Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door zurca
#3051183
Een kat die wagenziek wordt kan je die primatour geven? En zoja, hoeveel?
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Of met iets anders?
Rustig laten wennen is geen optie. Tobias is mee op vakantie en bleek op de heenweg dus behoorlijk misselijk te worden.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3051201
Als de werkzame stof metroclopramide is, dan wel. Is het iets anders, dan niet. Die eerste kan namelijk wel, dat is primperan. Ik zou maximaal 1/4 (een kwart) pilletje geven.
Door zurca
#3051219
Bedankt voor je reactie...
Ben even gaan googlen, de werkzame stoffen zijn; 12,5 mg cinnarizine en 25 mg chloorcyclizine.
Ik zal dus wat anders moeten zien te vinden....
Door zurca
#3051272
Ahhh Martine...bedankt!!
Ik zal morgen eerst even informeren bij een dierenwinkel of er misschien iets is gewoon voor dieren....anders ga ik kijken voor primatour voor kinderen.
Door zurca
#3052189
De dierenwinkel wilde mij alleen maar "antistress" dingen verkopen terwijl ik heel duidelijk aangaf dat hij echt misselijk is in de auto.. Neeeee daqt kwam van stress en dan moest ik rescuespray, puur nervositeit of *ben de naam kwijt iets met hormoon wat de kat zelf ook aanmaakt* geven/sprayen.
Toen naar de apotheek maar daar hadden ze alleen primatour voor volwassenen.

Vanmorgen door zijn eten okugest gegegeven, uurtje voor we weggingen weer en een half uur voor we in de auto zouden stappen nog een keer. En dat lijkt geholpen te hebben. Geen misselijke kat, geen gekwijl en al helemaal niet overgeven. Hij heeft vrij rsutig gelegen, in zijn reismand, bij mij op schoot. ;)
Door paasnini
#3053247
Goed dat het werkte. Nog even voor jou en anderen die dit lezen, een bekende is vandaag met een Maine Coon voor een echo geweest en heeft ruim voor vertrek een halve (gewone) Primatour gegeen en het is super gegaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door