Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Esther Q
#3047616
Een quote uit deze link: http://www.collective-evolution.com/201 ... -eat-pork/

"Pigs are scavengers by nature, which means that they will eat almost anything, including rotten food, feces, urine, carcasses and even cancerous growths. Unfortunately the digestive system of a pig is incapable of effectively removing these accumulated toxins from the body because a pig will digest its food entirely in about 4 hours. This is simply not long enough to remove the excess toxins that were ingested, these toxins are then stored directly in the fat cells and organs of the pig itself."

Eten jullie varkensvlees? Hoe denk je over het idee dat varkensvlees onrein is?
Door Martine-Tom
#3047618
Ik eet het zelden, kan er niet goed tegen, lig de hele nacht wakker van buikpijn. En dat zal vast wel ergens doorkomen, wie weet wel door bovenstaand verhaal.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3047622
Ik denk dat de moslims en joden in deze wereld er best over hebben nagedacht voor ze besloten om varkensvlees in de ban te doen. Zelf eten we ook weinig varkensvlees, al bannen we het niet compleet. Je zult bij ons alleen niet snel een varkenshaas of karbonade op het bord vinden.
Gebruikersavatar
Door Wodans avonturen
#3047635
Ik eet het gewoon. Liefst bio varkens of graasvarkens. Onze lichamen hebben ook een lever en nieren om eventuele afvalstoffen uit te scheiden. Moslims en joden komen van oorsprong uit een veel warmer klimaat waarin varkensvlees snel bederft. Logisch dat ze het daar niet willen eten, maar voor hier niet relevant.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3047640
Och nee.
Er is zo veel onrein.  :biggrin2:
Maar eh ik vind varkensvlees niet zo lekker dus veel eet ik er nietvan. Af en toe een snitzel  :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3047642
Ik eet het weinig, maar om andere redenen. Ik denk dat varkens, met hun intelligentie, misschien wel het meeste lijden onder de intensieve veehouderij. Ik vind tot nog toe de beelden van varkens altijd nog het meest schokkend. Dus ik eet het heel weinig en als ik het eet, dan biologisch.

Mocht ik eens een adres vinden waar ik echt blije-varkens vlees kan kopen, dan zijn er best veel dingen die ik errug lekker vind en graag dan zou eten. Maar er zitten hier geen varkenshouders, dus dan ben je aangewezen op wat er aan biologisch spul aangeboden wordt en dat is me niet goed genoeg om vaker te eten.
Door Esther Q
#3047648
Wodans avonturen schreef: Ik eet het gewoon. Liefst bio varkens of graasvarkens. Onze lichamen hebben ook een lever en nieren om eventuele afvalstoffen uit te scheiden. Moslims en joden komen van oorsprong uit een veel warmer klimaat waarin varkensvlees snel bederft. Logisch dat ze het daar niet willen eten, maar voor hier niet relevant.
Bederft ander vlees daar dan minder snel?
Door Mowgli
#3047672
K&D schreef: Hmmm....dit vind ik ergens...

http://kruidengeneeskunde.wordpress.com ... oor-je-is/

ik ben toch wel benieuwd of er ergens wetenschappelijke onderbouwingen zijn.
Ik heb wel vaker gehoord, dat mensen met eenb reumatische aandoening beter geen varkensvlees kunnen eten. Zowieso minder tot geen vlees, maar vooral varkensvlees zou erg slecht zijn.

Verder eten wij wel varkensvlees, maar niet zo vaak, omdat wij zowieso al minder vlees eten. Als we dan eens schnitzel eten, dan halen we die bij de biologische slagerij.
Door fransbulletje
#3047687
Kaela schreef: Ik eet het weinig, maar om andere redenen. Ik denk dat varkens, met hun intelligentie, misschien wel het meeste lijden onder de intensieve veehouderij. Ik vind tot nog toe de beelden van varkens altijd nog het meest schokkend. Dus ik eet het heel weinig en als ik het eet, dan biologisch.

Mocht ik eens een adres vinden waar ik echt blije-varkens vlees kan kopen, dan zijn er best veel dingen die ik errug lekker vind en graag dan zou eten. Maar er zitten hier geen varkenshouders, dus dan ben je aangewezen op wat er aan biologisch spul aangeboden wordt en dat is me niet goed genoeg om vaker te eten.
http://www.piggypalace.nl  te bestellen bij http://www.okvlees.nl
Door Borke
#3047709
Varkensvlees eten wij vrijwel nooit, misschien 2 keer per jaar een varkenshaasje.
Maar veel vleeswaren en worsten zijn van varkensvlees en dat eten we dan weer wel.

De smaak van varkensvlees trekt ons minder.
Wij eten liever rund, lam of gevogelte, konijn en een hele enkele keer paard.
Daarbij zijn wijn ook dol op vos, dus er is genoeg te kiezen  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3047713
De enigste plek waar wij nog wel eens varkensvlees aten was Zweden. Daar kon je namelijk nog supermalse biologische karbonaadjes kopen, op de barbeque waren die echt heel erglekker. De varkens zag je daar ook gewoon buiten lopen in het land, net zoals je hier de schapen ziet lopen. Een verschiL: die varkens hadden ook allemaal schuilhutjes tegen wind en regen, en bomen om onder in de schaduw en de prut te liggen als het warm was. Hier in Nederland eten we nooit varkensvlees. Ook geen vleeswaren of worsten met varkensvlees.
Door hamada
#3047730
Wij steunen Buitengewonevarkens en af en toe kopen we biologisch varkensvlees.
Maar we eten het erg weinig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door