Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3041639
Bah! Dit is al de zoveelste keer dat het met lever misgaat... hoe komt dat toch? Het plakt aan de rekjes en je kunt het er niet meer afhalen zonder heel veel verlies te hebben.. lever zit tussen de gaatjes van de rekjes ;-((
Deze keer wel erg zuur, het gaat om hertenlever en behoorlijk aan de prijs... wat gaat er fout, hoe drogen jullie het? Je kunt het niet op bakpapier leggen; de roosters mag je niet afdekken ;-((

Zo zonde ;-(((

Ik heb de helft ongeveer kunnen redden maar moet nu natuurlijk eerst de (aangekoekte) schalen weer wassen en dan de lever met de al droge kant naar beneden op de schalen leggen...

Het moet haast wel dat ik iets fout doe.. maar wat? ;-(

Suzanne
#3041646
hmmm ik droog ook met een bomann.
Ik droog ook weleens lamslever en dat plakt wel maar niet zodat ik het er niet meer af krijg. Net iets plakkeriger dan long zegmaar.

De eerste uren laat ik hem gewoon staan, ga ik niet kijken ofzo.
Dan als het al aardig ingedroogd is maak ik ze even los.
niks bijzonders dus eigenlijk.

Maar dat is dan lamslever, geen idee of daar dan nog verschil in zit.
#3041675
Nero schreef: Ja zeker zonde!!

En voordrogen in de oven? Dan kan je wel overpapier gebruiken.
Ik zeg maar wat hoor.
Dat zou ook nog kunnen!

Inmiddels is het wel van de roosters maar daar zit zoveel tussen de gaatjes.. ik denk ongeveer de helft van de lever.... de rest was nog niet droog genoeg om in stukjes te knippen dus ik hou denk ik uiteindelijk nog 1/2 daarvan over.. de rest is kruimeltjes... dan doe ik die wel door hun eten ;-)

Suzne
#3041736
Ik droog regelmatig kippenlever in mijn Bomannetje en dat heeft ook de neiging door de roosters te "zakken" echter als je het er lang genoeg in laat zitten, op één kant dan wordt het doorgezakte ook hard dan vanaf de onderkant voorzichtig losdrukken en omdraaien en dan heb ik echt niet veel verlies. De kleine kruimels doe ik dan in zijn bak om op te likken, kortom eigenlijk geen verlies
#3041755
[quote="momonique"]
Ik droog regelmatig kippenlever in mijn Bomannetje en dat heeft ook de neiging door de roosters te "zakken" echter als je het er lang genoeg in laat zitten, op één kant dan wordt het doorgezakte ook hard dan vanaf de onderkant voorzichtig losdrukken en omdraaien en dan heb ik echt niet veel verlies. De kleine kruimels doe ik dan in zijn bak om op te likken, kortom eigenlijk geen verlies
#3041806
Van de week voor het eerst lamslever gedroogd na denk 18 ;) uur kon ik het lostrekken en omkeren.
Maar je zou ook de eerste uren stukje bakpapier alleen onder de lever leggen zodat er toch gaatjes open blijven. Of de lever of het papier nu afsluit maakt in mijn ogen niet uit
#3047567
Ik heb bij mijn espression een inlegvel.
Daar droog ik mijn lever op en ik gebruik gewoon mijn onderste bak.
Mijn droger is nu ruim 2 jaar en veel gebruikt.
Ik denk dat mijn volgende gewoon maar dichte schalen moet hebben.
Dan heb je dat probleem niet meer.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door