Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3047084
Hoi,
Ik "moet" straks, rond 11.00 vertrekken van Kaatsheuvel, via de A59, Roosendaal-BergenopZoom-via Goes naar Middelburg. Ik rij het hele stuk over de snelweg, behalve natuurlijk de eerste paar km "naar de snelweg" en dan daar weer "van de snelweg".

Kan iemand mij vertellen hoe het in die regio's is qua weer en weg-gesteldheid? Is het te doen of raad je me dringend aan thuis te blijven?
Ik wordt niet nerveus van sneeuw, maar sneeuwstorm / sneeuwjacht / ijzel / extreme gladheid dat wil ik niet, dan stel ik de reis uit.

Suzanne
Laatst gewijzigd door Suzanne op za 27 dec 2014, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
#3047130
Ik zit momenteel in Zeeland (vrouwe polder) er ligt sneeuw , maar is alweer aan het smelten.
Ik moet straks ook rijden via Middelburg om weer uiteindelijk in Limburg te kunnen belanden.
Zelf vertrek ik iets later dan gepland zodat ze zeker de wegen hebben vrijgemaakt, heb namelijk dit jaar de zomerbanden erop laten zitten en ben dan liever iets voorzichtiger  :P
#3047188
Dank.
Op dit moment is het in Kaatsheuvel zelf "slecht rijden". De sneeuw is papperig en op plaatsen opgehoopt. Het heeft denk ik eerst geregend en daarna is het gaan sneeuwen. Het vriest niet, het is niet aangevroren.

Op de A59 (Maasroute, als je die zou hebben) zijn er bij Waalwijk werkzaamheden.

De sneeuw ligt hier en blijft ook liggen maar, papperig.  Op de doorgaande weg tussen Waalwijk en Kaatsheuvel is het meer dan opletten omdat ze daar aan de weg bezig zijn. De belijning is her en der zeer, zeer slecht (tot niet) zichtbaar.

Mijn tip: probeer wel zodanig te gaan rijden dat je rijden dat het nog licht is als je aankomt. Ik ga zo rijden en als ik het niet vertrouw dan keer ik om.

Ik gok erop dat het op de snelwegen wel gewoon rijdbaar is, maar het schijnt slecht strooibaar te zijn.

Suzanne
#3047199
ik woon in Rucphen, net voor Roosendaal en hier ligt veel sneeuw (11 cm) en het sneeuwt nog steeds. De overbuurman, die bij de gemeente werkt en bij de strooidienst werkt, en hij zei : de wegen zijn niet schoon te houden met dit weer. Er reed toen een auto weg hier in de straat en die had moeite met weg komen, doordat de sneeuw zwaar is, omdat het een beetje dooit. 
#3047539
Ik ben er ;-)
Het was op stukken "eng"  Ik reed "van sneeuw naar regen"... maar poeh.... het was aangevroren enzo... het was vervelend... gelukkig paste vrijwel iedereen zijn snelheid aan; op plaatsen heb ik niet harder gereden dan 50 of 60... we hebben over een rit van normaal net geen 2 uur nu 4 uur gedaan (dat is dan wel inclusief 2 snelle plaspauzes).

Gelukkig werd het naarmate we de bestemming naderden beter. Het is hier (Zoutelande) nat, vries en groen.  Koud... dat mag maar het is gewoon nat en dat is vervelend.

Ik hoop dat het morgen droog is; de planning was "naar het strand" met de hondenmansen.

Suzanne
#3047632
Suzanne schreef: Ik ben er ;-)
Het was op stukken "eng"  Ik reed "van sneeuw naar regen"... maar poeh.... het was aangevroren enzo... het was vervelend... gelukkig paste vrijwel iedereen zijn snelheid aan; op plaatsen heb ik niet harder gereden dan 50 of 60... we hebben over een rit van normaal net geen 2 uur nu 4 uur gedaan (dat is dan wel inclusief 2 snelle plaspauzes).

Gelukkig werd het naarmate we de bestemming naderden beter. Het is hier (Zoutelande) nat, vries en groen.  Koud... dat mag maar het is gewoon nat en dat is vervelend.

Ik hoop dat het morgen droog is; de planning was "naar het strand" met de hondenmansen.

Suzanne
Veel plezier in Zoutelande.

Daar kom ik vandaan, daar heb ik gewoond tot mijn 22e. Ik woon nu maar 8km van het strand vandaan, maar ik mis wel de spontane rondjes over de duinen en strand met de paarden of met de honden. Nu moet ik er echt speciaal 'helemaal' heen.

Het strand is altijd mooi, altijd anders, dus altijd de moeite waard.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door