Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Wodans avonturen
#3050091
Wodan heeft zojuist z'n pens voor het eerst in 1 stuk gekregen. Hij kauwt er heel lang op, maar scheurt er geen stukken af ofzo. Hij heeft dan ook meerdere keren een te groot stuk doorgeslikt terwijl de andere helft nog eraan vast op de vloer lag en hij dus weer een stuk eruit werkte... Kotste zeg maar. Is dit erg? Voortaan in stukken snijden?
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3050141
Dat heb ik idd wel vaker gehoord dat als ze het in 1 keer opslurpen het er (soms meerdere malen) weer uit komt  :biggrin2:

Ik doe het meestal ook in stukken want mijn hond is een hele voorzichtige eter maar pens wil hij nog wel eens zo naar binnen slurpen.
Mocht je dit niet willen dan zou je kunnen proberen het ergens aan vast te maken of zo
Door Lizzy
#3050172
Hier gebeurde dat ook, mij te vaak. Dat er half stikkende honden in mijn huis lagen. En waarbij ik ook wel eens een lap uit de strot heb moeten trekken. Dus nu krijgen ze het in stukken van een cm of 10.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3050294
Hier ook kleinere stukken of gemalen. Grotere stukken geeft precies het effect wat jij beschrijft. Pens is te lekker, dat moet zsm naar binnen, domme hond.
Gebruikersavatar
Door pike
#3050697
Ik geef ook kleinere stukken. De pens gaat in een vloek in een keer naar binnen. Uitkotsen heb ik weliswaar nooit meegemaakt, maar als hij toch niet dienst doet als tandenborstel dan snij ik het net zo lief in stukken om eventuele problemen te voorkomen.
Gebruikersavatar
Door Wodans avonturen
#3050877
Liekjes Castor schreef: En eventueel ophangen in de tuin ofzo? Doe ik ook met mijn Mechel ( in zijn kennel), wel zo dat hij er normaal bij kan maar hij moet er wel extra voor werken  ;)
Leuk idee! Waar hang je het aan op? Vleeshaak lijkt me niet echt veilig ;)
Gebruikersavatar
Door Thea
#3050896
Wodans avonturen schreef: Leuk idee! Waar hang je het aan op? Vleeshaak lijkt me niet echt veilig ;)
Gat in pens prikken en met bv sysal touw vastknopen. ;)
Door Annemarie Rijnveld
#3050997
Ik geef de grote pensstukken half bevroren, er wordt dan goed op gekauwd en niets naar binnen gezogen...geef ik de pens geheel ontdooid dan heb ik hier ook half stikkende honden, meestal weten ze het zelf wel op te lossen, maar tis geen leuk gezicht  :o...

ik heb geprobeerd de pens vast te binden, (gat erin plus een stuk touw) maar mijn honden rukken de pens in één keer er vanaf, om het dan alsnog in een keer door te slikken.
Gebruikersavatar
Door pike
#3050999
Annemarie Rijnveld schreef: Ik geef de grote pensstukken half bevroren, er wordt dan goed op gekauwd en niets naar binnen gezogen...geef ik de pens geheel ontdooid dan heb ik hier ook half stikkende honden, meestal weten ze het zelf wel op te lossen, maar tis geen leuk gezicht  :o...

ik heb geprobeerd de pens vast te binden, (gat erin plus een stuk touw) maar mijn honden rukken de pens in één keer er vanaf, om het dan alsnog in een keer door te slikken.
wat een monsters  :-X :biggrin2:

Is ook de reden waarom ik geen penslap ophang. Niets is stevig genoeg. Mijn honden zijn dan misschien niet zo groot maar wel verbluffend sterk.
Gebruikersavatar
Door Wodans avonturen
#3051044
Annemarie Rijnveld schreef: Ik geef de grote pensstukken half bevroren, er wordt dan goed op gekauwd en niets naar binnen gezogen...geef ik de pens geheel ontdooid dan heb ik hier ook half stikkende honden, meestal weten ze het zelf wel op te lossen, maar tis geen leuk gezicht  :o...

ik heb geprobeerd de pens vast te binden, (gat erin plus een stuk touw) maar mijn honden rukken de pens in één keer er vanaf, om het dan alsnog in een keer door te slikken.
Krijgen ze geen diarree van de kou?
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3051140
Theoretisch(want ik heb het nooit geprobeerd) niet, denk ik; het is dan nog dusdanig bevroren dat ze er op moeten kauwen, omdat het niet zo ingeslikt kan worden. Door het kauwen ontdooit het, en zou het niet bevroren in de maag komen.
Het lijkt mij wel dat ze dan een hele koude snavel krijgen.

Ik knipte het voor Sem, Lizzy en Luna ook in stukken. Voor Bono niet; hij nam er wel keurig de tijd voor
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door