Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3051065
:biggrin2: In het dagelijks leven zijn hier in het Haagsche inmiddels nogal wat woorden/mensen vanaf BP "verzelfstandigd". Zo kennen we hier op BP zelf al het "Eelke-momentje", het "Kimmetje" en zo zijn er nog wel wat te benoemen.

Gebruiken jullie "BPeriaans" buiten BP om en zo ja, hoe?
Ben benieuwd.  :D
Door eelke
#3051076
Oh, vast wel. Moet ik ff over nadenken...

Sowieso wel uitdrukkingen in mijn omgeving, in de familie, of vriendengroep. Ook wel ingewikkeld want die zijn alleen toepasbaar binnen die groep, daarbuiten wordt het niet begrepen.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3051083
[quote="eelke"]
Oh, vast wel. Moet ik ff over nadenken...

Sowieso wel uitdrukkingen in mijn omgeving, in de familie, of vriendengroep. Ook wel ingewikkeld want die zijn alleen toepasbaar binnen die groep, daarbuiten wordt het niet begrepen.
[/quote]

Hahaha, herkenbaar. Hier hebben we vaak enorme lol, kijkt de rest niet-begrijpend en zucht dan zachtjes: "dat forum, zeker?"  ;D

[quote="Kim_S"]
Menu -Saskia- is er ook wel een hè?  :biggrin2:
[/quote]

Jaaaaaa! :coolsmiley:

Edit: Hihihi, verkeerde smiley.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3051087
[quote="koekje"]
De pusflap.
Maar die gebruik ik ook gewoon uit en thuis hoor, niet alleen hier.

In de categorie werkwoorden: ontstokken.
[/quote]

Dit is er wel eentje ja, Levert je bij de da hele leuke blikken op  :biggrin2:

Verder, goeie vraag, zal na moeten denken wat er in min dagelijkse spreektaal puur bperiaans is.

Ontstokken
De pusflap
Menuutje zaterdag

Ik gebruik het niet omdat ik ze niet lekker vind, maar PPP is natuurlijk ook niet echt 24kitchen oid  :biggrin2:
Door Martine-Tom
#3051088
Pusflap en ontstokken idd.
KVV komt ook hiervandaan geloof ik he?
En olvarit ipv kvv gebruik ik ook regelmatig (met dank aan Smulpaap  :biggrin2:)
Puistpizza is er inmiddels ook bijgekomen  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3051090
[quote="Martine-Tom"]
Pusflap en ontstokken idd.
KVV komt ook hiervandaan geloof ik he?
En olvarit ipv kvv gebruik ik ook regelmatig (met dank aan Smulpaap  :biggrin2:)
Puistpizza is er inmiddels ook bijgekomen  :biggrin2:
[/quote]

KVV is er ook eentje ja, maar die is ondertussen al behoorlijk vernederlandst. Zal niet lang meer duren voordat die in de vanDale staat  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3051091
:biggrin2: Als ik Marije wil zieken, antwoord ik op ieder whatsapp-berichtje van haar: "Dank je".
Waarmee die 2 woordjes ook in de gesproken versie een geheel eigen lading hebben gekregen.  ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3051092
[quote="-Saskia-"]
:biggrin2: Als ik Marije wil zieken, antwoord ik op ieder whatsapp-berichtje van haar: "Dank je".
Waarmee die 2 woordjes ook in de gesproken versie een geheel eigen lading hebben gekregen.  ;D
[/quote]

:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door Erna
#3051095
[quote="-Saskia-"]
:biggrin2: Als ik Marije wil zieken, antwoord ik op ieder whatsapp-berichtje van haar: "Dank je".
Waarmee die 2 woordjes ook in de gesproken versie een geheel eigen lading hebben gekregen.  ;D
[/quote]

Whahahahahahahahahahahaaa
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door