Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door joel
#3045408
Vandaag met Qadir naar de DA geweest omdat hij vannacht in huis had gepoept en daar ook bloed bij had zitten.

Dus om half 8 een poepje opgevangen (ook met slijm en bloed) omdat ik dacht dat dat misschien handig zou zijn bij de DA. Maar DA zei dat ze eerst dat zouden onderzoeken op Giardia en dan evt s middags een consult indien nodig.
Poepje hebben ze daar onderzocht op Giardia, maar was negatief.
Dus 's middags terug en daar is hij even nagekeken, maar niets geks kunnen ontdekken, geen pijnlijke buik, temp iod.

Ze adviseerde weer te ontwormen maar ik wilde niet meteen een kuur starten omdat we niet weten of er wormen zijn, dus ontlasting gaan we v.a. zaterdag 3 dagen sparen en wordt dan maandag opgestuurd naar lab.

Nou vraag ik me af of er een wormbesmetting is waarbij er ook bloed in de ontlasting bij komt?

De DA dacht ook evt aan een voedselallergie? maar sinds de tijd dat we met Qadir barfen heeft hij dit nog niet gehad. We hebben verder geen nieuwe vleesjes of botten geprobeerd net voordat dit gebeurde. En hij heeft geen jeuk oid, dacht dat dat bij allergie wel een eerste teken was toch?
Hij is verder zoals hij altijd is, bankaardappel eerste klas, rennen en spelen met uitlaten en eet verder goed.

Lizz en de kat hebben verder (nog) nergens last van.

Ben benieuwd wat jullie ideeen zijn hierover. Maak me wel een beetje zorgen, hou niet zo van bloed waar het niet hoort.......
Gebruikersavatar
Door pluk
#3045480
Van een keer bloed in de ontlasting zou ik niet schrikken, dit kan door hard persen weleens voorkomen. Het binnen poepen vind ik dan zorgelijker.
Zweepworm kan bij een ernstige infectie bloederige diarree geven.
Gebruikersavatar
Door joel
#3045620
Juist het feit dat ie binnen heeft gepoept maak ik me ook zorgen omdat ie het liefst ver achter een boom/ polletje gras poept waar echt niemand het kan zien. Binnen heeft ie serieus nog nooit gedaan hij keek ook zo beteuterd gister ochtend.
Heb idd even de worminfecties gelezen bij het Woud  :-[....nouja hoop dat ze iets vinden. Of juist niet....
Alleen door de kerstdagen moeten we nog zo lang wachten. Maar hoop dat het niet veel erger wordt.
Gebruikersavatar
Door Neally
#3045621
Misschien een krampje en het echt niet op kunnen houden. Bloed kan een adertje zijn of iets geïrriteerd.
Beterschap met de knappe man.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3045622
Inderdaad balen dat het net nu gebeurd. Is de ontlasting nog steeds met bloed en slijm?

Ik zou in ieder geval probiotica gaan inzetten.
Door Martine-Tom
#3045623
Gebeurd hier ook wel eens af en toe hoor, vers bloed is inderdaad meestal een gesprongen adertje oid, doorgaans niet echt iets engs.
Ik zou het eerst eens een paar dagen aankijken hoe het gaat, wsl is het dan gewoon weer over  :-*
Gebruikersavatar
Door joel
#3045730
pluk schreef: Inderdaad balen dat het net nu gebeurd. Is de ontlasting nog steeds met bloed en slijm?

Ik zou in ieder geval probiotica gaan inzetten.
Ja daar is hij gister meteen mee begonnen (die had ik nog over van Yara)
Hij poept nu meer geel, dun en slijmerig :-\ maar niet in huis  :biggrin2:
Martine-Tom schreef: Gebeurd hier ook wel eens af en toe hoor, vers bloed is inderdaad meestal een gesprongen adertje oid, doorgaans niet echt iets engs.
Ik zou het eerst eens een paar dagen aankijken hoe het gaat, wsl is het dan gewoon weer over  :-*
Ja meestal ren ik ook niet meteen naar de DA hoor,  maar dit ziet er toch wel vreemd uit. En nu is hij eindelijk weer redelijk goed op gewicht en met zo'n slanke den wil ik liever wat vroeger dan later bij de da zitten.
Bedankt voor het meedenken en beterschap wensen
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3045758
Als er nu geen bloed meer bij zit, was dat waarschijnlijk een gesprongen adertje. Toen Oscar echt een bloeding had bleef het elke paar uur eruit gutsen. Dan is het wel tijd je zorgen te gaan maken.

Als het nu "normale" diarree is, is het een kwestie van het aanzien en scherp zijn wanneer je naar de dierenarts wil. Rot dat het nu net voor kerst is, misschien alvast even informeren waar je terecht kunt de komende dagen? Sterkte voor je mannetje!
Gebruikersavatar
Door joel
#3046838
oke, misschien toch een beetje overbezorgd geweest  :biggrin2:

Het poepen gaat eigenlijk bijna als normaal, heb vandaag geen bloed meer gezien en na het poepje een heel klein beetje slijm en niet gelig meer....afkloppen!
Mocht het morgen weer zo zijn als vandaag slaan we het ontlasting onderzoek maar over.

Toch allemaal bedankt voor het meedenken en gerust stellen, tis toch je kind he  ;)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3047046
:groupwave2:
Niks zo fijn als een mooie kaksel na een paar dagen in de rats te hebben gezeten  ;)

Scott heeft vanmiddag een papiertje wat om een cupcake zat opgevreten. Hoop die morgen terug te vinden.. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door joel
#3047483
pluk schreef: :groupwave2:
Niks zo fijn als een mooie kaksel na een paar dagen in de rats te hebben gezeten  ;)

Scott heeft vanmiddag een papiertje wat om een cupcake zat opgevreten. Hoop die morgen terug te vinden.. :biggrin2:
Ja zeker, heb nog even contact gehad met de DA en die zei ook, dat het nu geen zin meer had om evt giardia verder uit te sluiten nu de diarree over was.
Maar mocht hij het toch terug krijgen kan ik wel gelijk sparen en inleveren.

Succes met het papiertje morgen, die zijn natuurlijk hartstikke lekker,  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door