Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3047427
Ik las dat topic over het huishouden en hoe t mensen opzweept tot actie.
We wonen nu? 2 jaar? 3 jaar? In dit huisje? Ik weet t niet eens meer.
Er is nog niks af. Alles is half. De woonkamer, de keuken. Ok er zit behang op en er is een vloer. Maar de keuken zelf is nog niet klaar. Boven en op de overloop is nog geen behang. Alleen sano's kamer is klaar. Die is t belangrijkst.
Maar oh wat wens ik dat dingen af zijn. Dat mijn huis als mijn huis voelt.
We hebben zo'n ontzettende rottijd gehad. We zijn volledig leeg getrokken zowel emotioneel als financieel. Dit huisje was bedoeld om groter te maken, uit te bouwen.
Maar ja... T oude huisje van vriendlief is nog niet verkocht en als t wordt verkocht is het misschien verstandiger om het in de hypotheek te stoppen.
Met de middelen die we hebben proberen we het langzaam aan wat leefbaarder te maken. Er is al zo ontzettend veel weggegooid. Maar evengoed ligt het zoldertje tot de nok vol gestouwd. De schuur is overvol, de Pipowagen is vol. Onder de bank liggen planken bedoeld voor de kast en de keuken. Op de keuken liggen planken en latten. De plee beneden is oud en koud en vochtig. Je kan er je reet niet keren. Ik zou een moord doen voor een simpele, droge, grotere bijkeuken.

Pffffffftt... Kortom, wie inspireert mij om stappen te nemen met klussen?
Wie moet er nog meer klussen in huis doen en heeft tips? Hoe begin je, hoe maak je dingen af náást je huishouden, administratie, zorg voor je kind en alle andere dagelijkse dingen?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3047436
Ik sluit me bij jullie verhaal aan. Alleen duurt het hier inmiddels 6,5 jaar.
Doordat ik in januari begin met een nieuwe baan, lijkt het nu eindelijk beter te gaan worden.

Klussen is gewoon erg lastig zonder tijd en geld. Wij doen het hoognodige, en beetje voor beetje. Dus alles in gedeeltes die te behappen zijn qua tijd en geld. Of (als er geld is) een week vrij nemen en niks anders doen dan klussen. Wel goed plannen van tevoren dat alle spullen er zijn. Rondje bouwmarkt kost hier heel veel tijd.

Grote klus is / was hier verwarming aanleggen. Elk weekend 1 radiator ophangen. Nog een paar weekenden alle leidingen leggen. En over 2 weken komt eindelijk de hout-cv kachel.

Verder zijn er nog veel muren die afgewerkt moeten worden. En we moeten nog plinten kopen. In de keuken de "zithoek" (gemetselde en betegelde bank) nog afwerken. Nieuwe deuren, en deze nog verven. Isoleren. Nieuwe vloer in de huiskamer leggen. En nog veeel meer. Maar we wonen hier nog wel even  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3047441
Als er iets moet gebeuren in huis doe ik dat of zelf (schilderen, iets ophangen, lamp vervangen, zelfs zagen als het moet.. eigenlijk alles wat niet met electriciteit of water  te maken heeft) en anders wacht ik tot mijn zeeman thuis is en zet hem aan het werk. Als we ergens aan beginnen moet het af, ik wil niet in een half af huis wonen.

Dit huis hebben we in no time geschilderd, verbouwen hoefde godzijdank niet. De zware tuinbakken hebben we samen geleegd en naar grofvuil gebracht, dat was in een weekend tijd gedaan. Voor de echt grote klussen hebben we een handige schoonvader, een grote vriendenkring gevuld met aannemers, tuinmannen, loodgieters, ict-ers (altijd handig), ect. Als we hun hulp nodig hebben gehad staat daar een gezellig etentje tegenover, of een jaarlijkse bbq.

Voor de toch kun je in de deuropening dekens/ dikke gordijnen ophangen, op de vloer kunnen nu met de kou ook best dekens tot er zeil overheen kan, voor een prikkie bij een outlet of misschien op mp. De schuur .. met zn 2en besluiten om een datum te prikken, liefst een heel weekend en de schuur op te gaan ruimen. Alles eruit, sorteren wat je echt wilt bewaren, wat je niet wilt op een stapel en die weer sorteren op wat je nog kunt verkopen op mp en wat naar grofvuil moet. Grofvuil bellen, klaarzetten en aan de straat zetten. En zo stap voor stap je huis door, tot je ruimte hebt. Daarvandaan weer verder gaan zoeken naar mogelijkheden.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3047442
inge58 schreef: Brief schrijven aan John Williams??  :biggrin2:
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ik kan dat niet over mijn hart krijgen. Mijn man kan namelijk fantastisch klussen. Maar zonder tijd en geld krijgt hij het natuurlijk niet voor elkaar...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3047449
Wij hebben hier alles "af" gemaakt toen het te koop werd gezet  :biggrin2:

Maar ik vind het wel helpen om per project aan de gang te gaan, dus niet overal telkens een beetje doen, want dan komt er niks af, terwijl er toch wel wat gedaan wordt. Dus pak een kamer boven, ga die behangen en maak het af. Dat zo'n kamer dan af is, motiveert om aan het volgende te beginnen. Doe je er 2 weken over, of 3, niet erg, als het maar af komt. en pas als het af is, mag je door naar de volgende klus.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3047453
Als ik mijn huishouden een beetje gedaan heb is t emmertje energie leeg. Te veel emotionele zaken gehad. Dan is t min of meer opgeruimd en moet ik nog gaan beginnen met klussen. Maak ik dat alles aan t eind van de dag geruimd is om de volgende dag aan de slag te gaan, ligt t de volgende dag binnen no time weer vol met haar en vaat en speelgoed. :rant: 
Ik word er moedeloos van.

Verder merk ik dat we onze draai helemaal niet kunnen vinden. De meubels moeten eigenlijk vervangen worden. ze zijn te groot voor dit huis. Als er iets gedaan is moet t overnieuw omdat het weer loslaat of omdat t qua kleur net niet past. Ik heb hier al drie x behangen. :o
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3047465
Dat klussen blijven liggen is altijd een kwestie van lege emmers. Energie-emmers, geldemmers of in het ergste geval de zin-emmer. Maar van ernaar blijven kijken en er tegenaan blijven hikken is helaas nog nooit een klus afgekomen, dus hoe traag het ook gaat, je zult er toch zelf aan moeten beginnen.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3047467
Angelique schreef: Wij hebben hier alles "af" gemaakt toen het te koop werd gezet  :biggrin2:

Maar ik vind het wel helpen om per project aan de gang te gaan, dus niet overal telkens een beetje doen, want dan komt er niks af, terwijl er toch wel wat gedaan wordt. Dus pak een kamer boven, ga die behangen en maak het af. Dat zo'n kamer dan af is, motiveert om aan het volgende te beginnen. Doe je er 2 weken over, of 3, niet erg, als het maar af komt. en pas als het af is, mag je door naar de volgende klus.
Dat doen we dus met de woonkamer. Daarom is er boven nog niets gedaan. :biggrin2:
Helaas hier geen groep bevriende aannemers. De afgelopen zomer heb ik me de hik geklust in t huisje dat te koop staat omdat daar de badkamer verbouwd was door de vorige huurder. Ik ben er drie weken non stop bezig geweest en daarna kon je mij tussen t puin zetten bij t grof vuil.
Er zijn altijd andere dingen die eerst moeten.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#3047488
Wij doen ook alles zelf, tot het maken van de meubels aan toe. Het advies van Angelique is een hele goede.
Pak project voor project aan, anders raak je het overzicht kwijt en komt het nooit af.
Ik vind het dan weer een sport om alles zo goedkoop mogelijk te verkrijgen/ maken. Onze 'nieuwe' badkamer met designkranen, radiator,
bubbelbad en massagepaneeldouche heeft in totaal nog geen € 1000,00 gekost.
Wederlief vind het leuk om plattegronden te maken in 3D (1 of ander PC programma) En dan keukens, woonkamers,badkamers etc te ontwerpen. Mocht je daar hulp in willen roep je maar.  ;)
Door Esther Q
#3047501
Enerzijds wat Angelique zegt. Maak een plan voor een klus die haalbaar is, zowel financieel als qua energie en maak die af. Anderzijds wees tevreden met de dingen die je wel doet, en die je wel hebt. Geluk zit hem niet in een af huis. Klinkt banaal, maar het is wel zo. Onvrede is de ergste demotivator die er bestaat als je het mij vraagt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3047504
spreeuwtje schreef: Dat doen we dus met de woonkamer. Daarom is er boven nog niets gedaan. :biggrin2:
Helaas hier geen groep bevriende aannemers. De afgelopen zomer heb ik me de hik geklust in t huisje dat te koop staat omdat daar de badkamer verbouwd was door de vorige huurder. Ik ben er drie weken non stop bezig geweest en daarna kon je mij tussen t puin zetten bij t grof vuil.
Er zijn altijd andere dingen die eerst moeten.
Als je dat dus al doet, dan moet je je nu concentreren op die woonkamer en de rest loslaten tot ze aan de beurt zijn.

Ik heb ook geen kudde bevriende aannemers hoor. De meeste mensen niet. Koop je een oude klushut, is het nou eenmaal de consequentie dat je altijd werk blijft houden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door