Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door inni
#3051735
Mijn zusje moet door een scheiding verhuizen. Haar ex blijft in hun woning. Ze hebben 3 katen die binnen en buiten lopen door het luikje. Eén van die katten is meer in haar buurt dan de andere twee. In haar nieuwe woonst zouden ze moeten binnen blijven en nu is mijn zus erg aan het twijfelen gegaan. Die ene kat mee verhuizen en binnen houden of ze toch in haar vertrouwde omgeving laten bij de andere twee. Overdag is mijn zusje werken en zou het beestje dus voorlopig alleen ziten. Wat kan ze in het belang van de kat best doen?
#3051766
Als de kat goed in de kattengroep ligt, zou ik ook in het belang van de kat, hem in zijn vertrouwde omgeving laten.  Katten kunnen erg rouwen als ze vriendjes moeten missen zeker als ze alleen overblijven.

Als het een erg jonge en sociale kat is, zou het ook mogelijk zijn om een extra katje bij te nemen zodat de kat toch een vriendje heeft als ze gaan werken is.  Vooropgesteld dat ze kan wennen aan het binnenblijven. Maar de kat alleen meenemen, binnenhouden en dan vaak alleen thuis laten zijn, dat is voor dat beestje toch niet het beste...
Door Lil
#3051783
Ik zou hem in de groep laten. Hier door natuurlijk verloop nog maar 1 kat, die overigens in en uit kan lopen en het gezelschap van 2 honden is. Toch is ze heel erg eenzaam. Herplaatsing is helaas mislukt (fitte dame van 12 jaar, maar ze is nu eenmaal ook aan omgeving gehecht blijkbaar ook al is het hier niet optimaal).
Door Borke
#3051793
Hoe goed gaat haar ex voor 3 katten zorgen: voeding, dierenarts, evt. medicatie, kattenbak, vlooien etc?
Hoe oud zijn de katten?

Wij hebben ooit 2 echte buitenkatten van 12 en 13 jaar verhuisd naar een situatie waarbij ze niet meer vrij naar buiten mochten gedurende de eerste maanden en later alleen in een afgezette tuin als wij zelf in de tuin zaten.
Dat wende prima.

Er zijn echter ook katten die notoire uitbrekers zijn en die je hier niet aan went.

Een kat alleen is geen goed idee als hij de hele dag alleen moet zijn.

Bij goede verzorging door de ex laat ze het drietal het beste waar het is.
Bij twijfel zou ik ze alle drie meenemen en het balkon afzetten en er klimpalen neerzetten voor de katten.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3051849
Ik zou de kat niet uit zijn vertrouwde omgeving en bij de andere twee weghalen wanneer die kat dan alleen komt te zitten terwijl ze werkt. Dan neem je hem teveel af in mijn ogen.
Wil ze hem heel graag meenemen dan zou ik zorgen dat er soortgenoot je bij komt zodat hij niet tijden alleen zit.

Of hij kan wennen aan binnen blijven is altijd moeilijk te voorspellen.
Door inni
#3051902
Qua zorg hoeft ze zich geen zorgen te maken en ze is met oudjaar verhuist zonder de kat maar heeft nog twijfels vooral omdat het huis zo koud en leeg is. Ik had bij onze da al 's navraag gedaan omdat zij ook de beesten kent en die twijfeldof 't zou lukken om een te verhuizen. Ik ben nu op zoek naar twee jonge katjes die binnen kunnen blijven maar mijn zusje moet ze uitkiezen natuurlijk. Ikzelf ben totaal geen kattenmens en ken niks van hun gedrag. bedankt voor jullie raad.
#3052495
Borke schreef: Hoe goed gaat haar ex voor 3 katten zorgen: voeding, dierenarts, evt. medicatie, kattenbak, vlooien etc?
Hoe oud zijn de katten?

Wij hebben ooit 2 echte buitenkatten van 12 en 13 jaar verhuisd naar een situatie waarbij ze niet meer vrij naar buiten mochten gedurende de eerste maanden en later alleen in een afgezette tuin als wij zelf in de tuin zaten.
Dat wende prima.

Er zijn echter ook katten die notoire uitbrekers zijn en die je hier niet aan went.

Een kat alleen is geen goed idee als hij de hele dag alleen moet zijn.

Bij goede verzorging door de ex laat ze het drietal het beste waar het is.
Bij twijfel zou ik ze alle drie meenemen en het balkon afzetten en er klimpalen neerzetten voor de katten.
Ja, dat zou ik ook doen.

Als de ex gewoon goed voor hen gaat zorgen voor de rest van het hun leven, zou ik ook aanraden gewoon zelf naar twee nieuwe kittens uit te kijken. Of op zoek te gaan in een asiel naar een volwassen kat die niet bij andere katten kan (en hen dus ook niet zal missen), alhoewel dat nog steeds minder leuk is omdat de kat nog steeds hele dagen alleen zit.  Niemand vind dat echt fijn.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op ma 05 jan 2015, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door