Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Akeyti
#3051697
Mijn pup van 5,5 maand heeft last van diarree...
Hij kan momenteel ook niet goed eten ivm wisselen van gebit, wat ik nog nooit meegemaakt heb of van gehoord heb:
Hij wisselt practisch alles in 1x!
Deze foto was van 2e kerstdag. Sinds die dag zijn er 4 hoektanden en minimaal 2 kiezen (die ik gevonden heb) uitgevallen.
Volgens mij nog wel meer kiezen, weet niet precies wanneer, alleen zijn achterste kiezen zitten er nog in.

Afbeelding

Iemand enig idee wat te doen? Hij is levendig en speels, maar ongelukkig bij het uitgaan ivm buikje e.d.
Hoor jullie ideeen graag!
Gebruikersavatar
Door pluk
#3051702
Jee, dat is wel heel snel. Hier heeft alles wisselen toch wel enkele weken geduurd.
Als je een Kong hebt zou je die kunnen vullen en invriezen, de kou verdooft z'n bek een beetje. Wij gaven ook wel bevroren oude washandjes om op te bijten.
Bij aanhoudende diarree geef ik altijd psyllium vezels en probiotica. Okugest wordt ook vaak aangeraden.
Gebruikersavatar
Door Akeyti
#3051705
Ik heb niets kwa dat en/of supplementen in huis...
En helaas is het nu zo dat het morgen zondag is. :-\
Ik wordt hier een beetje ongelukkig van, alles is inderdaad erg snel gegaan.
Hoe snel moet ik ingrijpen en hoe lang moet ik iets aankijken?
Hij is nogal whiney en als ik om elk piepje of zuchtje naar de DA moet zit ik er 3x in de week..
Gebruikersavatar
Door pluk
#3051712
Heb je iets ouds? Handdoek, tshirt, sokken? Gewoon nat maken, beetje uitwringen en in de vriezer ermee. Nat flostouw kan ook. Doe in ieder geval geen trekspelletjes meer.

Als je hond geen hoge koorts heeft en verder gewoon eet en speelt zou ik me geen zorgen maken.

Ik heb ooit karnemelk gelezen als middeltje tegen diarree. Geen idee of het werkt...
Door Ellie
#3051716
Mijn pups waren ook altijd hangerig en aanhankelijk en pieperig. Hebben ook snel gewisseld. Ik heb ze inderdaad steeds koude washandjes gegeven... Sterkte
Door inni
#3051736
Ik ben met tweede kerstdag met Boy naar de da geweest, hij is nu 9maand en pas beginnen wisselen toen hij bijna 6 maand was. Alles was netjes gewisseld op twee kiezen na. 24dec was hij sloom, begon uit het niks te piepen ook tijden z'n slaap, had geen koorts, toonde geen pijn aan buik, poten, rug of oren, at goed........Met kerst was hij nog stiller dus tweede kerst onmiddellijk naar de da. Het bleken dan toch die kiezen te zijn. De da heeft ze eruit gehaald, de ene hing goed los, de andere bewoog een beetje (hij liet het ook netjes toe). En onze rakker was weer helemaal de oude. Diarree heeft hij niet gehad.
Gebruikersavatar
Door Akeyti
#3051785
Ik heb gister avond en vannochtend geprobeerd karnemelk te geven, maar hij vind het niet alles ::) (het eerste gevonden want hij niet lekker vind! Of het komt voor de tanden in combinatie met iets nieuws)
Als ik zo thuis ben zou ik zeker iets ouds in de vriezer leggen en hem geven. Vind dit zo sneu.
Maar zoals ik dit zo lees hoef ik me dus geen erge zorgen te maken.

Ik vind dat hij er erg vroeg bij is met bijna alles gewisseld te hebben met de 5,5 maand.
Bedankt voor jullie reacties, dat helpt!
Gebruikersavatar
Door Akeyti
#3051786
Oh en eten is een klein probleempje, wat ik ook niet helemaal snapt:

Hij eet bijna niks, maar als er ergens een brokje ligt van de senior hond van mijn ouders eet hij dat, al kauwend en krakend, op!  :nono2:
Gebruikersavatar
Door renate1982
#3051795
Lastig als ze diarree er van hebben. Hier eentje van 4 maanden die volop aan het wisselen is, al aardig wat kiezen en tandjes gevonden (en vast ook wel een aantal doorgeslikt).
Ze kauwt flink op haar nylabones, verder is ze er niet vervelend van, 1x wat hangerig, maar gelukkig niet meer.
Hier gaat het wisselen ook rap, alleen de hoektanden willen er maar niet uit en juist die zijn zo scherp :D

Wil hij ook geen kvv (weet niet wat hij nu krijgt). Is vaak lekker zacht en makkelijk weg te krijgen.
Gebruikersavatar
Door Akeyti
#3051804
Nou ik ben vanmiddag weer thuis waar m'n worsten in de vriezer liggen, normaal krijgt hij prooi-model te eten..
Ik ben op vakantie bij familie en van de middag weer terug. Hij eet geen ei, geen gehakt, geen karnemelk.
Ja gehakt af en te een babyhapje. Kip wilt hij ook nog wel eens proberen :-\
Zit niet zoveel in nu.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3051835
Akeyti schreef: Net de temperatuur gemeten en hij heeft iig geen koorts, dus dat is goed :)
Dat is fijn!

Hij zal wel tandpijn hebben of toch wat ziekjes zijn en daarom niet willen eten. Misschien eet ie kvv wel, laat ie dat nou ook staan dan zou ik me voorlopig nog geen zorgen maken hoor. Zelf zijn we ook weleens ziek en moeten we ook niet aan eten denken. Gewoon blijven aanbieden, uiteindelijk eet ie echt wel wat.
Gebruikersavatar
Door Akeyti
#3051922
pluk schreef: Dat is fijn!

Hij zal wel tandpijn hebben of toch wat ziekjes zijn en daarom niet willen eten. Misschien eet ie kvv wel, laat ie dat nou ook staan dan zou ik me voorlopig nog geen zorgen maken hoor. Zelf zijn we ook weleens ziek en moeten we ook niet aan eten denken. Gewoon blijven aanbieden, uiteindelijk eet ie echt wel wat.
Ik ga het proberen, zo thuis meteen een worst in de koelkast leggen :)
Het washandje pakt hij niet (gekke hond, mag hij eens iets hebben, hoeft hij het niet!).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door