Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door inge58
#3051146
Dit is een heel verhaal: Onze Music is dus een week of vier geleden ziek geweest,diaree en overgeven en echt niet lekker.
Na een paar dagen leek het over te zijn,alleen weigerde hij te eten.
Ik sla niet zo gauw groot alarm dus ik dacht: we kijken het even aan.
Na verloop van tijd begonnen met andere "lekkere"dingen aan te bieden.
Van andere kvv met warm water tot aan boterham met leverworst....alles geprobeerd,meneer at niet (of nauwelijks)
Vreemd genoeg viel hij niet noemenswaardig af,was niet ziek,ging vrolijk mee naar buiten en had ook wel ontlasting (maar dat zag er nog niet helemaal goed uit)
Naar de DA, kon niks vinden.Die zei ook;kijk het nog maar even aan want z'n conditie is gewoon goed.
Puur gastri besteld en dat krijgt hij nu sinds gisteren.
Maar op het doosje staat dat de werking daarvan wel een week kan duren,voordat je er iets van merkt.
Ik werd nu toch wel ongerust,want hij moet toch onder de hand eens een fatsoenlijke maaltijd binnen krijgen.
Vandaag nog maar eens iets anders geprobeerd, een Rodi schijf uit de magnetron  :puke:
Ik bied hem het prutje aan op een gewoon boterham bordje en hij viel er op aan als een bezetene.
In een mum had ie het op, hij schoof met het bordje over de stenen om het af te likken.
Dus ik dacht: Eureka hij eet!!
Vanavond herhaalde ik het recept maar deed de verwarmde schijf gewoon in zn eigen bak en.......hij trok er zn neus voor op  :-\
Maar hij bleef wel naar het bordje kijken wat ik nog in mijn hand had,dus ik klets die kleffe schijf terug op het bordje en hij vreet hem in drie happen op!!
Schiet mij maar lek.....ik snap het niet meer  :-[
Laatst gewijzigd door inge58 op vr 02 jan 2015, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3051150
Laat alsjeblieft een bloedonderzoek doen  :-*  Hopelijk is het iets totaal anders, maar bij onze Lunaatje waren haar nieren meer dan stuk, bij dit beeld. De dierenarts was verbaasd dat zij nog zo vrolijk rondstapte  :'(
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3051151
Het kan ook zijn dat hij zijn bak met iets naars is gaan associeren, dan kan een andere bak/schotel helpen. Dat had ik met Kimo.
Maar wat Inge zegt kan (helaas) ook.
Door millyckk
#3051153
Kan hij op de een of andere manier ergens een link hebben gelegd tussen zich niet lekker voelen en zijn eigen voerbak? Ik zou het  eens proberen wat er gebeurt als je zijn  normale eten aanbiedt op zo'n bordje! Als dat niet werkt idd. bloedonderzoek.

Edit: wat Lizetta al zei :)
Laatst gewijzigd door millyckk op vr 02 jan 2015, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ruisje
#3051154
Mij zou je ook lek kunnen schieten! ;) Maar het lijkt erop dat er wat duisters met z'n voerbak is gebeurd ??? Het lijkt me stug dat het ziek zijn 4 weken geleden direct na het eten is gebeurd -- direct is hier dus echt 5 seconden ofzo. Is er iets anders een keer gebeurd om of bij de voerbak?

Als hij wel eet op een boterhambordje (rare hond ;)) zou ik dat maar even doen, zodat hij toch even bij kan eten. En af en toe de voerbak proberen, of een andere kopen... :-\
Door Juul
#3051156
Of nieuwe halsband misschien, die tegen de bak aantikt? Als ie wel eet op het bordje zou ik dat gewoon voorlopig proberen.
Door DJ_Doerak_Tucker
#3051164
Misschien is hij een keer geschrokken van of bij zijn voerbak??  Heb je hem zijn andere voer ook steeds in die bak aangeboden?
De
Gebruikersavatar
Door Radja
#3051172
Die boterham met leverworst,had je die ook in zijn bak gedaan? Of wilde hij die niet uit de hand opeten?

Ik zat ook te denken aan vreselijk geschrokken tijdens eten, maar je weet idd nooit bij honden :-\
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3051176
Zoals je het omschrijft lijkt er een negatieve associatie met de voerbak.
Door Lil
#3051230
Ik heb ooit gehad dat hondlief door een virusje de maaltijd eruit gooide en daarna maandenlang dat eten niet meer hoefde. Verder: wat zei bloedonderzoek? Hier iemand die nare ervaringen heeft met niet of slecht etende honden.
Door suzanne 1
#3051254
hier een hond die toen hij ziek was zelfs geen water binnen hield maar wel steeds dronk......uit die waterbak wil hij nu niet meer drinken.....de rest van de bakken wel. Als jou hond wel van een bordje eet zou ik voorlopig gewoon even eten van dat bordje geven.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3051306
Lil schreef: Ik heb ooit gehad dat hondlief door een virusje de maaltijd eruit gooide en daarna maandenlang dat eten niet meer hoefde. Verder: wat zei bloedonderzoek? Hier iemand die nare ervaringen heeft met niet of slecht etende honden.
hier ook krijg al paar maanden zeer slecht eten,ik lees mee
Door inni
#3051338
Verschillende voeren in verschillende bakjes leggen en zien wat hij gaat doen of geef hem het opgewarmde voer in twee delen, één op een bordje en ergens in de buurt het tweede in z'n kom en kijk wat er gebeurt. Ze denken soms raar onze schatten :)
Door inge58
#3051372
Zojuist een Rodi schijf als prakje
In een ander bakje
En hop
Schijfje op.... ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door