Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door angeliquek
#3042
hoi

de gehele week hetzelfde :-)

ma/di/wo/do/vrij bibi
166/167 gram in alle smaken
ligt er maar net aan welke word gepakt met daarbij
41/42 gram fyto mix
hij eet dus zo'n 200 gram per dag
hij weegt 19 kg ongeveer iets te zwaar dus krijgt ie gewoon wat minder
zaterdag of zondag pakje pens
en dan zaterdag of zondag weer bibi met fyto
ik wil beetje zelf erbij gaan barfen beginnen met kwark met fruit maar heb nog even geen id hoe of wat
het hoeveel kwart mag hij hebben?
hoeveel fruit?
hoevaak per week mag hij het hebben?
en kan je het invriezen?

groetjes

angeliquek
Door Lizzy
#3043
Hoi Angeliquek, ik zou zelf alleen kwark en fruit als tussendoortje geven (of als start van een ontbijt). Om er hele maaltijden van te maken, is wel veel (kwark en fruit).

Wat je zou kunnen doen: je geeft eerst wat fruit en daarna wat huttekase of kwark met een blikje makreel, zalm of tonijn. Of je geeft kwark met fruit en gemalen RAUWE noten en zaden en een uurtje daarna een kippennek. Is ook lekker :D.
Groetjes, Lizzy
Door angeliquek
#3044
hoi

ja ik zat te denken aan kwark met gemalen fruit botje en dan z'n gewone voer maarja hoevaak mag hij dat?

groetjes

angeliquek
Door moniek
#3045
[quote: huttekase of kwark met een blikje makreel, zalm of tonijn.
Groetjes, Lizzy[/quote]

Lusten ze dat echt Lizzy. Ik weet dat het een menselijk denken is maar ik vind de combinatie echt smerig klinken, kwark met vis.
Door Lizzy
#3046
hoi

ja ik zat te denken aan kwark met gemalen fruit botje en dan z'n gewone voer maarja hoevaak mag hij dat?

groetjes

angeliquek
Wat bedoel je met "kwark met gemalen fruit botje"?

Ik zou kwark met fruit niet vaker dan 1 a 2 keer per week geven.

Groetjes, Lizzy
Door Lizzy
#3047
Lusten ze dat echt Lizzy. Ik weet dat het een menselijk denken is maar ik vind de combinatie echt smerig klinken, kwark met vis.
Whahahaha!! Het klinkt smerig, het ziet er smerig uit, maar ze vinden het geweldig! Echt! Ook Huttekase met blikje zalm en wat gekookte of gepureerde groente: vinden ze geweldig!
Groetjes, Lizzy
Door angeliquek
#3048
kwark met fruit ochtend

bibi middag

botje avond zoiets niet mixen  ;D

groetjes

angeliquek
Door Lizzy
#3049
kwark met fruit ochtend

bibi middag

botje avond zoiets niet mixen  ;D

groetjes

angeliquek
Ohhh! Op die manier ;D!

Als jouw hond gewend is om botten te eten, dan zou je best een rauw vleesbot kunnen geven. Ik zou geen kaal bot op redelijke nuchtere maag geven. Eet jouw hond al botjes?

Maar goed, dit maaltje ziet er dus verder uit de kunst uit!
Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 12 okt 2003, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door angeliquek
#3050
hoi

ja hij eet botten maar niet elke dag vooral eigenlijk omdat we het vergeten te ontdooien  :-[
maar anders eet hij wel kippenvleugels en koeienstaart

groetjes

angeliquek
Door Lizzy
#3051
Als jouw hond botten gewend is, dan lijkt mij dit gewoon een super-goed menu!
Groetjes, Lizzy
p.s., vaker dan 1 of 2 maal per week een groot bot zou ik niet geven vanwege de hoeveelheid calcium.
Door Lizzy
#3053
Is jouw hond gewend deze te eten? Zo niet, zou ik zelf beginnen met nekken. En, ik zou niet te vaak/veel nekken en/of vleugels geven (1 of 2 keer per week ofzo) omdat er al calcium in Bibi zit.
Groetjes, Lizzy
Door angeliquek
#3054
ik was begonnen met kippenvleugeltjes het kraakte allemaal goed nergends last van gehad ook

en het is dus maar goed dat ik vaak vergeet botjes te geven dan ik dacht hij moet het elke dag krijgen

groetjes

angeliquek
Door Lizzy
#3055
Hoi Angeliquek, als het goed is, is Bibi compleet. Je hoeft daar dus niets aan toe te voegen. Maar, als je het leuk vindt om zelf dingen samen te stellen, dan zou je op 1 (of meerdere dagen) natuurlijk een combinatie kunnen geven van kippenvleugels, vis, spiervlees, groente, fruit en zuivel. Ik zou op de "zelf samenstel dagen" geen orgaanvlees geven, omdat er al behoorlijk veel orgaanvlees in Bibi zit.

Groetjes, Lizzy
Door angeliquek
#3056
hoi

mijn hond vind zo'n dag barfen maar niets geloof ik
ben de hele dag weg geweest en had zoiets van arme hond heel de tijd zonder eten
en toen kocht ik bakje runder gehakt ging er met smaak in heel veel smaak :-)
toen dacht ik kwark met fruit zal ie ook wel lekker vinden foutje dus
zal wel wat fout gedaan hebben teveel kwark denk ik :-(
ofwel strakkies krijgt ie gewoon weer bibi alleen wat minder dan anders omdat ie al rundergehakt op heeft

groetjes

angeliquek
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door