Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door EvitaP
#304961
Ik vroeg me af of er niet een 'overzichtje' is van ziektes van andere diersoorten die besmettelijk zijn voor honden, bijv. aujeszki van varkens (ik weet niet of ik het goed gespeld heb).
Zijn er eigenlijk wel meer?
Door Lizzy
#305504
EvitaP schreef: Ik vroeg me af of er niet een 'overzichtje' is van ziektes van andere diersoorten die besmettelijk zijn voor honden, bijv. aujeszki van varkens (ik weet niet of ik het goed gespeld heb).
Zijn er eigenlijk wel meer?
Ziekte van Aujeszky. Op 1 letterje na goed dus ;). Er zijn natuurlijk virussen, bacterieen en parasieten die dieren bij zich kunnen dragen die besmettelijk zijn voor de hond. Ik kom alleen zelf niet veel verder op het moment als Aujeszky en parasieten in rauwe zalm....
Door EvitaP
#305890
Ik vroeg dit dus eigenlijk omdat ik afentoe aan vlees/dieren kan komen die niet door een slager gekeurd worden. Nu vind ik het opzich niet zo erg als ze ziek zijn geweest, als ze maar niet vol antibiotica of middeltjes gespoten zijn en ze geen (gevaarlijke) besmettelijke ziektes hebben voor honden.
Maar dan moet ik natuurlijk wel weten wat voor ziektes dat zijn en van welke dieren.
Laatst gewijzigd door EvitaP op zo 17 apr 2005, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine2
#306574
Persoonlijk zou ik mezelf even achter mijn oor krabbelen. Wild doe ik niet moeilijk over (weinig slechte medicijnen in het wild te vinden) maar als het runderen, schapen of iets dergelijks zijn dan zou ik mij toch afvragen waarom ze niet goedgekeurd zijn cq. dat de leverancier bang is dat ze niet goedgekeurd worden en ze daarom niet aan het"reguliere circuit leverd. Ik zou bang zijn dat dat ze inderdaad bijvoorbeeld medicatie hebben gehad waardoor ze voor een bepaalde tijd afgekeurd worden voor menselijke consumptie. Zou persoonlijk nog eens navraag doen.
Door Lizzy
#306575
EvitaP schreef: Ik vroeg dit dus eigenlijk omdat ik afentoe aan vlees/dieren kan komen die niet door een slager gekeurd worden. Nu vind ik het opzich niet zo erg als ze ziek zijn geweest, als ze maar niet vol antibiotica of middeltjes gespoten zijn en ze geen (gevaarlijke) besmettelijke ziektes hebben voor honden.
Maar dan moet ik natuurlijk wel weten wat voor ziektes dat zijn en van welke dieren.
Dat is, bij mijn weten, strafbaar. En niet voor niets. Ik zou er niet aan beginnen, aan ongekeurd vlees. Als je er uberhaubt al aan kunt komen hoor, want nogmaals, het is niet legaal.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door