Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3042172
Na heel veel KVV's op diverse sites nagezocht te hebben, ervaringen te hebben gelezen, inhoud van de diverse KVV's te hebben vergeleken, merk ik op dat we op allemaal wel wat te miauwen hebben.
En het punt is, ik vind dat voor bijna alle opmerkingen ook wel echt wat te zeggen is.

Opmerkingen die ik veelal tegen kom zijn:
  1. Het bevat rijst
  2. Het bevast een premix
  3. Het heeft een te hoog fosfor gehalte
  4. Het bevat teveel orgaan
  5. Het bevat een "vreemde" verhouding Omega 3-6 verhouding
  6. Het bevat granen
  7. Het bevat te veel koolhydraten
  8. Het is vaak kip en kip is een hond vaak allergisch voor (???)
  9. De kwaliteit is te wisselend
etc.. etc....


Ik heb gekeken naar Darf, Haaksbarf, Lotgering, Bandit, Tamro, Tammenga, Naturis, Carnibest, ... en nog een 10 tal andere...
Hier ben ik weer.. maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik zou denken dat KVV niets anders zou moeten zijn dan een samengesteld menu wat je ipv zo barf om te knagen geeft, even plat gezegd door een gehaktmolen haalt?
Waarom dan allemaal moeilijke dingen? Slechte verhoudingen? Ik ben echt de weg weer is even kwijt.

Help? Ik wil alleen maar een KVV om mijn puppenkind de eerste 2 maanden op te laten staan met wat BARF opgebouwd ernaast.
Straks de KVV de deur uit en in het uiterste geval,  omdat ik botten op dit moment nog wat spannend vind, dat ik het zelf door een gehaktmolen haal?
Maar wel BARF uiteindelijk.

Welk merk haal ik in huis wat wel gewoon goed samengesteld is en voor mij door een gehaktmolen is gehaald?
Misschien maak ik het iets te plat ,  dan hoor ik het ook graag, maar zit al weer 2 uur naar van alles te kijken zonder nu het gevoel te hebben een goede keuze te kunnen maken.

Euhh hellup?
#3042182
Deze problemen kunnen voor een aantal KVV's gelden. De beste keuze die je kunt maken: Afwisselen.
Van 3-4 merken gewoon meerdere smaken kopen. Op die manier kun je eventuele tekorten in de KVV ondervangen door een andere KVV.
Merken die je kunt voeren zijn: all Animal, Alaska, Bandit, carnivoer, Darf, Haaksbarf, natuur&dier Tammenga, Tamro en vers voer
#3042184
Eens met de voorgangers. En als je het echt te bezwaarlijk vindt: maak een echt barf menu, laat het keuren in de daarvoor bestemde hoek op het forum en haal door een molen wat je te eng vindt om zo te voeren. Dan weet je zeker wat je voert.

Maar algemeen gesteld, ja, elk merk heeft wel wat. In zijn algemeenheid of voor jou individuele hond. Het punt is ook dat er meer methodes zijn dan barf. NRV hanteert andere percentages en als je in boeken gaat lezen van de bekende namen, dan vindt je in elke boek net weer andere percentages en toevoegingen. Dus daarom doet ook elk kvv merk het weer net anders. Omdat de achterliggende gedachte net iets anders is, of omdat ze zich willen onderscheiden in de markt. Is niets mis mee an sich en met afwisseling van merken voer je jou hondje gevarieerd en veilig.
#3042324
Tja het lijkt heel ingewikkeld, maar dat valt allemaal best mee. wat ik belangrijk vind aan een KVV is dat het geen premix bevat en een natuurlijke calciumbron en in voldoende diersoorten verkrijgbaar en geen granen/gluten.
Daarvan zijn er best veel: Alaska, All animal,Alroda puur, bandit, carnivoer, caroba vleesmix, Darf, Haaksbarf, Ropadog, Shaweca, spykie, tacana, Tamenga, Tamro en versvoer.

Deze merken hebben ook ruimschoots voldoende diersoorten in het assortiment zeker als je 3 á 4 merken afwisselt, wat sowieso verstandig is. en als je het niet vertrouwd dan kan je beter zelf gaan samenstellen
#3042593
ik herken je probleem. heb jaren lang barf gegeven maar doordat mijn hondje vier kiezen moest missen kon hij niet meer goed het barf doorkauwen dus weer terug op kvv. de ene heeft teveel van dit , de ander van dat, dus ik heb mezelf een schandalig kerstcadeau gedaan en een vleesmolen gekocht.  :D

nu weet ik exact wat waar inkomt en kan ik de verhoudingen precies naar wens erin stoppen
#3044515
[quote="san :)"]
ik herken je probleem. heb jaren lang barf gegeven maar doordat mijn hondje vier kiezen moest missen kon hij niet meer goed het barf doorkauwen dus weer terug op kvv. de ene heeft teveel van dit , de ander van dat, dus ik heb mezelf een schandalig kerstcadeau gedaan en een vleesmolen gekocht.  :D

nu weet ik exact wat waar inkomt en kan ik de verhoudingen precies naar wens erin stoppen
[/quote]

Bevalt de vleesmolen? Zo ja, welk merk en type heb je aangeschaft? Ben al tijden op zoek naar een goede vleesmolen, maar kom er eigenlijk niet helemaal uit...
#3051379
Ik ga mee met de voorgangers: pak merken zonder granen en zonder premix en dan zo veel als mogelijk verschillende merken voeren.
Nu ben ik daar met 1 van de honden ook niet tevreden over en dus haal ik het barfmenu door de vleesmolen en weet ik exact wat ik mijn honden voer (de ene kauwt zelf en de ander krijgt de gemalen variant en kvv geef ik alleen nog maar af en toe).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door