimmen klinkt erg goed met veel natuur :-)
El_Kato schreef: Ik zie Curacao hier wel eens voorbij komen maar weet niet of de aanbiedingen echt scherp zijn:

http://Www.ticketspy.nl
Zal er morgen even rustig naar kijken ;-)
Gebruikersavatar
Door prisje
#3052140
Wij zijn afgelopen oktober naar jamaica geweest en hebben bij de apotheek van care plus een spray gehaald met deet.
Hij werkt heel goed en makkelijk in gebruik. We hadden voor 9 dagen met 2 personen nog over.
Hopelijk heb je hier wat aan.

Gr priscilla
Door Jantina
#3052160
Wij wilden het najaar gaan naar Lions Dive Resort maar die mug houdt me wel tegen... ik ben blij dat ik niet al geboekt heb! (Vroegboeken was wel aantrekkelijk)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3052448
prisje schreef: Wij zijn afgelopen oktober naar jamaica geweest en hebben bij de apotheek van care plus een spray gehaald met deet.
Hij werkt heel goed en makkelijk in gebruik. We hadden voor 9 dagen met 2 personen nog over.
Hopelijk heb je hier wat aan.

Gr priscilla
Hoeveel zat er in de fles? 200 ml?
Is zeker info waar ik wat aan heb :-)
Door Gea1510
#3052462
Waar je zeker "moet" gaan eten is restaurant Jaansie op de westpunt. Leuk lokaal restaurant waar je o.a. leguaan kunt eten.
Verder is de noordkust prachtig om te zien: heel ruig
Gebruikersavatar
Door baileys
#3052479
Gaan slapen bij Lion's dive, echt een geweldig resort. Als je daar van houdt iig. 2 x per dag een gratis bus naar Willemsstad en 1 x per dag  komt het gratis busje van de supermarkt voor gereden.
Zwemmen met de Dolfijnen, kost wel centjes maar een super ervaring.
Een dagje naar klein Curaçao met de Mermaid, voordeel is dat ze hun eigen stekkie op het eiland hebben. De rest van de aanbieders heeft dat niet en dan zit je dus de hele dag in de brandende zon. Op de boot niet boven gaan zitten, ziet er leuk uit maar is in praktijk niet fijn.
Auto huren, van te voren in Nederland al boeken, anders zit je vast aan de grote duurdere modellen. Er zit ook een balie van Alomo in het Lions dive, die hebben wij toen gebruikt.
Als je het vliegveld afkomt zit meteen rechts een pinautomaat, heb je meteen al wat cash geld. Weet alleen zo even niet meer welke valuta het handigst was om te nemen, de dollar of de gulden, ik dacht de gulden.
Hopen dat je niet te veel last hebt van het tijdsverschil, bij ons duurde dat echt een paar dagen.
Als je iemand in je omgeving met een snorkel hebt, vragen of je die mag lenen. Onderwater is Curaçao nog mooier als daar boven.
Zwemschoentjes, voor het eerste stuk zee door te komen.

Hopelijk kan je hier wat mee en uiteraard veel plezier!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3052796
Als je wil gaan snorkelen zou ik toch sterk aanraden echt vinnen te gebruiken. Je zit toch in zee, dus zorg dat je altijd terug raakt.
En misschien eerst eens wennen in een zwembad zodat je niet al te veel zout water binnenkrijgt als je aan zo'n bril en snorkel moet wennen op zee.  Als duiker merk ik het al niet meer dat zeewater erg zout smaakt (gewenning), maar ik herinner me nog dat ik dat vroeger echt niet leuk vond  :biggrin2:

Maar ik zou ook zeker kijken dat je het onderwaterleven kan bekijken.  Al snorkelend of al duikend.  In een duikcenter een paar proefduiken gaan doen, kan je ook altijd doen, maar daar ben ik zelf niet zo happig op bij mensen die er helemaal niets vanaf weten.  Ik vind dat mensen vaak veel te snel en zonder te weten wat ze aan het doen zijn, meegenomen worden onder water.  Ik ken een aantal mensen die daar een schrik van opgedaan hebben, omdat ze zich niet veilig genoeg voelden ( dus per definitie te vroeg dan).  En het schijnt ook een serieuze duit te kosten...  ::)
Maar als je het is dat je echt graag zou doen, is het vast wel waard eens mee te gaan.  Het onderwaterzicht zal je alleszinds al niet teleurstellen, daar ben ik wel van overtuigd.  ;)
Door hannabelgje
#3053018
Neem vooral veel geld mee. Eten en drinken op Curaçao is heel erg duur. Ik ben er 14 jaar geleden geweest en het was echt prachtig.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3053070
Auto zullen we zeker gaan huren zodat we ook echt het eiland op kunnen trekken :)

Locatie wordt waarschijnlijk blauw baai, dan hoef je niet heel willemstad door om de rest van het eiland te zien (wat bij de jan thielbaai/lions dive wel het geval is).
'Nadeel' is dat je niet bij alle toeristische strandtentjes zit.

Kwam in elk geval nog de welcome card curacao tegen waarmee je op veel plekken korting zou kunnen krijgen: http://www.welcomecardcuracao.com/providers.php
Jaanchie staat genoteerd als lokaal restaurantje :)
Ook het feit dat je het beste met de mermaid naar klein curacao kan genoteerd (krijg je korting op met die welcome card), wordt dan wel vroeg uit de veren aangezien die boottocht om 6:45 in de ochtend vertrekt.

Bedankt voor de tips met betrekking tot snorkelen en duiken PoP :) Duiken leek mij al stap te ver omdat het training vraagt, bedankt voor de bevestiging ;) Ook met snorkelen valt er al veel te zien lijkt mij :)

Echt fijn om zoveel tips te krijgen!
Zal ook nog even cash passport aanvragen aangezien de bank weigert mij een creditcard te geven. Maand geleden toen ik nog student was kon ik blijkbaar zonder voorwaarden creditcard krijgen maar nu ik afgestudeerd ben en contract heb per 1 februari weigeren ze mij een creditcard te verlenen. De wondere wereld van het bankwezen  ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door