Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
#3048580
De hondjes van mijn ouders hebben sneeuwschoenen nodig.
Dodge staat om de 100 meter stil om de ijsballen tussen zijn voet zooltjes uit te bijten. en storm heeft snel last van haar teentjes.

Welke schoenen zijn heel fijn?
Er zijn zo veel verschillende.
Ik had deze in gedachte:
http://www.hondenoutlet.nl/product/ruff ... en-4-stuks

Leken mij erg oké! Maar het is een leuke cent (x2) weg gegooid als ze niet fijn zijn.
Hebben jullie ervaring en zo ja met welke?

Poten insmeren/kort knippen werkt niet voldoende ;)
Laatst gewijzigd door Nadia op ma 29 dec 2014, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#3048633
Die hoge zijn moeilijk aan te trekken. Muttluk voldeed hier. Heeft Cay twee jaar op gelopen en niet verloren en niet stuk (ze slofte enorm). Aantrekken  was simpel. OK werd wel nat na een tijdje maar dat gaf geen problemen.

http://www.woofenmiauwshop.nl/contents/nl/d26_Muttluks_hondenschoenen.html

De allweather dus.
Laatst gewijzigd door Lil op ma 29 dec 2014, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cindy de Wolf
#3048690
Wij hebben ze ook eens gehad en ook die hoge, was een crime om aan te trekken. Ik heb ze terug gestuurd. Hier gebruik ik vetrap, dat blijft zitten en lopen ze goed op maar goed is wel prijzig. Die kleine schoentjes van ruffwear dus die lage daar heb ik wel goed ervaringen mee. Maar helaas uiteindelijk allemaal verloren. Maar goed rennen ze normaal dus geen speedy's dan zijn die prima.
Door Lil
#3048698
Vetrap is toch gewoon dat verband dat de da gebruikt?

Zou ik idd proberen. Goedkope oplossing.  ;) :)
Door Lil
#3048702
Nadia schreef: Ja dat beetje plastic achtig verband. Wat altijd bij het infuus gebruikt word.
Ja, dat dacht ik al.
Hebben ze bij onze da in heel stoer camouflage en legerprint.  :D :D :D :D
Ze durfden mijn stoere knappe kerel geen roze te geven en dat was ze geraden ook.  :P :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Onix
#3048703
Let er wel even op dat je het niet strak doet. Vetwrap krimpt als het nat wordt en zou dan de tenen af kunnen knellen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3048769
Voor Sissy heb ik deze: http://www.doggywebshop.com/contents/nl/d45.html
Omdat ze vrij smalle voetjes heeft, en van deze is de stof heel erg soepel, dus makkelijk over elkaar heen te klappen.
Wel doe ik altijd een kleine stukje kleef/rek verband om haar polsjes voordat ik de schoentjes aan doe. Dan is het stroever en blijven ze beter aan zonder dat ik ze heel strak moet doen. Ook doe ik bij haar een plukje vette watten om haar duimnageltje, anders drukt dat in haar poot.
Wel een heel gedoe dus. Maar ja, je moet wat als er pekel ligt!

Voor Harrie hebben we deze: http://www.doggywebshop.com/contents/nl/d43.html
Het lagere model. Harrie heeft dubbele Hubertusklauwen. Ze zeiden dat ik er dan ter plekke van de klauwtjes een gat in kon knippen, omdat het spul niet rafelt. Dat heb ik echter niet gedaan, want ze passen zo ook.
Harrie heeft ze nog niet nodig gehad, maar ik denk dat ik bij hem ook eerst een stukje van dat stroeve verband om zijn poot ga doen.

edit: Zie net dat dat verband 'vetrap' schijnt te heten  ;)
Laatst gewijzigd door doranto op ma 29 dec 2014, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door estherdalmaat
#3048846
Even een vraagje...ik ben een kersverse hondenmama wat sneeuw betreft en ik vraag me echt af wanneer ik schoentjes moet aandoen :shy:
Doen jullie dat bij elke wandeling? Ik rijd ook wel vaak naar een losloopgebied en loop dan dus bijna niet op straat of fietspaden. Of hangt het ook erg van je hond af? Guus heeft natuurlijk geen lange vacht tussen zijn kussentjes waar sneeuw in kan klonten maar als ik hem zie rennen over de bevroren sneeuw kan ik me voorstellen dat dat ook niet prettig is. Hebben ze ook meer grip daardoor?
Merk wel dat z'n kussentjes dunner, zachter worden, dus niet meer zo eeltig. Komt dat door de pekel?
Of zolang er niks aan de hand is gewoon zo naar buiten?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3048849
estherdalmaat schreef: Even een vraagje...ik ben een kersverse hondenmama wat sneeuw betreft en ik vraag me echt af wanneer ik schoentjes moet aandoen :shy:
Doen jullie dat bij elke wandeling? Ik rijd ook wel vaak naar een losloopgebied en loop dan dus bijna niet op straat of fietspaden. Of hangt het ook erg van je hond af? Guus heeft natuurlijk geen lange vacht tussen zijn kussentjes waar sneeuw in kan klonten maar als ik hem zie rennen over de bevroren sneeuw kan ik me voorstellen dat dat ook niet prettig is. Hebben ze ook meer grip daardoor?
Merk wel dat z'n kussentjes dunner, zachter worden, dus niet meer zo eeltig. Komt dat door de pekel?
Of zolang er niks aan de hand is gewoon zo naar buiten?
Hondenvoetjes kunnen in de regel prima tegen sneeuw en ijs.
Het is alleen oppassen voor pekel. Dus als je straten / fietspaden e.d. waar is gestrooid kunt vermijden, zouden schoentjes niet nodig zijn.
Door Nadia
#3048853
In principe zolang je hond nergens last van heeft hoeven ze niks aan/om.
Zelf een Stafford en Beauceron. Die hebben vergelijkbare poten vacht als de dalmaat. Hier krijgen ze niks om ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door