Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Monnie
#3051395
Sinds kort heb ik al mijn katten op kvv. Ik geef ze kvv van degomeat. Iedere dag geef ik ze een ander diersoort dit is  rund, kalkoen, kwartel, eend, parelhoen, konijn, fazant, kip en kangaroe. Paard haal ik bij de slager weg. Ze krijgen hierbij van mij ook nog kippenhartjes 1 x per dag. Dit is ongv 2 hartjes per kat en ze krijgen voor het knagen kiptips 1 x per dag. Hoop dat ik zo op de goede weg zit tips zijn altijd welkom.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3051678
Welkom!

De afwisseling in diersoorten ziet er goed uit  :)
Waarom geef je er extra (kippen)hart bij? En waarom alleen kvv van Henk?
Door Martine-Tom
#3051683
qua afwisseling heel mooi!
Ik denk alleen wel dat omdat de kvv van Dego al aardig wat bot heeft dat je met het bijgeven van kiptips voor een kat te hoog in het bot gaat zitten.
Ik snap dat je het voor het knagen wil geven, ik zou er dan voor kiezen om 1 maal uit 50/50 hart en kiptips te laten bestaan (of 2 per week) en verder alleen de mixen te geven  :)
Door Monnie
#3051699
@koekje ik geef degomeat aangezien daar in Hoogeveen het beste aan kan komen bij allesvoorhondenkat.nl Ze hebben er ook wel dinabarf maar die vinden ze niet zo geweldig. Hart doe ik voor de zekerheid erbij.

@martine-tom  dank je voor de tip dan ga ik over met hart en kiptips op 2x per week .
Door Martine-Tom
#3051703
Extra hart is in principe niet nodig, echt kwaad kan het ook niet, maar dagelijks 2 extra is wel wat veel, er zitten vitamines in die je kan overvoeren dus dat wil je ook niet  ;)
Je zou wel elke dag een stukje spiervlees erbij kunnen geven, kunnen ze ook leuk op knagen, en dan 1 of 2 keer per week die tips met hart, dan ben je al heel leuk bezig!
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3051829
Je kunt er ook voor kiezen één dag te barfen, dus bijvoorbeeld een kippenvleugeltje, een stuk spiervlees en dan de hartjes. Kippenvleugeltjes kan je gewoon in de supermarkt kopen, kalkoenvlees, kip en eventueel zalm ook. Rund zou ook kunnen maar ik weet niet of ze kwalitatief goed rundvlees zonder kruiden verkopen in de supermarkt? Dus geen gehakt of stukjes ofzo. Dan heb je ook niet direct een aantal kilo en kun je ook daarin afwisselen. Je kan ook kiezen voor een hele kwartel, een hele vis (sardien ofzo), of af en toe een kuiken bij de KVV. Hoewel een kuiken hier vaak wel hap slik weg is, maar ze vinden het wel leuk om ermee te spelen haha.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door