Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3050937
Omdat ik 's morgens warm ontbijt, staan Maxi en ik vaak al vroeg te koken. Nu is dat vaak roerbak, pasta, rijst etc. Nu willen we ook wel eens iets met aardappels, zoals stamppot, zodat Maxi dat 's avonds kan opbakken.

Als ik aardappels schil duurt dat een eeuwigheid en Maxi heeft vaak teveel pijn in polsen en handen, dus eten we het niet vaak. Dus gisteren vroegen we ons ineens af of we niet ineens 3 kilo kunnen schillen en die dan invriezen, al dan niet als puree in portie's.

Iemand een idee of dit lekker en practisch is?
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3050952
Nadia schreef: Dat kan idd. Daarna wel opbakken. Uit de magnetron vind ik niet lekker

Aardappelen schillen en in water zetten gaat ook goed voor een dag (of 2)
Dan kan dat dus niet, we maken sowieso al voor 2 dagen en willen stamppot maken, das lastig met opgebakken aardappels :biggrin2:

Dan wellicht toch koken, stampen en dan invriezen :-\
Door millyckk
#3050958
Als wij stamppot maken doen we dat vaak in grotere hoeveelheden. Wat over is gaat in porties in de vriezer, kant en klaar dus. Misschien een idee om op een rustig moment heel veel aardappelen te schillen, (geschild zijn ze ook te koop maar dan wel flink duurder)  en in 1 keer verschillende soorten stamppot te maken. Voor dat moment wel even werk, maar wel heel praktisch!
Door Ruisje
#3050973
*milyck* schreef: Als wij stamppot maken doen we dat vaak in grotere hoeveelheden. Wat over is gaat in porties in de vriezer, kant en klaar dus. Misschien een idee om op een rustig moment heel veel aardappelen te schillen, (geschild zijn ze ook te koop maar dan wel flink duurder)  en in 1 keer verschillende soorten stamppot te maken. Voor dat moment wel even werk, maar wel heel praktisch!
Ja, zo deed ik het ook toen ik nog alleen woonde. Meestal boerkoolstamp en hutspot en die ging per portie de vriezer in. Avond van te voren eruit en in koelkast en de volgende dag vleesje erbij en klaar. :)
Daarnaast kun je inderdaad ook alleen aardappelpuree invriezen.

Het is gewoon dagporties maken, Mini. Net als bij barf. :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Ruisje op vr 02 jan 2015, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3050995
*milyck* schreef: Als wij stamppot maken doen we dat vaak in grotere hoeveelheden. Wat over is gaat in porties in de vriezer, kant en klaar dus. Misschien een idee om op een rustig moment heel veel aardappelen te schillen, (geschild zijn ze ook te koop maar dan wel flink duurder)  en in 1 keer verschillende soorten stamppot te maken. Voor dat moment wel even werk, maar wel heel praktisch!
Kwounetzeggen, gewoon een Kimmetje voor de hele week!  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3051109
Mini's 3-tal schreef: Omdat ik 's morgens warm ontbijt, staan Maxi en ik vaak al vroeg te koken. Nu is dat vaak roerbak, pasta, rijst etc. Nu willen we ook wel eens iets met aardappels, zoals stamppot, zodat Maxi dat 's avonds kan opbakken.

Als ik aardappels schil duurt dat een eeuwigheid en Maxi heeft vaak teveel pijn in polsen en handen, dus eten we het niet vaak. Dus gisteren vroegen we ons ineens af of we niet ineens 3 kilo kunnen schillen en die dan invriezen, al dan niet als puree in portie's.

Iemand een idee of dit lekker en practisch is?
Yep! Makkelijk en snel, wel even oppassen op het balkon.  ;)
http://www.zozitdat.nl/2014/07/19/aarda ... -schillen/

Moet het nog zelf proberen, maar meneer -A- heeft van Sinterklaas hiervoor speciaal een nieuwe wc borstel gekregen.  :biggrin2:



Invriezen gaat prima.  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door