Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door yava
#304997
Ik was vandaag in Zaandam (westzijde 68) en er is nu een winkel die allerlei producten verkopen die makkelijk in een BARF menu passen. Ze hebben oa carnibest en bandit en ook brokjes zonder granen wel met rijst.

Eentje is Holistic

Ik zal een zakje die ik heb gekregen (proefzakje) eens noteren.
100% biologische rijst 100% biologische kaas mais,pluimvee meel,vismeel,kippevet,eieren,visolie,ongebroken lijnzaad,biergist. Dl methionine,fucto oligosachariden,yucca extract,rozemarijnolie en mengsel van alfa tocoferol 4300 kcal per 1kg


De ander ook een proefzakje is van CANDIDAE.
Als je een keertje een vakantie hebt en iemand moet op je kat passen,zou je 'm een van die zakjes kunnen geven.
Ik dacht ik meld het hier even

Morgen 16 april hebben ze een feestelijke opening je krijgt 15% korting op een artikel naar keuze en ook kun je je dier laten doormeten door een Holistische dierenarts Caspar Broekman.
Laatst gewijzigd door yava op vr 15 apr 2005, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#304999
Hee, leuk, dat is Dieneke...mijn ex-collega. Zij is een soort Natuurlijk voor Dieren begonnen, maar dan in Zaandam!
Door Lizzy
#305002
Oh, en CANDIDAE is binnenkort niet meer in NL verkrijgbaar. Maar goed, geen enkel brokje past overigens in een barf-dieet. Rijst = graan = koolhydraat en past niet in het dieet van een echte carnivoor!
Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 15 apr 2005, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#305005
100% biologische rijst 100% biologische kaas mais,pluimvee meel,vismeel,kippevet,eieren,visolie,ongebroken lijnzaad,biergist. Dl methionine,fucto oligosachariden,yucca extract,rozemarijnolie en mengsel van alfa tocoferol 4300 kcal per 1kg

niet veel vlees voor een barfmenu ::) pluimveemeel ::) kippevet ::) daar moeten onze barfers het mee doen dus :-\
Door yava
#305032
Ik weet dat rijst natuurlijk ook niet zo goed voor een kat is. Maar ik denk beter dan gewone granen.

Verder is het voor bijvoorbeeld de vakantie. Ik laat mijn kat thuis en mijn moeder geeft het dier elke dag te eten en dan is het makkelijker om mijn kat dan 14 dagen dit voer te geven dan andere brokjes. Het gaat mij niet om dit als definitief voer te geven,maar als alternatief als je een keertje op vakantie gaat.

Verder verkopen ze er ook BANDIT (kvv) en Carnibest.
Laatst gewijzigd door yava op vr 15 apr 2005, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Rosita
#305171
Ik weet dat niet iedere kat vers vlees wil eten, maar waarom voeren mensen in hemels naam nog brokken i.p.v. een (bijna) graanloos blikvoer ???. Ook al zit er alleen rijst in als koolhydraat bron, ook al is het geheel natuurlijk geconserveerd en 100% biologisch, dan nog bevat het hooguit 10% vocht. Nu verwacht ik dat mensen op een ander forum vaak brokken geven aan hun kat, maar hier op een vers forum waar goed nagedacht wordt over voeding begrijp ik dat gewoon niet ::). De gevolgen van een koolhydraatrijk/vochtarm dieet voor katten zijn hier toch wel bekend?

Groetjes Rosita
Gebruikersavatar
Door sylvia
#305175
Rosita schreef: Ik weet dat niet iedere kat vers vlees wil eten, maar waarom voeren mensen in hemels naam nog brokken i.p.v. een (bijna) graanloos blikvoer ???. Ook al zit er alleen rijst in als koolhydraat bron, ook al is het geheel natuurlijk geconserveerd en 100% biologisch, dan nog bevat het hooguit 10% vocht. Nu verwacht ik dat mensen op een ander forum vaak brokken geven aan hun kat, maar hier op een vers forum waar goed nagedacht wordt over voeding begrijp ik dat gewoon niet ::). De gevolgen van een koolhydraatrijk/vochtarm dieet voor katten zijn hier toch wel bekend?

Groetjes Rosita
Ik kies ook voor natvoer als het niet anders kan.
Door An
#305393
sylvia schreef: Ik kies ook voor natvoer als het niet anders kan.
Ja zou ik percies ook doen. Niet dat dat zou kunnen want dat moeten mijn katten echt niet, dat dient niet om te eten ;D
Door Lisa
#308851
Ik heb nog wat Sheba en Gourmetblikjes in de kast liggen. Laatst heb ik eens dat gegeven omdat de houdbaarheid niet zo lang meer was. Jee ik dacht dat ik flauwviel van de kattenbaklucht van die drollen!
Door Rosita
#308910
Lisa schreef: Ik heb nog wat Sheba en Gourmetblikjes in de kast liggen. Laatst heb ik eens dat gegeven omdat de houdbaarheid niet zo lang meer was. Jee ik dacht dat ik flauwviel van de kattenbaklucht van die drollen!
:-X ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#308917
Lisa schreef: Ik heb nog wat Sheba en Gourmetblikjes in de kast liggen. Laatst heb ik eens dat gegeven omdat de houdbaarheid niet zo lang meer was. Jee ik dacht dat ik flauwviel van de kattenbaklucht van die drollen!
Ja dat alleen is al een reden om nooit van dat voer meer te geven :-X
Door Loeka
#310005
Lisa schreef: Ik heb nog wat Sheba en Gourmetblikjes in de kast liggen. Laatst heb ik eens dat gegeven omdat de houdbaarheid niet zo lang meer was. Jee ik dacht dat ik flauwviel van de kattenbaklucht van die drollen!
Moet je eens op een kattenshow komen. Het stikt daar van de brokkenkatten. Je valt zowat flauw als er 1 op de bak poept. :-X :o
Gebruikersavatar
Door sylvia
#310017
Loeka schreef: Moet je eens op een kattenshow komen. Het stikt daar van de brokkenkatten. Je valt zowat flauw als er 1 op de bak poept. :-X :o
Ja ik weet het, getver de getver je gaat bijna over je nek. :-X
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door