Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Esther Q
#3047489
Dat vrouwen krengen kunnen zijn is een algemeen aanvaard idee, volgens mij. Maar toch kunnen mannen ook best krengen zijn hoor, naar elkaar toe. Als er eentje is die niet voldoet aan het beeld 'stoer' en 'competent' en twee anderen voldoen wel aan dat beeld (vinden ze zelf) dan kunnen die twee de eerste behoorlijk buiten sluiten. Wat is dat toch in mensen, die behoefte om een ander de rug toe te keren, omdat hij anders is dan waar je jezelf graag aan spiegelt?
Door Lizzy
#3047522
Geen idee.... Omdat mensen gewoon niet zo leuk zijn? Samen met z'n tweetjes tegen die ander. Ik zou denken dat je dat vroeger op de kleuterschool deed en dat niveau ontgroeid als je ouder wordt. Maar neuh, je ziet dit bij volwassenen net zo vaak zo niet vaker dan bij kinderen. Joh, dit soort dingen gebeuren zelfs in bejaardentehuizen :-X
Door Lizzy
#3047523
Er worden trouwens wel meer dingen over vrouwen beweerd waarvan ik denk "nah, dat kunnen mannen net zo goed, zo niet beter". Roddelen is er ook zo een. Ik ken echt heel veel mannen die ontzettend roddelen. En altijd kritiek hebben op anderen, wat te zeiken hebben op anderen.
Door K&D
#3047526
Ik ken er ook eentje. Die heeft in wezen nul respect voor de wat socialere medemens die niet sterkt voor zichzelf opkomt. Zo ontzettend competitief dat alles bevochten moet worden. Het is niet mijn type mens, dat soort hanen.
Gek genoeg, of misschien niet gek...bereiken ze vaak wel veel. Maar of je trots moet zijn op de manier waarop betwijfel ik ernstig.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3047549
Soms denk ik wel eens dat naar mate mensen volwassenen worden, ze zich juist kinderlijker gaan gedragen. Wb dat treiteren... Van een kind kun je dat nog begrijpen. Geweten moet nog ontwikkeld worden, impulsbeheersing is er nog niet. Maar ondanks dat volwassenen dat wel zouden moeten hebben, en WETEN wat ze doen, hebben ze er oprecht lol in om anderen te kleineren. Wijs je ze er op dan zeggen ze: ja weet ik wel, maar t is gewoon grappig.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3047557
Nou, ik ben lid van drie zogenaamde mannenforums, maar tjezus, hoe vaak ik toch denk....en dan hebben wij de naam. Wat een ziekers, zeikers, mauwers, onderdegordeltrappers, dictatortjes, kortelontjes, huilbegonia's enz....behhhh. en dan gezegend met moderatieteams die in al bovengenoemde uitblinken.
Door Lil
#3047560
Mannen weet je dat zijn degene die zeggen dat vrouwen altijd kletsen, roddelen etc etc etc. Maar wij weten wel beter... mannen doen dat zelf 1000 x beter.

En de mensheid in algemeen... ik houd soms meer van de dieren. Hoewel ik toch echt paar exemplaren ken die ik enorm koester! Uitstervend zeer lief ras dat je in ere moet houden.  ;) :-*
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3047562
Voor de zomer was het bij mij zo erg, dat ik gestopt ben met Facebook..
Snap ook niet hoe mensen zo kunnen zijn, als puber/tiener had ik het misschien kunnen handelen, maar snap niet dat volwassenen in mijn ogen dus erger zijn dan de tienermeisjes waar ik bij op school zat  :o :-X
Door Esther Q
#3047602
spreeuwtje schreef: Soms denk ik wel eens dat naar mate mensen volwassenen worden, ze zich juist kinderlijker gaan gedragen. Wb dat treiteren... Van een kind kun je dat nog begrijpen. Geweten moet nog ontwikkeld worden, impulsbeheersing is er nog niet. Maar ondanks dat volwassenen dat wel zouden moeten hebben, en WETEN wat ze doen, hebben ze er oprecht lol in om anderen te kleineren. Wijs je ze er op dan zeggen ze: ja weet ik wel, maar t is gewoon grappig.
Maar dat treiteren, dat zit toch niet in ieder kind? Of wel?

Bij de honden zie ik het trouwens ook, dat sommige 'treiteren', alleen interpreteer ik het dan anders, als onzeker/dominant gedrag en vaak zijn die honden zelf als pup ook 'getreiterd'. Misschien is het dat bij mensen ook wel, dat mensen iets te bewijzen hebben vanuit onzekerheid en dat moet dan blijkbaar ten koste van die ander.
Dat roddelen van mannen heb ik ook al heel vaak gemerkt. Nee, veel verschil is er idd niet tussen mannen en vrouwen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3047612
gros van de mannen vind ik behoorlijk zelfingenomen... nogal vaak overtuigd van hun gelijk(not) nooit hun fouten toe geven... ligt dus altijd aan een ander...
Door lianneke
#3047621
Dit gedrag van mannen, mensen, gebeurt vaak om de eigenwaarde te verhogen ten koste van anderen.
Komt voor bij ongelukkige/onzekere mensen.
Vroeger vaak gepest.
Als ik zoiets meemaak of zie vraag ik of het vaak voorkwam dat hun schepjes en vormpjes afgepikt en verstopt werden vroeger in de zandbak.
Of het zijn gewoon snobs :-\
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3047649
En misschien ook wel een gevolg van onze "mannen moeten altijd stoer en sterk zijn en mogen nooit huilen enz" cultuur. Lijkt mij geen verrassing dat mannen niet altijd stoer en sterk zijn en eigenlijk ook wel eens moeten huilen. Maar dat mag niet, dus dan moet je toch de schijn ophouden en zitten al die emoties lekker dwars...
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3047651
mmm dacht dat dat juist al effe was veranderd... dat ze niet meer stoer ed moeten zijn maar juist een gevoelige kant 'moeten' hebben..... maar ja daar slaan ze misschien ook weer in door...
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3047652
Haantjesgedrag, ellebogenwerk, hielenlikken, kontkruipen... tja... ik zie het heel veel. Als ik kijk naar een aantal leidinggevenden, is dit wat er gevraagd wordt. En geen onderscheid hierin tussen mannen en vrouwen hoor.

Ik durf wel te stellen dat ik ietwat anders in elkaar steek...  :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door