Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door TOSCA EN SPIKE
#3046276
hoi hoi,

kan ik een pup van 8 weken kippennekken geven? hij krijgt kvv..maar mag graag kluiven vandaar dat ik dat wou proberen...moet ik dat dan ook platslaan? en waar kun je dat het beste halen dan?

sorry voor de vele vragen, maar wil graag het beste voor mn pupje...
Gebruikersavatar
Door pluk
#3046302
Ja hoor, kippennekken kun je gewoon geven. Inderdaad wel even plat slaan. Afhankelijk van hoe rustig je hond eet kun je ze ook nog even vasthouden als ie er aan kluift. Dat heb ik bij mijn hond ook gedaan.
Kippennekken kun je bij sommige dierenwinkels wel krijgen. Anders via internet.
Door judith1967
#3048005
Je kan ze prima geven,ik ben daar ook mee begonnen toen mijn hond 8 weekjes oud was.
Ik heb hem even platgeslagen en ook vastgehouden zodat hij leerde dat hij moet kluiven

Ik haalde ze zelf bij  een islamitische slagerij maar een poelier zal ze ook vast verkopen,of mss even op de markt kijken,daar staat ook meestal wel een kippenboer
Door Lizzy
#3048623
attje en puk schreef: hoi hoi,

kan ik een pup van 8 weken kippennekken geven? hij krijgt kvv..maar mag graag kluiven vandaar dat ik dat wou proberen...moet ik dat dan ook platslaan? en waar kun je dat het beste halen dan?

sorry voor de vele vragen, maar wil graag het beste voor mn pupje...
Je moet er wel rekening mee houden dat KVV al genoeg bot of calcium supplement bevat. Ga je daar kippennek bij voeren, krijg je pup eigenlijk teveel calcium binnen.... Dat kan een keertje. Maar zoiets moet je niet te vaak doen. Ik zou als ik jou was liever hele kwartels geven. Die bevatten lekker veel spiervlees, weinig en zacht bot en dat is een perfect hapje voor een pup.
Gebruikersavatar
Door TOSCA EN SPIKE
#3050833
Oke dank je wel voor je reactie. Volgende vraag..mss een hele.domme hoor maar waar kan ik hele kwartels halen?en kan.dat dan als "tussendoortje"of.vervangt dat iets...
Gebruikersavatar
Door pluk
#3050868
Kwartels bestel ik bij degomeat of oervoer. Maar bij een poelier of islamitische slager hebben ze ze ook wel (of kunnen eraan komen).
Ik geef kwartels met orgaan als complete maaltijd. Soms hebben ze karkas zonder orgaan, deze zijn wat kaler en tel ik als vleesbot.
Door Ruisje
#3051001
Een hele kwartel weegt natuurlijk iets meer als een kippennek. ;) Je kunt op de dag dat je een kwartel geeft gewoon iets minder kvv voeren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door