Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cathelijn
#3050722
Ilan kan helaas bijna nergens echt los. Als hij een echt lekker spoortje ruikt dan doen zijn oren het niet meer ::)
Maar op bepaalde plekken gaat het wel goed met een lijntje eraan en de favoriete bal mee. Ik heb een tijd geleden een heel eind touw gekocht en daar een stuk voor Ilan van  afgeknipt om te proberen of het werkt. En dat doet het zeker wel, hij kan nu lekker 'los' maar ik vind het geheel eigenlijk net wat te zwaar.
Iemand hier een tip over een sleeplijn die fijn is voor de hond en die je zelf ook nog vast kunt houden als het nodig is zonder dat je de striemen in je handen krijgt?
Door Lil
#3050725
Zo'n kunststof speurlijn die geen vocht opneemt? Maar ook die zijn best zwaar. En die lichte moet je idd handschoenen aan...
Door Jantina
#3050746
Hoe lang moet de lijn zijn? Ik heb volgens mij nog een ronde, gladde lijn liggen die ik niet gebruik (te weinig grip voor het zweetwerk). In fel oranje. Is 10 meter.
Door Cathelijn
#3050801
Jantina schreef: Hoe lang moet de lijn zijn? Ik heb volgens mij nog een ronde, gladde lijn liggen die ik niet gebruik (te weinig grip voor het zweetwerk). In fel oranje. Is 10 meter.
10 meter is een mooie lengte denk ik. Wat zou die van jou ongeveer wegen denk je?
Door Cathelijn
#3050841
pluk schreef: Ik heb een 10m biothane lijn van zooplus. Hij weegt ca.400-450 gram.
Oh dat is mooi licht!
Gebruikersavatar
Door pluk
#3050846
Klopt. Deze is met een musketon, dat is eigenlijk het zwaartste eraan. Heb ook nog een 6 meter voor dagelijkse wandelingen, die is met een gesp en wat smaller, deze weegt nog veel minder.
Door C@rine
#3050854
Ik heb een ronde oranje biothane van 10 meter, zonder handvat.
Op het eind heb ik er wat knopen ingelegd, en die houd ik vast.
De rest van de lijn laat ik altijd vallen, ligt dus op de grond.
Moet wel zeggen dat Brumby een  Tre Ponti tuig aan heeft.
Ik vind het makkelijk, het weegt 800 gr.
Kijk een bij Hondenwebshop.nl
Door Kinnie
#3050869
Biothane kost wat.. Maar blijft hetzelfde gewicht.  Een lijn die meesleept over de grond neemt veel vocht op en wordt daardoor alsnog heel zwaar!  Ik zou het even goed bedenken wat je wil...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door