Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door startouw
#3049186
wij hebben  een labrador kruising en een klein kruising chiuaua. en we hebben meestal ook een opvanger  in huis.  Nu hebben we  dus besloten dat de huidige opvanger  bij ons moet blijven wonen. we kunnen hem niet meer missen.
Nu  wil ik deze hond ook gaan laten barfen. 
Onze eigen honden barfen nu ruim een jaar en de opvangers krijgen altijd brokken omdat dat praktischer is.
Ik heb dus een vriezer vol liggen  maar allemaal geportioneerd voor een kleine en een grote hond,  dat is dus per dag samen verpakt.  de nieuwe hond is ook maar een kleintje. Maar hoe krijg ik dat nu handig geregeld qua porties , dus voor 3 honden ??  wie heeft een goede tip ??
ik heb me al bedacht om gewoon voor 2 dagen uit de vriezer te halen en dan krijgt die nieuwe maar 2 , of 3 dagen het zelfde vleesbot enz. 
maar miscchien heeft iemand nog een ander idee ??  :-\
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3049226
Ik weet niet of je nieuwe hond aan één van die porties genoeg heeft? Anders zou je er bijv. 2/3 uit kunnen leggen en de restjes van de ene dag aan de andere honden voeren, en dan natuurlijk ook weer wat nieuws uitleggen. Dan hoeven ze geen twee dagen hetzelfde te eten en hoef je orgaan geen twee of drie dagen te bewaren.
#3049313
startouw schreef: nee heel erg is dat natuurlijk niet, en ik moet toch beginnen met de zachte botten.
maar vlees , orgaan enz. ook dus paar dagen achter elkaar hetzelfde ???
Nou en? Afwisselen is leuk en noodzakelijk, maar niet per dag hoor.  Ik val ook niet om na 3 dagen macaroni.
Door Lil
#3049314
startouw schreef: nee heel erg is dat natuurlijk niet, en ik moet toch beginnen met de zachte botten.
maar vlees , orgaan enz. ook dus paar dagen achter elkaar hetzelfde ???
Gebeurd hier ook en gaat uitstekend, heb 6 diersoorten per week. Terwijl ze meestal 3 dagen ongeveer hetzelfde eten.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#3053738
Ik heb vleesbot, spiervlees en organenmix apart verpakt. Ik pak voor de honden aan vleesbot ongeveer de hoeveelheid aan wat ik nodig heb, voor spiervlees en orgaanmix precies zo. Dat laat ik ontdooien en als ze te eten krijgen haal ik per hond eraf wat hij nodig heeft. Ik proportioneer dus op de dag zelf.
Maar ik zorg wel dat de porties vleesbot, spiervlees en orgaanmix niet groter is dan ze ongeveer in één of twee dagen opeten. Wat over is gaat de koelkast in en vul ik weer aan met nieuw uit de vriezer.

Voorheen proportioneerde ik per hond per dag alles in één zak. Maar omdat ik ook weleens wissel met de hoeveelheden vond ik dat niet makkelijk. Ik kan nu per dag bekijken wat ze krijgen, en dat ligt eraan of ze veel of weinig gedaan hebben de dagen ervoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door