Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3048713
Yara is sinds ze bij ons is heel 'casual' met eten. Een beetje TE..

De eerste weken at ze kvv, dat ging erin. Niet met de gierende honger zoals ik dat gewend ben met pups, maar ze at het.
Daarna wilde ik natuurlijk lekker met haar barfen! Maar ze lijkt wel ongeinteresseerd!?  :o Bot werd als laatste bewaard en dat liet ze vaak staan, dat heb ik opgelost door eerst het botwerk te geven en dan pas de rest.
Dat gaat redelijk, soms laat ze een maaltijd staan. Maar nu.. gisterochtend voor het laatst gegeten om 9 uur, en nu net liet ze haar 3e maaltijd sinds toen staan. Ze eet 3x per dag 180 gram. Dat is een goede hoeveelheid voor haar, anders word ze te mager.

Nu heeft ze dus al 24 uur niet gegeten, haar volgende eetmoment is om 5 uur.
Met volwassen honden ben ik daar makkelijker in, niet eten is pech. Maar ze is nog maar 17 weken...
Soms eet ze een paar hapjes en loopt dan gewoon weg. Vanmorgen (na 24 uur niks eten) heeft ze er alleen even aan gelikt.

Verder merk ik niets aan haar, ze is levendig, tandjes is ze wel volop aan het wisselen maar ze kauwt ook nog rubber/plastic speeltjes kapot dus ze lijkt me geen pijn te hebben.

Ik denk eraan om haar dan volgende eetmoment even kvv te geven zodat er in ieder geval wat in zit..?? Of toch gewoon stug blijven aanbieden?
Hoe krijg ik haar meer geinteresseerd? Ik snap er niks van.. Help  ::)


*Edit* Het waren ook geen wildsmaakjes ofzo, parelhoenkarkas, gemept en ongemept geprobeerd deze keer. Wat ze dus gisterochtend gewoon gegeten heeft.. En toen niet meer

Hoe lang kan stug blijven aanbieden bij pups..?
Laatst gewijzigd door ChantalKrijn op ma 29 dec 2014, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
#3048718
klinkt helaas heel erg bekend.....Jamey was ook zo als pup. Bij hem heb ik volgehouden maar had dat achteraf beter niet kunnen doen......meneer heeft 2 weken niks gegeten (hoe krijgen ze het voor elkaar he) toen 1 dag wel en toen weer 1 week niet.
Ik zou haar nu gewoon lekker kvv geven....ook omdat ze aan het wisselen is. Daarna kun je altijd weer barf gaan geven.
Bij Jamey is het trouwens wel helemaal goed gekomen.....die eet niet....die vreet.
#3048744
Helaas hier ook herkenbaar. Ik had me zo verheugd op een nieuw barfavontuur maar Revy laat alles staan. Hij is nu 16,5 week en eigenlijk het enige wat hij uit de hand eet over de dag is 100g energique. Alle andere kvv en barf zowel spiervlees als vleesbot laat hij staan. Ik heb me er maar in geschikt. Hij krijgt tijdens wandelen als beloning dan droogvoer in de vorm van ziwipeak/orijen. Dus over de dag eet hij dan 200-250g. Revy is een markiesje van circa 4,3 kg nu.
#3048749
suzanne 1 schreef: klinkt helaas heel erg bekend.....Jamey was ook zo als pup. Bij hem heb ik volgehouden maar had dat achteraf beter niet kunnen doen......meneer heeft 2 weken niks gegeten (hoe krijgen ze het voor elkaar he) toen 1 dag wel en toen weer 1 week niet.
Ik zou haar nu gewoon lekker kvv geven....ook omdat ze aan het wisselen is. Daarna kun je altijd weer barf gaan geven.
Bij Jamey is het trouwens wel helemaal goed gekomen.....die eet niet....die vreet.
Klinkt hoopvol dat Jamey nu ook lekker eet  :biggrin2:

Het lijkt echt de moeite van het bot te zijn die ze niet wil nemen.

Optie is ook nog om haar bot te malen voorlopig. De rest eet ze namelijk wel gewoon *klopt af*
#3048761
En als je het bot vasthoudt voor d'r? Misschien vindt ze het nog lastig om bot te knagen.
Heeft Scott ook gehad, karkas knip ik nog steeds in kleinere stukken anders eet ie het gewoon niet. Hij gebruikt z'n poten ook nooit bij het eten.
#3048782
pluk schreef: En als je het bot vasthoudt voor d'r? Misschien vindt ze het nog lastig om bot te knagen.
Heeft Scott ook gehad, karkas knip ik nog steeds in kleinere stukken anders eet ie het gewoon niet. Hij gebruikt z'n poten ook nooit bij het eten.
Ze knaagt verder goed, eendennekken, konijn enz gaan er regelmatig ook gewoon goed in. Zonder meppen en in 'grote' stukken (90 gram)
Soms is het gewoon een eigenwijze drol  ::) :biggrin2:
#3049017
ChantalKrijn schreef: Klinkt hoopvol dat Jamey nu ook lekker eet  :biggrin2:

Het lijkt echt de moeite van het bot te zijn die ze niet wil nemen.

Optie is ook nog om haar bot te malen voorlopig. De rest eet ze namelijk wel gewoon *klopt af*
Als het nog voorkomt, zou ik dat even doen.
Het kan maar zijn, dat er toch ergens iets een beetje pijn doet of dat ze wat zachtjes moet wennen.  Kan zowel in het knagen zijn (kaakspieren kweken, techniek leren), als de maag die nog wat moet wennen aan stukjes bot. Als ze wat buikpijn zou krijgen, kan dat tot gevolg hebben dat ze weinig zin heeft om datzelfde opnieuw te eten.  Je weet nooit...
Het lijkt mij niet verkeerd om haar een beetje te helpen met de overgang en rustig aan te doen, als ze dat liever wilt...
Als je spiervlees in stukken geeft, traint dat haar spieren en techniek ook al een deel, zelfs als je het bot gemalen geeft.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door